МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Конструкція та коротка технічна характеристика МЕЗ універсально- просапного призначення.
В якості енергетичного модуля МЕЗ класу 2-4 (МЕЗ-200) використовується універсально-просапний трактор кл.2. В МЕЗ конструкції НАТI- це МТЗ-142, потужність двигуна якого (Д-260Т) дорівнює 142 кВт (див. рис). Трактор оснащений синхронним валом відбору потужності з характеристикою 5,7 обертів на метр пройденого шляху. Модульний енергетичний засіб універсально - просапного призначення
Технологічний модуль даного МЕЗ- це опорна рама, до якої жорстко прикріплений ведучий міст, що має привід від хвостовика синхронного ВВП ЕМ з допомогою карданного валу через погоджувальний редуктор. Відключення приводу коліс ТМ здійснюється або важелем керування ВВП з кабіни ЕМ, або спеціальною ручкою погоджувального редуктора. Вертикальні і горизонтальні шарнірні з'єднання рами забезпечують їй поворот відносно ЕМ на ± 30о в горизонтальній і на ± 15о- в поперечно-вертикальній площинах. Технологічний модуль оснащений вантажною платформою для установлювання на ній технологічних вмістищ загальним об'ємом до 3000 л. Для агрегатування з різними сільськогосподарськими знаряддями та машинами додатково використовуються: - причіпний пристрій (поперечина зі скобою) - для роботи з причіпними знаряддями; - тягово-зчіпний пристрій-при агрегатуванні з напівпричепами; - сідельний пристрій-для роботи з сідельними напівпричепами. Як показали результати тягових випробувань, використання ТМ дозволяє підвищити тягове зусилля (при максимальному значенні умовного тягового ККД) з 28 (ЕМ - трактор МТЗ-142) до 45 кН (ЕМ+ТМ). При збільшенні зчіпної маси на 51% приріст тяги складає 60%. Такий результат забезпечується за рахунок суттєвого “multipass” ефекту. Номінальне тягове зусилля МЕЗ-200, визначене в процесі тягово-динамічних випробувань, складає 33 кН. Досягається воно при буксуванні рушіїв 13% і швидкості руху 9 км/год. Таким чином, тягово-зчіпні властивості МЕЗ-200 дозволяють йому агрегатуватися зі шлейфом с.-г. машин і знарядь, призначених для тракторів класу 3. Енергетичний модуль даного МЕЗ може експлуатуватися зі знаряддями для трактора класу 2. Найпершими операціями основного обробітку грунту після збирання урожаю є лущення стерні колосових та дискування стерні грубостебельних культур. В процесі агрегатування МЕЗ-200 з лущильником ЛДГ-15, останній був налагоджений на глибину обробітку грунту 6-8 см при кутові атакування дисків 35о. Робоча швидкість МТА обмежувалась якістю роботи, а тому не перевищувала 9 км/год. Дискування стерні бороною БДТ-7 проводилось на швидкості 9- 10 км/год при глибині обробітку 6-10 см. Тягове навантаження не перевищувало 20 кН, буксування рушіїв -6%, ступінь використання потужності двигуна - 65-70%. Експлуатаційно-технологічні випробування показали, що змінна продуктивність праці у обох МТА на базі МЕЗ-200 вища, а питомі витрати палива - нижчі нормативних, встановлених для аналогічних агрегатів на основі колісного трактора кл. 3 (Т-150К). На лущенні стерні приріст змінного виробітку складав 10-12%, а економія палива - до 45%. На дискуванні ці показники були рівні 24 та 30% відповідно. Слід відзначити, що змінна продуктивність аналогічних базових МТА на основі Т-150К (які випробовувались паралельно з новими) також перевищувала нормативну, але була нижчою за продуктивність нових агрегатів на основі МЕЗ-200. Продуктивність, трудоємкість агрегатування та маневреність МТА на базі МЕЗ-200 і Т-150К на культивації грунту плоскорізом КПШ-3,8 були практично однаковими. Економія витрат палива складала 14-15%. Випробування МЕЗ-200 і трактора Т-150К з двома культиваторами КПС-4 і 8 боронами БЗТС-1,0 проводили на швидкостях 6,5-10,5 км/год. Тягове навантаження на цих операціях дорівнювало 28-32 кН. При глибині обробітку грунту 8-10 см буксування рушіїв МЕЗ-200 складало 12%, а буксування рушіїв Т-150К- близько 18%. Економія палива новим МТА- 16-18%. Iз зростанням робочої швидкості суттєвого зростання тягового опору технологічної частині МТА не спостерігалось. Але на підвищеній швидкості не видержувалась рівномірність глибини обробітку. МЕЗ-200 і трактор Т-150К задовільно агрегатуються з культиватором КШУ-12. Продуктивність обох агрегатів була практично однакова при менших (на 20%) погектарних витратах палива МТА на основі МЕЗ. При роботі цього енергетичного засобу з культиватором КШУ-12 замість 2-х КПС-4 зменшуються витрати палива, краще використовується потужність двигуна. Загальний висновок. При використанні МЕЗ-200 на операціях по основному обробітку грунту продуктивність праці МТА на його основі у гіршому випадку не поступаються по зазначеному показнику аналогічним агрегатам на основі колісного трактора Т-150К. Щодо питомих витрат палива, то у нових МТА вони менші як рахунок більш економічного двигуна МЕЗ, так і завдяки менших витрат на його переміщення і буксування. Остання перевага пояснюється більш розвинутою ходовою системою МЕЗ-200 та кращою проявою “multipass” ефекту. Енергетичний модуль МЕЗ може досить ефективно використовуватися на тягово-привідних