Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні вказівки.

Контрольна робота передбачає відповідь на два теоретичних питання та розв.язання казусів, що відносяться до кожного з варіантів.

Перед виконанням контрольної роботи слухачи повинні уважно прочитати відповідні розділи : Закони ХП Таблиць, Інституції Гая, рекомендовану літературу.

При висвітленні теоретичних питань необхідно коротко та містко розкрити зміст питання, підкриплюючи свою відповідь перше істочниками “Римського цивільного права”.

Для розв’язання казусів необхідно надати правильну кваліфікацію розглядуваних фактів та правовідосин. Кваліфікація фактів та відносин повинна спиратися на першеджерела римського цивільного права, текст цих норм повинен бути у відповідній частині процитований . дуже важливо, щоб рішення було категоричним.

Кожен виконує контрольну робіту індивідуально, в письмовій або печатній формі , тільки відповідно да запропонованих варіантів завдань.

При оформленні роботи слід дотримуватись таких вимог:

1. Контрольна робота має бути підписана на титульному аркуші із призначенням призвіща, ім.я та побатькові, повної адреси, групи, в який навчається слухач, а також повної назви дисциплини.

2. обсяг контрольной роботи складає 12-18 аркушів зошита, написаних власноручно або 10-14 надрукованих , обов.язково пронумерованих аркушів формату А-4 .

3. у кожній роботі еобхідно вказати варіант, а також вирішенне завдання. Умови завдання иреба переписувати в контрольну роботу.

4. Наприкінці треба скласти перелік використаної літератури та джерел їз зазначенням опубликовання чи видання.

5. У кожній роботі має стояти підпис автора і дата виконання. Недотимання вимог є підставою для повернення контрольної роботи.

 

Варіант № 1.

Питання № 1.Прогібіторний, негаторний та віндікаційний позови..

Питання № 2. Цивільна правоздатність римських громадяг

Казус № 1. А.А. стипулював власного раба Памфіла своєму сусідові Н.Н., але раб загинув і не міг бути переданий кредиторові. Чи відповідає боржник:

а) якщо надали виясниться, що Н. Н. залишив раба без належної турботи;

б) якщо смерть настала внаслідок допущеної боржником необережності. Чи могли бути учасниками вербального зобовьязання глухий або німий?

Казус № 2.. Дорослі сини звернулися до батька з вимогою розподілу майна, посилаючись на те, що воно є їхньою спільною власністю. Однак батько виконати цю вимогу відмовився, зазначивши, що сини знаходятьтся під його владою, а тому не є субьектами, а обьектами права. Хто з них правий.

№ 3.До функцій римських жерців-понтифіків входило спостереження за «збереженням» давніх римських патриціанських родів. Навіщо, маючи це на увазі була потрібна присутність понтифіків при всиновленні.

 

Варіант № 2.

Питання № 1. Преторське право.

Питання № 2. . Юридични особи.

Казус № 1. А.А. неодноразово наполегливо вимагав від Н.Н. повернення боргу у розмірі 1000 сестерціїв. Н.Н. постійно від сплати боргу відмовлявся. А.А. звепнувся до претора з позовом про стягнення боргу з Н.Н. Стоячи перед претором, боржник виставив ексцепцію, в якій вказав на недобросовісність. АА , оскільки зазначену суму він йому сплатив. Яке рішення прийме претор, якщо літеральне зобов*язання було складено у формі: а) nomina transcriptira ; б)nomina arcana ?

Казус № 2. Юриста запитали: “Чи хазяїн судна має відповідати за дії усіх членів свого екіпажу? Чи враховується те, що він сам не завдавав шкоди? Чи однаково він відповідає за їхні дії, чи має враховуватися та обставитна – вільни вони чи раби?”. Дайте консультацію.

№ 3. З досягненнм повноліття всиновлений почав доводити,що, як б він був повноправним і дієздатним, то нізащо не погодився б на всиновлення. Чи слугувало б це підставою для того, щоб змусити домовладику до емансипації всиновленого.

 

Варіант № 3.

Питання № 1. Кодифікація Юстиніана.

Питання № 2. Опіка і піклування: порядок встановлення та припинення.

