Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Удосконалення міжгалузевого розподілу земель району на перспективу

 

При розробленні пропозицій щодо удосконалення розподілу і ви­користання земель району основним е удосконалення міжгалузево­го (цільового) розподілу земель на перспективу.

Удосконалення міжгалузевого розподілу земель району передба­чає:

• усунення недоліків у цільовому (галузевому) розподілі земель;

• приведення земельно-ресурсної бази різних галузей економіки
району у відповідність з перспективами розвитку їх виробництва і
галузевої придатності земель;

• досягнення оптимальних пропорцій між забезпеченістю земе­льними ділянками з наявністю і розміщенням трудових ресурсів,
матеріально-технічними й інвестиційними можливостями;

• створення передумов для стабілізації екологічної обстановки й
охорони земель.

Міжгалузевий розподіл земель району на перспективу має вдосконалюватися на основі намічених схеми землеустрою території ре­гіону і концепції розвитку району, його місця і ролі в соціально-економічному розвитку регіону з урахуванням:

• місця розміщення району, його забезпеченості паливно-енерге­тичними, водними та іншими ресурсами і транспортними зв'язками;

• сформованої виробничо-галузевої спеціалізації підприємств
району;

• забезпеченості трудовими ресурсами та їх розміщення;

• наявності та якісного складу земельних угідь і їх придатності
для розвитку галузей економіки й виробництва сільськогосподарської продукції;

• фактичної забезпеченості підприємств, організацій, поселень,
громадян району земельними ресурсами і рівня їх раціонального
використання;

• стану й охорони земель на території району.

Потреби в земельних ресурсах різних галузей економіки району в цілому і по суб'єктах, що господарюють, визначають на основі вста­новленої при проведенні підготовчих робіт наявності фактичного використання підприємствами, організаціями, установами, наявних у їх власності і користуванні земель, перспектив їх розвитку і роз­міщення, перспективні потреби в землі з урахуванням відповідних нормативів містобудівної, землевпорядної та іншої проектної доку­ментації, затвердженої у встановленому порядку.

Удосконалюючи міжгалузевий розподіл земель, проектні пропо­зиції слід приймати з урахуванням відповідності фактичного вико­ристання земель їх цільовому призначенню і вишукування внут­рішніх можливостей для будівництва об'єктів промисловості та ін­шого спеціального призначення. Можливі варіанти перерозподілу земель усередині галузей.

По галузях економіки землі розподіляються в межах належності цих земель до категорій земель.

Оскільки основним резервом земель для несільськогосподарських галузей є землі сільськогосподарського призначення і землі лі­сового фонду, при розробленні схеми землеустрою потрібно насам­перед розглядати потреби в земельних ділянках несільськогосподарських галузей.

Потреба в землях для розвитку міст і сільських поселень визна­чається на основі генеральних планів міських і сільських поселень, проектів планування і забудови, проектів меж міських і сільських поселень, матеріалів землеустрою, а якщо їх немає, то на основі роз­рахунків з урахуванням фактичної, установленої при проведенні підготовчих робіт питомої землезабезпеченості і щільності забудови на землях поселень, наявності резервів вільних земель та інвестиційних можливостей громадян і юридичних осіб, органів державної влади й органів місцевого самоврядування. При розв'язанні цих пи­тань:

• встановлюють або коригують межу поселень;

• визначають місце розташування масивів земель, потрібних для
розширення особистих селянських господарств, під городи, для сі­нокосіння, випасання худоби та інших потреб громадян за межами поселень;

• установлюють місце розташування і розміри земельних діля­нок, призначених для розширення індивідуальної забудови;

• визначають межі, площі і склад угідь територій, які наміча­ються для можливого розширення поселень за рахунок земель ін­ших категорій;

• уточнюють площі, що перебувають у комунальній власності в
межах і поза межами поселень;

• визначають місце розташування, площі і межі земельних ді­лянок, призначених для розширення особистих селянських госпо­дарств за рахунок земельних часток (паїв).

