Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція (2)

1. Економічний зміст власності. Типи, види і форми власності. Власність в умовах сучасної України.

2. Сутність економічної системи. Еволюція і типи економічних систем:

а) економічна система ринкової економіки;

б) планова (адміністративно-командна) система;

в) змішана економіка розвинутих країн.

3. Економічна система сучасної України.

 

Семінар (2)

1. Сутність власності як економічної категорії. Право власності. Типи, види і форми власності.

2. Трансформація власності в умовах переходу України до моделі ринкової економіки. Роздержавлення та приватизація економіки.

3. Порівняльна характеристика ринкової та планової (адміністративно-командної) економічних систем.

4. Економічна система сучасної України.

 

Питання для самостійної роботи студентів

1. Зміст роздержавлення та приватизації економіки України.

2. Вивчення нормативних актів України про власність (Господарський кодекс України, розд. ІІ; Цивільний кодекс України, книга третя); про приватизацію великих державних підприємств (“Урядовий кур’єр”, 1997, 19 лютого); про приватизацію невеликих державних підприємств (“Урядовий кур’єр”, 1996, 22 серпня).

3. Модель економічного кругообігу у ринковій економічній системі.

4. Модель економічного кругообігу у адміністративно-командній економічній системі.

5. Економічна система перехідного типу: сутність та основні риси.

6. Роль держави у змішаній економіці.

7. Місце і роль людини в економічній системі.

 

Пошукові питання

1. В економічному житті суспільства особливу увагу відіграє власність на засоби виробництва. З’ясуйте, чому це так?

2. В чому проявляється зв’язок між економічними інтересами і власністю?

3. Чому при трансформуванні власності в Україні найбільш поширеною формою приватизації стало акціонування?

4. Порівняйте аргументи на користь і проти системи ринкової економіки. Які з них, на Вашу думку, є більш вагомішими і чому?

5. Чому можливості планової економіки не спрацьовують в умовах адміністративно-командного соціалізму?

6. Чи можна створити таку могутню систему ЕОМ, яка б змінила ринковий механізм і більш ефективно вирішувала питання “що виробляти”, “як виробляти” і “для кого виробляти”?

7. Чим відрізняється економічна система сучасної України від змішаної економіки розвинутих країн?

 


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Заняття . Лекція № .
  9. Заняття 10. Лекція № 8
  10. Заняття 12. Лекція №9.
  11. Заняття 13. Лекція №10.
  12. Заняття 7. Лекція № 6.




Переглядів: 701

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тести, вправи, завдання | Тести, вправи, завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.