Казус № 1. А.А. отримав від Н.Н. у позичку візок, який зламався через неісправність у дорозі від чого впали і розбилась частина глечиків, призначених для продажу. Самостійно, відремонтувавши несправний візок, А.А. дістався до ярмарку і продав уціліну частину глечиків. Повернувшись назад, А.А. звернувся з вимогою до Н.Н. відшкодувати збитки, пов*язані з несправністю візка, а також витрат на його ремонт. Яке рішення прийме суд?

Казус № 2.Неемансипованого тридцятилітнього сина було призначено на посаду міського претора. Батько гордився цим призначенням, але звернувся до сина, як до посадової особи, з питанням: хто з них має підпорядкуватися їншому: чи він сину – як кожен громадянин Риму –магістрату, чи син йому, як paterfamilias ? Дайте мотивоване роз*яснення.

№ 3. Заповідач виявив свою волю і у тому, щоб опікуном його дітей, обходячи наближчого агната, став «віданий мені раб Панфіл, якого с самим відпускаю на волю.Чи є це законом.

 

Варіант № 4.

Питання № 1. Річ як об*ект цивільних прав. Класифікація речей.

Питання № 2. Правові наслідки невиконання зобов*язань.

Казус № 1. А.А. від*їжджаючи в провінцію, куди він був призначений на нову посаду, передав приятелю Н.Н. на схов хвору вівцю, яка заразила стадо Н.Н., який не знав, що передана тварина хвора на заразну хворобу. Чи може Н.Н. стягнути з А.А. збитки за договором схову?

Казус № 2. Рабиня вийшла заміж і передала чоловіку у якості посагу певну кількість грошей. Через деякий час колишній хазяїн рабині звернувся до ії чоловіка з позовом про витребування вказаної суми, посилаючись на те, що гроші належать йому. Відповідач заперечував позов посиланням на те, що після укладення шлюбу він звільнив свою дружину з рабства, і вона тепер є вільною жінкою. Крім того, зазначав він, після укоадення шлюбу вже пройшло більше 10 років. Як вирішити справу? Дайте оцінку аргументам сторін.

№ 3.У римського громадянина Т. було три онука. Один народився від сина, який жив разом зі своїм батько. Другий народився у сім’ї емансипованого сина. Третій був народженої донькою, яка знаходилася у «правильному шлюбі». Який з онуків знаходився під під владою діда.

 

Варіант № 5.

Питання № 1. Поняття і зміст права власности.

Питання № 2. Поняття і види вербальних контрактів.

Казус № 1. Н.Н., втягнутий в невдалу угоду, розорився і втратив все своє майно, окрім будинку, який він здавав в оренду А.А. Н.Н. став вимагати від А.А. негайного виселення на тій підставі, що будинок йому потрібен самому для подальшого проживання. Орендатор на тій підставі, що будинок йому потрібен самому для подальшого проживання. Орендатор не погодився з вимогами Н.Н., посилаючись на те, що передбачений контрактом строк оренди ще не вийшов. Обидва звернувся за допомогою до претора. Чи зберігає договір найму силу і для нового власника?. Чи несе відповідальність початковий наймодавець перед наймачем, якщо на останього договір автоматично не розповсюдився?

Казус № 2. Требацій, який жив на узбережжі, одного дня знайшов скриню, де були різноманітні товари. Оскільки вказівки на те, чиї це товари, не було, він забрав скриню собі. Через деякий час до нього прийшов раб Муніція з листом від останього і проханням повернути речі. Кому належать речі, , які в бурю було викинуто за борт для полегшання судна?

№ 3. Коли опікуна назначив претор, повинно було, щоб з обраної їм кандидатурою погодилось не менше шесті із десяті плебейських трибунів. Що стояло за такою суворістю.

 

Варіант № 6.

Питання № 1. Характерні риси группи договорів найму.

Питання № 2. Поняття і види позовів.

Казус № 1. Діючи за дорученням А.А. , Н.Н. купив будинок Т.Т. за 900 сестерцїїв, але мандант відмовився прийняти придбаний для нього будинок і відшкодувати повіреному зазначені ним при виконаннні доручення витрати. Н.Н. звернувся за допомогою до претора. Стоячи перед претором, А.А. заявив, що Н.Н. виконав доручення, відступивши від його змісту, оскільки дав доручення Н.Н. купити будиник у С.С. за 1000 сестерціїв, а мандатарій купив будинок Т.Т., хоча йому і вдалося придбати цей будинок на 100 сестерціїв дешевше. Чи визнає претор дане доручення виконанням ?