У разі потреби і наявності рішень відповідних державних орга­нів, установлюють приміські зони, до складу яких входять землі, що розміщуються поза межами міських поселень, які становлять з міс­том єдину соціальну, природну і господарську територію і не вхо­дять до складу земель інших поселень. При цьому виділяють тери­торії сільськогосподарського виробництва, зони відпочинку насе­лення, резервні землі для розвитку міст.

Загальна потреба в землях для розвитку міст і сільських посе­лень має встановлюватися на основі відповідних розрахунків потре­би в землі для індивідуального житлового будівництва, розширення особистих селянських господарств, городництва, випасання худоби, сінокосіння та інших потреб.

До земель особливо охоронних територій і об'єктів належать такі землі:

* особливо охоронних природних територій, у тому числі лікувально-оздоровчих місцевостей і курортів;

* природоохоронного призначення;

* рекреаційного призначення;

* історико-культурного призначення;

* інші особливо цінні землі відповідно до Земельного кодексу
України.

Площі земель особливо охоронних територій визначають на основі наявних відповідних схем і проектів їх створення або розши­рення. Крім того, можна також розробляти пропозиції щодо належ­ності тієї чи іншої території для створення або внесення додаткових площ до складу існуючих державних природних заповідників, наці­ональних парків, природних парків, об'єктів культурної спадщини та інших особливо охоронних об'єктів.

При цьому площі земель особливо охоронних територій установ­люють з урахуванням екологічної доцільності, а також потреби ра­йону в розв'язанні соціально-економічних, оздоровчих, рекреацій­них, історико-культурних і природоохоронних завдань. При вирі­шенні таких завдань ураховують також національні, історичні та інші традиції населення, зокрема не тільки населення, яке прожи­ває на цій території, а й усього суспільства.

З метою створення нових і розширення існуючих земель особливо охоронних територій можуть бути передбачені пропозиції щодо резервування земель, які передбачається оголосити землями особливо охоронних територій, з наступним вилученням таких земель, у тому числі через викуп, і щодо обмеження на них господарської діяльності.

Межі земель існуючих особливо охоронних територій та їхні охоронні зони установлюють (уточнюють) на підставі затверджених установленому порядку проектів формування конкретних об'єктів цих територій.

Межі і площі резервованих земель для новосформованих особливо охоронних територій і особливо цінних земель установлюють, виходячи з конкретних умов з урахуванням пропозицій комплексних схем охорони природи, схеми землеустрою району, даних товариств з охорони природи, краєзнавчих музеїв, відомчих інспекцій (водної, санітарно-епідеміологічної та ін.).

До земель лісового фонду належать лісові землі (землі, покри­ті лісовою рослинністю і не покриті нею, але призначені для її відновлення — вирубки, гари, прогалини тощо) і призначені для ве­дення лісового господарства нелісові землі (просіки, дороги, болота ; та ін.).

При складанні схеми землеустрою можуть передбачатися зміни в складі земель лісового фонду на перспективу в зв'язку з необхідністю надання цих земель для розміщення об'єктів промисловості, будівництва автомобільних доріг, інших об'єктів спеціального призна­чення, виділення особливо охоронних територій, організації дачного будівництва та інших цілей, а також за рахунок передачі до складу земель лісового фонду земель інших категорій, що підлягають за­лісненню.

Крім цього, за наявності резервів може передбачатися передача в оренду або безоплатне користування лісових і нелісових земель лі­сового фонду, які тимчасово не використовуються для ведення лісо­вого господарства, здійснення сільськогосподарського виробництва, сінокосіння, випасання худоби та інших потреб.

При визначенні площі земель лісового фонду враховують землі інших землекористувачів, що підлягають залісенню і передачі до лісового фонду (кар'єри, торфові родовища та ін.).

Придатні для сільськогосподарського виробництва площі за по­треби можна передавати сільськогосподарським організаціям для виробництва сільськогосподарської продукції, в тому числі через обмін земельними ділянками.

