Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація соціально-педагогічної профілактики правопорушень

Лекція 11

 

Результати досліджень свідчать, що правопорушення створюють в суспільстві ряд серйозних проблем. Розв’язання цих проблем потребує скоординованих дій правоохоронних органів, державних та муніципальних соціальних служб, громадських організацій, закладів освіти по здійсненню соціальної роботи щодо профілактики девіантної поведінки, соціального контролю негативного впливу на дітей та молодь, соціальній підтримці й реабілітації дітей та молоді з девіантною поведінкою.

Необхідність створення комплексної інноваційної моделі профілактики підліткової злочинності зумовлена передусім потребою в новій, більш ефективній системі реагування на правопорушення та запобігання злочинності серед неповнолітніх. Нова модель профілактики має замінити не ефективний каральний підхід, що лишився Україні у спадок від радянського тоталітаризму. Нове розуміння принципів профілактики злочинності ґрунтується на рекомендаціях Європейського Союзу, документах ООН та ЮНІСЕФ стосовно сучасного досвіду ювенальної юстиції, на передовому досвіді, інших європейських країн у здійсненні профілактики підліткової злочинності.

Крмплексна профілактика підліткової злочинності забезпечує

зниження рівня злочинності серед неповнолітніх і захист інтересів громади в такий спосіб:

• запобігає правопорушенням, усуваючи причини та обставини, що можуть спонукати підлітків чинити протиправні дії;

• передбачає активну участь громадив процесі реабілітації дітей та молоді, що перебувають у конфлікті з законом або виявляють девіантну поведінку, зокрема надання підтримки та допомоги в її ресоціалізації та реінтеграції;

• створює умови для того, щоб правопорушники взяли на себе належну відповідальність за свої вчинки; усвідомили наслідки скоєного й спрямували свої дії на їх виправлення та відновлення стосунків і миру в громаді.

При цьому вона враховує особливості психічного та фізичного стану молодої людини в період формування її особистості, коли їй особливо потрібні підтримка і турбота з боку дорослих, і тому вона має нести справедливу та пропорційну відповідальність за свої дії.

Комплексна профілактика ґрунтується на засадах поваги до суспільних цінностей, орієнтована на формування у підлітків (і в громаді загалом) шанобливого ставлення до загальнолюдських моральних засад, поваги до особистості, а також гендерних, етнічних, культурних та мовних відмінностей, що є в громаді.

Нарешті, вона визнає права та свободи дитини, які закріплені в Міжнародній конвенції про права дитини, зокрема її право бути вислуханою та брати участь у процесі прийняття рішень, які впливають на її життя.

Основною метою профілактики є запобігання формуванню схильності до правопорушень та проблем пов'язаних з ними.

Об'єктом профілактичної роботи виступають підлітки, головним суб 'єктом цієї моделі є соціальний педагог.

Модель організації соціально-педагогічної профілактики формування схильності до правопорушень (у подальшому - модель) складається з трьох етапів: організаційний етап, етап реалізації, етап аналізу результатів та корекції моделі.

Кожний етап має загальну мету і свої складові. Кожна складова має свою мету та заходи (завдання) для її досягнення. Заходи в свою чергу представлені у вигляді рекомендованих методик або технологій освіти та виховання.

Кожен з етапів та їх складові мають свій термін виконання та критерії оціночного контролю. Розглянемо їх детальніше.

Етапи моделі організації соціально-педагогічної профілактики формування схильності до правопорушень:


Читайте також:

  1. II. Організація і проведення спортивних походів
  2. II. Організація перевезень
  3. II. Організація перевезень
  4. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  5. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  6. Адміністративно-територіальна організація
  7. Бюджетний устрій в зарубіжних країнах. Організація бюджетного процесу
  8. Вентиляція. Види вентиляції. Організація повітрообміну в приміщеннях, повітряний баланс, кратність повітрообміну
  9. Взаємодія органів публічної влади з трудовими колективами, підприємствами, установами, організаціями
  10. Вибір оптимального розкладу (режиму) роботи в наукових організаціях.
  11. Вивчення взаємозв’язків правопорушень з іншими соціальними явищами
  12. Види адміністративних правопорушень.




Переглядів: 608

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціально-педагогічна робота у запобіганні формуванню делінквентної поведінки | ПРОГНОЗУВАННЯ ТА КОРЕКЦІЯ МОДЕЛІ ВІДПОВІДНО ДО РЕЗУЛЬТАТІВ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.