Казус № 2. Велій є власником двох будинків, побудованих один біля одного. З них він одночасно продає один будинок Петріцію, а другий – Урбану. Ділянка останього доходить до самої стени будинку Петриція. Але Урбан не бажає. Щоб вікна й надалі виступали у повітряний простір, який йому належить, а також він не згоден, щоб з даху будинку Петриція вода стікала на його ділянку. Але Петрицій посилається на те, що в договорі купівлі-продажу є умова про те, що дім продається « в наявному видимому стані». Як вирішити спір?

№ 3. З дозволу батька син вступив до військової служби. З часом він досяг високого статусу та придбав володіння. В свою чергу батько, залучений до невдалої угоди, збанкрутував. Чи взмозі він розплатитися з кредиторами майном сина.

 

Варіант № 7.

Питання № 1. Спеціфіка захисту володіння у римському праві

Питання № 2. Поняття і види безіменних контрактів.

Казус № 1. А.А. надав за оціночним договором Н.Н. для продажу коштовності, з тим, щоб він повірнув йому ці коштовності, або дав їх ціну . На деякий час будинок Н.Н. залишався без догляду і коштовності було вкрадено. А.А. звернувся в суд з позовом до Н.Н. про відшкодування вартості викраденого. Н.Н. заперечував проти позову, посилаючись на те, що при укладанні договору сторони не застерегли умови несення ризику випадкової загибели речі, на що А.А. заявив, що речи Н.Н. під час крадіжки не постраждали, а отже це, culpa in concrete, бо боржник до чужих речей ставився гірш, ніж до своїх.. На кого лягає ризик загибили речі? Як це питпння вірішували римські юристи?

Казус № 2. А.А. погодився дати Н.Н. у позику 10 мішків із зерном, які зберегалися на складі, ключ від якого було передано Н.Н. Наступного дня, вирішивши забрати зерно, Н.Н. виявив, що склад згорів від удару блискавки. Однак А.А. почав вимагати від Н.Н. . виконати умови договору і повернути борг. Чи повинен Н.Н. виконати умови договору? Яким буде рішення суду класичного права?

№ 3. А.А. потребував від Н.Н., щоб той миттєво відігнав свою худобу з ячмінного поля, яке належить А.А. в свою чергу Н..Н наполягав на ремонті своєї огорожі, пошкодженої по причині недбалості А.А., через що худоба і проникла на ячмінне поле. Обидва звернулись за допомогою претора. Чи можуть вони вимагати інтердикта? Якщо да, то якого?

 

Варіант № 8.

Питання № 1. Поняття і види сервитутів.

Питання № 2. Загальна характеристика формулярного процесу.

Казус № 1. Нехто А.А. мандруючи, зупинився на ночівлю у Н.Н. Мандрівник залишив на заїжджому дворі весь свій багаж і коней, уклавши з хазяїном двору відповідний пакт. Збираючись вранці в дорогу, А.А. знайшов свої речі непридатними для подальшого використання внаслідок влучення в них блискавки. Н.Н. відшкодувати збитки відмовився, виставивши ексцепцію про те, що за загальним правилом, загибель речі, що настала внаслідок дії нездоланної сили, звільняє його від відповідальності. А.А. заперечував, посилаючись на те, що ще з вечора сильно хмарилось, і він попереджав господаря, щоб той прийняв додаткові заходи для схову його речей, а отже, дію сил природи, які були передбачені, можно було усунути. Про який вид пакту йдеться мова? Чи одержить А.А. захист претора?

Казус № 2. Лоренці надав у найм Ветурію земельну делянку для випасухудоби. Як виявилося , на наданій ділянці росли шкодливі рослини, внаслідок чого вся худоба. Що належала Вентурію, загинула. Вентурій звернувся до Лоренца із вимогою відшкодувати збитки, викликані загибеллю худоби. Лоренці у свою чергу, відмовився відшкодувати збитки, оскільки він не знав про шкідливі рослини, і зажадав від Вентурія найману плату. Як розв*язати спір?