операціях. В процесі експлуатаційно-технологічних випробувань цього енергетичного засобу з розкидачами мінеральних (РУМ-8) та органічних (ПРТ-10) добрив, а також силосозбиральним комбайном КСС-2,6 встановлено, що у всіх варіантах агрегатування потужність двигуна використовувалась не більше, ніж на 55%. Це засвідчує про високі потенційні можливості експлуатації ЕМ МЕЗ з більш енергоємкими тягово-привідними машинами. У порівнянні з аналогічними агрегатами на базі трактора Т-150К продуктивність нових МТА знаходилась на одному рівні, а питомі витрати палива були нижчі на 20- 25%. Пояснюються це як меншою (на 2,8 т) масою ЕМ МЕЗ, так і кращою економічністю його двигуна. Позаяк радіус повороту у енергетичного модуля МЕЗ-200 на 1,2 м менший, ніж у Т-150К, то витрати часу на повороти у нових МТА на 8-10% нижчі, ніж у базових. Якість виконання технологічних процесів всіма агрегатами відповідала агротехнічним вимогам. Слід відзначити, що в силу своєї високої універсальності МЕЗ може широко використовуватися на транспортних роботах як з багатовантажними, так і сідельними напівпричепами. типу ОдАЗ - 885. З корисною масою 8100 кг МЕЗ-200 може рухатися по польовій дорозі зі швидкістю до 28 км/год. Під час руху на асфальтованій дорозі з таким навантаженням достатнього активного приводу задніх коліс енергетичного модуля МЕЗ. Привід переднього мосту ЕМ та коліс ТМ може бути відключеним. Проте при переміщенні на злущеному полі активними повинні бути всі три мости. Висока стійкість руху МЕЗ УПП (із-за збільшеної поздовжньої бази) дозволяє реалізувати на його основі 18- рядну систему вирощування просапних культур (Вр = 12,6 м) із міжряддями 70 см. На посіві технологічний модуль МЕЗ-200 агрегатувався із 12- рядною пневматичною сівалкою конструкції ПФ IМЕСГ (умовна марка СПЧ-12). В передній частині до нього приєднували напівнавісну зчіпку СН-75, на крила якої навішували трьохсівальні секції під умовною маркою СПЧ-3 (плакат). Вакуум для них забезпечував спеціально розроблений в ПФ IМЕСГ газоструминний компресор. Ексгаустер задньої сівалки мав привід від ВВП технологічного модуля МЕЗ-200. На міжрядному обробітку використовували культиватор КРН-8,4 та дві бокові секції під умовною маркою КРН-2,1. Ширина захвату кожного бокового знаряддя відносилось до ширини захвату центрального як 1:4. За 10 годин роботи такими МТА можна засіяти і відповідно обробити не менше 100 га просапних культур. Ступінь завантаження двигуна МЕЗ знаходився при цьому на рівні 70%. Цей факт вказує на те, що практична реалізація 18- рядної системи просапних можлива на основі одного тільки енергетичного модуля. Проте поздовжня база останнього дорівнює 2,7 м проти 5,3 м у МЕЗ-200, в результаті чого МТА на базі одного ЕМ більш чутливий до збурюючого впливу, що відповідним чином відбивається на стійкості його руху (тобто вона погіршується). Високі тягово-енергетичні властивості МЕЗ універсально-просапного призначення створюють реальні передумови для реалізації 24-рядної (Вр=16,8 м) системи вирощування просапних культур. Підтвердженням цьому є результати досліджень в умовах імітації МТА у складі МЕЗ-200, зчіпки СН-75 та трьох культиваторів КРН-5,6.
6. Конструкція та коротка технічна характеристика МЕЗ загального призначення (ЗП).
Енергетичний модуль МЕЗ загального призначення (МЕЗ-300, рис.1) відрізняється від серійного трактора Т-150К наявністю синхронного приводу ВВП і двигуном СМД-601. Останній обладнаний коректором-перемикачем, який дозволяє в польових умовах здійснювати перерегулювання потужності дизеля з 162 до 190 кВт. Технологічний модуль МЕЗ-300 виконаний на базі заднього моста трактора Т-150К. Всі його вузли, за винятком навісного і переднього зчіпного механізмів, - штатні. Задній навісний пристрій взятий від трактора К-700. Відносна кутова рухливість модулів МЕЗ-300 в горизонтальній і вертикальній площинах така ж, як і у МЕЗ-200 (±30о та ±15о відповідно). Рис.1 - Модульний енергетичний засіб перемінного тягового класу 3-5 (МЕЗ-300)
Випробування МЕЗ-300 на безполицевому обробітку (КПШ-9), чизелюванні (ПЧ-4,5), дискуванні (БД-10) та суцільній культивації (4 КПС-4+ 16БЗТС-1,0) грунту показали, що по своїм тягово-енергетичним та агротехнічним показникам агрегати на основі нового енергетичного засобу відповідають як нормативним, так і дійсним показникам аналогічних агрегатів на базі трактора класу 5 (К-700). Виняток складають орні МТА. Використання МЕЗ-300 на оранці в агрегаті з плугом ПНЛ-8-40 у порівнянні з МТА в складі Т-150К і ПЛН-5-35 дозволяє підвищити продуктивність праці не менше, ніж на 60% і знизити погектарні витрати палива не менше, ніж на 30% [1]. Вказаний результат забезпечується особливостями агрегатування МЕЗ з плугом. Під час вибору схеми приєднання цього знаряддя до МЕЗ необхідно враховувати напрямок тяги, який істотно впливає як на тяговий опір, так і на стійкість руху орного агрегату. Напрямок тяги визначається положенням проекцій на горизонтальну площину двох точок: миттєвого центру обертання (МЦО) навісного механізму технологічного модуля МЕЗ і так званого “центру опору” (ЦО) плуга. Читайте також:
|
||||||||
|