Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЛЕКЦІЯ 1

Втсуп

ЗМІСТ

стор.

 

Вступ............................................................................................................ 4

 

Лекція 1. Основні характеристики системного аналізу............................. 6

Місце системного аналізу серед інших наук (Караєв)............................... 6

Основні складові теорії систем і системного аналізу (Тугуші)................. 9

 

Лекція 2. Основні поняття теорії систем..................................................... 11

Визначення системи (Аксенков).................................................................. 11

Поняття, що характеризують будову систем (Ященко)............................ 17

Поняття функціонування систем (Назаренко)............................................ 20

 

Лекція 3. Основні поняття класифікації та закономірності систем............ 22

Класифікація систем (Герасименко)........................................................... 22

Закономірності систем (Марциновська)..................................................... 32

 

Лекція 4. Основні поняття структури систем............................................. 34

Поняття елементів та зв’язків систем (Максимчук)................................... 34

Поняття структури та ієрархії систем (Рябчун)......................................... 36

Поняття модульної будови систем (Янюк)................................................. 39

 

Лекція 5. Поняття системного підходу до вирішення проблем................. 41

Методологія підходу (Гайденко)................................................................ 41

Аналіз та синтез моделей систем (Захарчук)............................................. 43

 

Лекція 6. Основні фактори та операції системного аналізу....................... 46

Формулювання цілі (Попович)................................................................... 46

Локальні цілі (Сікорський)......................................................................... 47

Поняття зв’язків між локальними цілями (Феделеш)................................ 49

 

Лекція 7. Багатокритеріальні завдання оптимального керування............ 52

Загальна постановка задачі в багатокритеріальних системах (Донсков). 52

Багатокритеріальні завдання оптимального керування (Гудзь)............... 55

 

Лекція 8. Принципи та структура системного аналізу.............................. 58

Принципи системного аналізу (Смурова).................................................. 58

Структура системного аналізу (Коваленко).............................................. 60

 

Лекція 9. Основні етапи системного аналізу.............................................. 64

Постановка завдання (Клементьєв)............................................................ 64

Побудова та структуризація систем (Лозінський)..................................... 65

Прийняття й реалізація рішення щодо розв’язання проблеми (Стецюк) 66

 

Перелік рекомендованої літератури........................................... 67


Дисципліна «Системний аналіз» народилася в силу виникнення необхідності вести дослідження міждисциплінарного характеру. Створення складних технічних систем, проектування складних народногосподарських комплексів і керування ними, аналіз екологічних ситуацій і багато інших напрямків інженерної, наукової та господарської діяльності вимагали організації досліджень, які носили б нетрадиційний характер. Вони вимагали об'єднання зусиль фахівців різних наукових профілів, уніфікації та узгодження інформації, одержуваної в результаті досліджень конкретного характеру. Успішний розвиток подібних системних досліджень багато в чому зобов'язаний можливостям обробки інформації, використанню математичних методів, які з'явилися разом з електронною обчислювальною технікою і дали одночасно не тільки інструмент, але й мову високого ступеня універсальності. Сам термін «системний аналіз» має на увазі сукупність методів, заснованих на використанні ЗОТ (засобів обчислювальної техніки) і орієнтованих на дослідження складних систем – технічних, економічних, екологічних і т.д. У результаті цих досліджень повинне виникати не просто нове знання. Результатом системних досліджень є, як правило, вибір цілком певної альтернативи: плану розвитку регіону, параметрів конструкції і т.д. Іноді говорять, що системний аналіз – це методика поліпшуючого втручання в проблемну ситуацію. Таким чином, системний аналіз - це дисципліна, що займається проблемами прийняття рішень в умовах, коли вибір альтернативи вимагає аналізу складної інформації різної фізичної природи. Тому, джерела системного аналізу, його методичних концепцій лежать у тих дисциплінах, які займаються проблемами прийняття рішень, теорії дослідження операцій і загальної теорії керування.

Становлення нової дисципліни слід датувати кінцем XIX і початком XX століття, коли з'явилися перші роботи з теорії регулювання, коли в економіці почали вперше говорити про оптимальні рішення, тобто, коли з'явилися перші уявлення про функцію мети (корисності). Розвиток теорії визначався, з одного боку, розвитком математичного апарата, появою прийомів формалізації, а з іншого – новими завданнями, що виникали в промисловості, військовій справі, економіці. Особливо бурхливий розвиток теорія системного аналізу одержала після п'ятдесятих років, коли на основі теорії ефективності, теорії ігор, теорії масового обслуговування з'явилася синтетична дисципліна - «дослідження операцій». Вона потім поступово переросла в системний аналіз, який з'явився синтезом дослідження операцій і теорії керування.

Сучасний системний аналіз має великий інструментарій, що включає в себе розвитий математичний апарат і сучасні обчислювальні системи.

У загальному виді під системним аналізом розуміють всебічне, систематизоване, тобто, побудоване на основі певного набору правил, дослідження складного об'єкта в цілому, разом з усією сукупністю його складних зовнішніх і внутрішніх зв'язків, проведене для з'ясування можливостей підвищення ефективності функціонування цього об'єкта шляхом вибору певної альтернативи.

На сучасному рівні розвитку системний аналіз не є науковим методом у точному значенні, оскільки для ряду його етапів формальний апарат поки не існує і ці етапи виконуються на змістовному рівні на основі логіки, здорового глузду, досвіду та інтуїції. Однак, наукова думка інтенсивно працює в даному напрямку.

Більшість авторів пропонують своє бачення методології системного аналізу, як правило, що несе на собі помітний відбиток тієї предметної сфери, у якій вони працюють. В основному до складу цієї загальної теорії включають принципи системного аналізу і загальну послідовність етапів системного аналізу; методологія та методи розглядаються окремо. Так, наприклад, Н.Д. Дроздов починає, що методологія системного аналізу включає визначення використовуваних понять, загальну характеристику проблеми системних досліджень, системний підхід, етапи системного аналізу. Представляється, що в якості основного процедурного елемента можна розглядати етапи (процедури) системного аналізу, що базуються на цілях і принципах системного аналізу.


 


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 690

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Анатомо-фізіолгічні особливості | Місце системного аналізу серед інших наук

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.