№ 3. Заповіт був недостатньо чітким і тому був оскаржен, і позивач запитав юриста Ельза, чи може виступити у якості свідка той, хто під диктовку помираючого писав заповіт. «Чи я не розумію питання, відповідав юрист , чи він просто дурень». Що хотів сказати Цельз.

 

Варіант № 9.

Питання № 1.У чому полягала функція свідків на легісакційному процесі?

Питання № 2.Поняття і види легатів.

Казус № 1. Колатін передав Квінцію на збереження 50 мішків зерна. Мішки поклали у коморі , що належила Квінцію. Внаслідок недогляду Квінція пошкоджений дах комори не був відремонтований до настання сезону дощів. у результаті цього все зерно, що знаходилося у коморі, у тому числі і зерно самого Квінція , було зіпсовано. Колатін звернувся до Квінція із позовом про стягнення вартості втраченого зерна. Чи підлягає позов задоволенню?

Казус № 2. Сусід А.А., утримавач крамниці Н.Ню, якій нерідко в скруту давав А.А. товар в кредит, відлучився для купування нової партії товарів як раз тоді, коли ураган зніс значну частину черепиці з даху його крамниці. В знак доброго відношення за вказані йому послуги А.А. зайнявся негайним ремонтом даху, щоб злива не зіпсувала розміщені в крамниці товари. По завершенні справи А.А звітувався перед Н.Н., який схвалив дії гестора. Чи має А.А. право на відшкодування витрат по веденню справи? Чи зміниться Ваша відповідь, якщо б Н.Н. відмовився відщкодувати вказані збитки, мотивуючи це тим, що крамницю він залишив в такому стані, оскільки не вважав цю крамницю. Для себе необхідною, і тому вона не коштує того, щоб нести за неї які-небудь значні витрати?

№ 3.При складанні заповіту, як того вимагав закон, були присутні 7 свідків з числа повноправних римських громадян. Але невдовзі після цього склалося так, що два свідка потрапили до рук піратів і були продані у рабство. Чи матиме після цього заповіт юридичну силу.

 

Варіант № 10.

Питання № 1. Цивільно-правові засоби забеспечення виконання зобов*язань.

Питання № 2. Зміст прав і обов*язків у договорі доручення.

Казус № 1. Сильний вітер зірвав з балкону А.А. недбало прикріплену річ, заніс ії на сусідській двір, де нею ледь не було вбито раба. Сусід Н.Н. учинив позов до А.А. про сплату штрафу за поранення раба та про усунення небезпеки виставленного. А.А. заперечував, мотивуючи це тим, що він не мав навмисних інтересів щодо майна Н.Н. і незначними розмірами заподіяної шкоди. Яка відповідальність наступала в таких випадках? Що це за вид квазіделікту.?

Казус № 2. Фаустул 10-ти років, що тренувався у стрілянні з луку, убив коня, який належав Клавдієві. Клавдій зажадав відшкодувати йому вартість коня – 30 сестерціев. Опікун Фаустула заперечував його обов*язок відшкодувати шкоду, оскільки:

По-перше, ціна в 30 сестерців занадто висока. Стільки коштував кінь два місяці тому. Зараз – кінь коштує 25 сестерціїв. А убитий кінь взагалі бів куплений 4 роки тому і коштував тоді 20 сестерціїв;

По другу, Фаустул є невполітнім і не міг передбачати наслідки своїх дій, а тому не повинен несті відповідальність.

Чи повинен бути відшкодована вартість коня, і як що так, то в якому розмірі?

№ 3. вказати, яке з наведених положень є правильним:

1. юридичні факти поділяються на події, дії, та бездіяльність

2. неправомірні дії поділяються на проточини , приватні порушення, проступки та злочини

3. зобовьязанне виникає з будь якого договору, але не все зобов’язання є договором

4. односторонній договір не породжує зобов’язань

 

Варіант № 11.

Питання № 1.Специфічі особливості сінгулярного наступництва.

Питання № 2. Емфітевзіс і суперфіцій як речово-правови титули невласника.

Казус № 1. Деякий студент запропонував лахмітнику хламиду для продажу вклавши в карман золотий солід. Покупець намацав гроші , відразу заплатив суму, яку вимагав студент, вона була явно завищена. Отримавші гроші, студент, не випускаючи з рук хламиди,витряхнув солід, після чого відав ії лахмитнику. Тот розгнівався і потягнув студента до претора, звинувачуючи його в зраді. Стоячи перед претором, студент висунув наступну ексцепцію: а) солід, як і будь-яка монета, не продається; б) гроші по всій природі не можуть слугувати приналежністтю одягу і тому не можуть бути предметом ні позова о збитках, ні тим паче позова о зраді. Чи Ви згідні з аргументацією відповідача? Чи може позивач наполягати на відшкодування збитків, виникшего із-за різниці між дійсної вартості речі і сплаченої за неї ціни? Або сплатити йому різницю між дійсній вартісттю майна, ставшего предметом купівлі-продажу, і тим, що він за нього сплатив? Чи може йти мова о зраді, тобіш о хитрощі, мавшій ціллю обійти, спіймати, зрадити іншого, як це формулює юрист Лабсон? А значить о пороці згоди? Якщо Ви згідни дати лахмітнику позов, зробить спробу скласти його формулу з тим, щоб вона містила в собі інтенцію, ексцепцію і комдемнацію.

Казус № 2.Спадок було не зовсім чітким і тому було оспорено, і позивач, запитав юриста Цельза, чи може бути в якості свідка той. Хто під диктовку вмираючего писав заповіт. №Або я не розумію питання, - відповідав юрист, або він просто дурний”. Що хотів сказати Цельз.

№ 3. римському юристу Явлену належіть відоме висловлення «Всяке візначення в цивільному праві небезпечно». Ця формула має закінчення, дане самим Яволеном (Д.50.17.202) дайте визначення яке:

1.чи воно не піддається точному визначенню

2. чи воно буде соромити суд

3. чи мало випадків, коли воне не може бути спростоване

 

Варіант № 12.

Питання № 1. Підстави виникнення зобов*язань.

Питання “ 2. Зміст прав і обовя*язків у договорі доручення.

Казус “ 1. Дехто А. Отримав в прекарій землю з тим , щоб на встановлений строк вона була повернена власнику. Останній, однак, став вимагати прекарія до закінченя строку, встановленого контрактом. Чи правомірні його дії? Наскільки договір о строкі користування прекарним майном відповідає правовому статусу прекарія?

Казус № 2. Сталось так, що в умовах ажіотажу, виникшого при продажу речей на аукціоне, разом з одягом, входячим в склад великого спадка, була продана тога (верхній чоловічій одяг) самого аукціонера і одяг допомогавших йому осіб. Покупці вже розійшлись, але в залі ще знаходився деякий Х.. якому дісталась тога аукціона. Але Х. Відмовився повернути покупку на підставі того, що тога продана і традірована (передана) йому самим власником, а заперечення нарахунок помилки не заслуговує поваги напідставі того, що кожен продаючий повинен знати свої речі, а тим більш тогу. Для того ж , по загальному правилу, прийнятому римської претурой, дійсний власник переносить за допомогою традиції право власності і тоді, коли він сам не знає свого права на річ. Чи перейшло право власності на покупця в нашому випадку?

№ 3. Депозитарій виразив намір придбати у власність річ, переданую йому на зберігання. Поклажедавець погодився і прийняв гроші. Чи має така угода потребу в фактичної передачі речі – щоб зробитися законно?

 

Варіант № 13.

Питання № 1. Підстави виникнення і припинення володіння.

Питання № 2. Пакти як підстави виникнення цивільно-правових зобов*язань, та їх види.

Казус № 1.А.А. замовив скульптору портрет своєї дружини і надав для цієї мети мрамор. Між тим скульптор отримав вигідне замовлення – виліпити скульптурний портрет імператора. Не маючи під рукой матеріала, він використав мрамор першого замовника. Той побачив результат, погодився прийняти і сплатити за скульптуру імператора. Скульптор заперечував. Спираючись на те, що власником виробу можна вважати мастера, “вдохнувшого у нежиттєвий камінь душу”. Замовник настоював на тому, що власність повинна належити тому, хто надав матеріал тому, що в основі усілякої духовной діяльності полагає №груба матерія”. Як вірішили цей спір римські юристи? Як вирішувався описаний спір в праві Юстініана.

Казус № 2. Спадкодавець і спадкоємець в рівній мері були обтяжені боргами на користь кредиторів. Претор дозволив кредиторам спадкоємця задовільнити свої претензії тільки після того, як буде сплачена заборгованність кредиторам спадкодавця. Останні не отмавши свого, стали вимагати відшкодування з власного майна спадкоємця. Що залишається робити кредиторам самого спадкоємця?

№ 3. А.А. замовив тогу кравцю за 10 сестерціев. Кравець приніс готову тогу під час відсутності замовника. Замовник, примірявши знайшов її занадто довгою. Кравець узявся за переробку і по закінченні сповістив замовника, що віддаст тогу не раніше одержання 10 сестерціїв. Замовник не погодився з кравцем і зажидав повернення тоги під тим приводом, що кравець уже передав її у власність , передав добровільно, а виходить , мала місце традиція і він, замовник, зробився власником плаття. Що стосується плати, замовник заявив, що було досягнуто згоди про ціну, але не про термін сплати. Як вирішити казус?

 

Варіант № 14.

1. Поняття позитивної шкоди і упущеної вигоди.

2 Синграфи і хірографи.

3.Спадкодавеуь і спадкоємець були на одному рівні обтяжені боргами в пользу кредитора. Претор дозволив кредиторам спадкоємця задовільнити свої претензії тільки після того, як буде виплачена заборгованість кредиторам спадкодавця. Останні не отримавши свого, стали вимагати відшкодування з власного майна спадкодавця. Це законна вимога, шо ж задишаеться кредиторам самого спадкоємця?

4. заплативши задаток, римський імператор запропонував ювелірі виготовити драгоценну брошь. Через півроку , ще не розплатившись з ювеліром , сенатор повернув йому брошку, для того щоб поміняти дорогоцінний камінь. Ювелір виконав завдання, але видати замовлення відмовився , вимагаючи сплати всієї домовленої плати. Суд, що розглядав справу, зобов’язав ювеліра повернути брошку замовникові за умови сплати вартості другого замовлення. Чи вірне це рішення? Чим його можна обгрунтувати? Шо залишається робити ювелірові?

5. Боржник запропонував кредиторові зробити виконання в іншому, не домовленому місці, і той погодився. Кредитор, скориставшись неформальним характером умои заявив позов (до боржника) про матеріальний збиток, понесений в результаті недолужного виконання. Чи буде цей позов прийнятий, задоволений, якщо кредитор доведе збиток? Чи вимагає зміна місця виконання новації договору?

 

Варіант № 15.

1..Загальна характеристика договору поклажі.

2. Поняття заповітної правоздатності

3.Кредитор прийняв у заставу вівцю, яка заразила всю його череду. Що з цього випливає? Чи може кредитор заявити позов із заподіяння шкоди, незважаючи на ексцепцію боржника, що заставну вівцю вибирав сам кредитор?

4.Чи буде традиціею угода купівлі-продажу, обтяжена передачею купленої речі на збереження або в заставу, тобто перенесенням фактичного панування на іншу особу?

5.дехто призначи в свого раба своїм спадкоємцем. Чи може раб відмовитися? Чи можна зробити раба спадкоємцем без відпущення на волю?

5.Чи може бути віднесений до нечесних контрагентів той, хто : а) прагне сплатити менш належного

б) не платить тому, що не знає кому і скільки повинно сплачувати в) керуючись своєю вигодою, відтягає сплату

Варіант № 16.

1.Поняття субституції?

2..Наслідки невиконання зобов’язань.

3. Немає провини: якщо не було злого наміру; якщо особа діяла як дбайливий і обачний хазяїн; якщо виконанню перешкодив випадок (пожежа,ураган)- те , що називають «нездоланною силою».

4. В яких випадках число свідків. Які підтверджують заповіт, дозволялося збільшувати, а в яких зменшувати: при заповіті сліпого; глухого; німого; під час епідемії; коли спадкодавець призначає своїми спадкоємцями усіх своїх законних спадкоємців, але не в рівних частинах?

5. Якщо в чому-небудь право применшується, варто з’ясувати насамперед: а) волю причините ля б) волю того, чиє право применшується в)інтерес держави.

 

Варіант № 17.

1.Поняття зарахування у зобов’язанні.

2.Захист сервітутного права.

3. Сталося так, що в обстановці ажіотажу, що виник при продажу речей на аукціоні, разом з одягом , що входить до складу, була продана тога (верхній одяг) самого аукціонера й одяг осіб, що допомагали. Покупці вже розійшлися , але в залі ще знаходився Х., якому дісталася тога аукционера. Але Х. відмовився повернути покупку на тій підставі, що тога продана і передана самим власником, а заперечення щодо помилки не заслуговує на увагу на тій підставі , що кожен продаючий повинен знати свої речі, а тим більш тогу. До того ж, за загальним правилом,прийнятим римською претурою, дійсний власник переносить за допомогою традиції право власності навіть і тоді, коли він сам не знає свого права на річ. Чи перейшло право власності на покупця у даному випадку?

4.Чи можна стверджувати, що спадок є передачею прав спадкодавця: а) усіх, б) особових в) деяких г) спеціально згаданих в законі чи в заповіті?

5.Дикий олень , поранений клеймованою стрілою, був вже майже схоплений мисливцем, але в останій момент зумів вирватися і втекти. Через короткий час він був вбитий іншим мисливцем, який виявив на його тілі клеймовану стрілу. Хто є власником здобичи?

Варіант № 18.

1.Класіфікація зобов’язань.

2.Провінційна власність

3. За загальним правилом , особа яка не мала права власності, не могла передати передати це право іншій особі . як бути у тому випадку, коли до числа успадкованих речей потрапила річ, яка виявилася: а) вкраденою б) загубленою

4. Дошукайтеся дол. Досить характерної думки Помпонія: Право не може існувати без правознавців, які щоденно (одне із трьох) а) викладають його, навчають йому б) удосконалюють його в) сперечаються про нього

5.До якого інституту ближче усього знаходиться емфітевзис: володіння,власності, оренди, тримання?

 

Варіант № 19

1.Поняття солідарного зобов.язання.

2.Захист володіння.

3. Юрист Яволен говорить: «Від майна мі чекаємо найбільше користі, тому, що заподіює більше шкоди, ніж користі, - не майно. Чи справедливе це судження?

4.А.А. звернувся з позовом про збиток до приятеля Н.Н. на тій підставі, що за порадою останього А.А. діяв не належним чином. Що з цього слідує: а) відмовлення в позові, б) покладання збитків на А.А. і Н.Н. рівною мірою, в) покладання збитків на Н.Н.

5. Чи зобов’язаний А.А. терпіти, що дощева вода стікає с більш високого сусідського даху на його власний?

Варіант № 20.

1.Безіменни контракти.

2.Поняття завдатка і неустойки

3.Що практично означає презумпція, яка встановлює, що будь-яке землеволодіння вважається необтяженим, поки не буде доведено зворотне?

4. Сумлінний покупець купів через незнання крадену річ. Чи може він посилатися на закінчення терміну придбавальної давнини?

5.Власник будинку , зданого в оренду А.А., зажадав негайного виселення останього під тим приводом, що будинок йому потрібен самому під крамницю. Орендар заперечував на тій підставі, що контрактом термін оренди не встановлений, і зажідав собі від претора інтердикт про захист тримання. Є ли підстави для задоволення?.

Варіант № 21.

1.Поняття інтерцесії.

2. Стародавні форми заповіту.

3.Хтось А. одержав у пре карій землю, для того, щоб у встановлений термін вона була повернута власникові. Останній однак зажадав повернення прекарія до закінчення терміну, установленого контрактом. Чи правомірні його дії? Наскільки договір про термін користування прекарним майном відповідає правовому статусові прекарія?

4.Що варто вважати помилкою, яка ганьбить договір: а) сказано не то, що хотів сказати, б) не сказав те, що, можливо, є найважливішою для угоди в)думав, що дарунок , а виявилося, що купівля-продаж г) думав, що припустимо , а виявилося, що заборонено законом.

5. який з реквізитів товариства пропустили: а) внесок (грошевий, речовинний) б)праця (ручна, інтелектуальна), в) рівна участь у прибутках і збитках?

Варіант № 22.

1.Поняття універсально спадкування

2.Загальні умові дійсності договора

3.Діючи за дорученням домовладики, син окупувував порожню землю, приєднавши її до свого пекулія. Через рік домовладика помер , і син успадкував майно. З якого часу обчислюється давнісний термін відносно власницької землі – з моменту заволодіння або із смертю батька?

4. Як розуміти сентенцію Ульпіана «Кого насильницьки позбавили володіння, продовжує вважатися власником. Що звідсі слідує?

5.Не має вини: а) якщо не було злого наміру б) як що особа діяла як дбайливий і обачний господар в) якщо виконанню перешкоджав випадок, те що називають непереборною силою. Чи справедливо , як тільки ця дія встановлена, вважати, що умова вже наступила?

 

Варіант № 23.

1.Доповнення і штрафна стипцляція у структурі договора

2.Засоби забезпечення виконання зобов’язань

3. Сильний вітер зірвав з даху дома черепицю, поніс її на сусідський двір, де нею була вбита вівця. Чи можлив позов до володаря черепиці? Якщо можливо, то який- речовий чи особистий?

4.Неемансипованого 30-го сина було призначено на посаду міського претора. Батька гордився цим призначенням, але звернувся до сину. Як до посадової особи з питанням: хто з них має підпорядковуватися іншому: чи син- батьку , как домовладике , чи батько сину- як кожний громадянин Риму – магістрату? Дайте пояснення.

5.Рабиня вийшла заміж і передала чоловіку у якості посагу певну кількість грошей. Через деякий час колишній хазяїн рабині звернувся до хх чоловіка з позовом про витребування вказаної суми, посилаючись на те, що гроші належать йому. Відповідач заперечував посилаючись на те, що після укладання шлюбу він звільнив свою дружину з рабства і вона тепер ж вільною жінкою. Крім того, зазначив він, після укладання шлюбу вже пройшло більше 10 років. Як вирішити справу?

Варіант № 24.

1.Цесія.

2.Захист права власності.

3.В.В. є власником двох будинків, побудованих один біля одного. З них він одночасно продає оин будинок П., а другій О.О. ділянка останнього доходить до самої стіни будинку П. Але О.О. не бажає, щоб вікна й надалі виступали у повітряний простір , який йому належить, а також він не згоден, щоб з даху будинку П. вода стікала на його ділянку. Але П. посилається на те, що в договорі купівлі-продажу є умова про те, що дім продається «в наявному видимому стані». Як вирішити спір?

4.як слід здійснити виконання договору, якщо строк його виконання в договорі не вказаний? Негайно; за розсудом кредитора; за розсудом боржника; за взаємною згодою боржника і кредитора; термін виконання значення не має.

5. Амулій надав у найм Центурію земельну ділянку для випасу худоби. Як виявилося наданій ділянці

Росли шкідливі рослини, внаслідок чого вся худоба , що належила Центурію , загинула. Центурій звернувся до Амулія із вимогою відшкодувати збитки, викликанні загибеллю худоби. Амулій у свою чергу, відмовився відшкодувати збитки, оскільки він не знав про шкідливі рослини і зажідав від Центурія найману плату. Як вирішити спір?

Варіант № 25.

1.Поступка права та традиція.

2. Особливі засоби преторського захисту.

3.Сусіди уклали договір, відповідно до якого власник пануючої ділянки зобов’язався на користь власника слугуючої ділянки :

Шорічною платою; ремонтом забору; допомогою при зборі плодів. Яке з цих зобов’язань суперечить сервітутові по самому характері цього інституту?

4.Як витлумачити сентенцію. Павла:незнання правового розпорядження шкодить будь-кому і кожному, незнання факту – не шкодить.

5. Емансипований син бажаючи брати участь у залишеному після батька спадку, повинен внесті до спільної спадкової маси: а)тільки те, що отримав від батька ; б) вартість приданого, яке він дав одруженій дочці в) військовій пекулій

 


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  4. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  5. ВСТУПНІ МЕТОДИЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
  6. Глава 4 Методичні рекомендації щодо розв’язання задач
  7. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  8. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  9. ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  10. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
  11. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  12. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2




Переглядів: 1950

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
П л а н | Рекомендації до написання рефератів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.