До земель водного фонду належать землі, зайняті водними об'єктами, землі водоохоронних зон водних об'єктів, а також землі, виділені для встановлення смуг відведення і зон охорони водозабо­рів, гідротехнічних споруд та інших водогосподарських споруд і об'єктів;

Зміни в складі земель водного фонду на перспективу можуть виникати в зв'язку з будівництвом і реконструкцією гідротехнічних й водогосподарських споруд і об'єктів, установленням зон охорони водозаборів та інших об'єктів.

При встановленні площ земель водного фонду:

• визначають потреби земель для водогосподарських потреб (під
водойми, ставки, магістральні міжгосподарські канали, смуги від­ведення по берегах водойм, охоронні зони та ін.);

• виявляють резерви земель, придатних для використання в
сільському і лісовому господарствах;

• намічають заходи щодо захисту водогосподарських об'єктів від
забруднення, а суміжних територій — від підтоплення, зсувів тощо.

Площі, потрібні для будівництва і реконструкції гідротехнічних і водогосподарських споруд, визначають за проектами і схемами ме­ліоративного і водогосподарського будівництва, а якщо їх немає, то за укрупненими нормативами.

Під водогосподарські об'єкти відводять якомога малопродуктивніші землі з високими гідрологічними й обмеженими агроекологіч­ними властивостями.

Використання земель запасу допускається після переведення їх в іншу категорію.

Склад і площі земель запасу можуть змінюватися у зв'язку з пе­реведенням їх у землі інших категорій.

Землями сільськогосподарського призначення е землі, на­дані для потреб сільського господарства, а також призначені для цих цілей.

Площі земель сільськогосподарського призначення встановлю­ють, зважаючи на їх фактичну наявність з урахуванням можливого збільшення за рахунок резервів земель, придатних для сільськогос­подарського використання в складі земель інших категорій або змен­шення при вилученні земель, що передбачається на перспективу, для будівництва об'єктів промисловості, транспорту та інших спеці­альних об'єктів й; інших потреб.

При формуванні земельно-ресурсної бази сільського господарст­ва проробляють питання найбільш повного, ефективного й еколо­гічно безпечного використання всіх земель, придатних для рента­бельного виробництва сільськогосподарської продукції.

При перерозподілі земель сільськогосподарського призначення мають бути створені територіальні умови для розвитку різних форм господарювання на землі, формування раціональної і стійкої систе­ми землеволодіння і землекористування, консолідації земельних ділянок і земельних часток, поліпшення використання й охорони земель.

Одночасно з розробленням пропозицій щодо удосконалення між­галузевого розподілу земель вирішують питання визначення зе­мель, які можуть бути:

1)внесені до спеціальних земельних фондів;

2)у межах яких можуть надаватися земельні ділянки громадя­нам і юридичним особам.

Відповідно до нормативних правових документів спеціальні зе­мельні фонди створюються за рахунок:

• колишнього резервного фонду земель;

• колишнього фонду земель запасу;

• земель, право власності і користування якими припиняється
відповідно до земельного законодавства України;

• передачі земель з усіх категорій, які не використовуються за
цільовим призначенням, до земель запасу;

• сільськогосподарських угідь, що вибули із сільськогосподарсь­кого використання внаслідок заселеності, заростання чагарниками,
вторинного заболочування і засолення, опустелювання, розвитку
ерозійних процесів, забруднення тощо, але які за своїми властивостями можуть бути залучені до сільськогосподарського виробництва.

До складу спеціальних земельних фондів належать: сільськогосподарські угіддя, що залишилися при приватизації земель сільськогосподарських підприємств після безоплатної передачі земельних часток громадянам, що мають на це право, і не пе­редані в оренду новосформованим структурам, що господарюють;

• незатребувані земельні частки (паї) після закінчення терміну
затребування;

• земельні ділянки сільськогосподарських угідь, відновлених після консервації або реабілітації;

• землі лісового фонду, не покриті лісом, а також зарослі чагар­ником, малоцінними породами лісу, розміщені за межами примісь­ких зелених зон та інших особливо охоронних територій;

• земельні ділянки інших категорій земель (оборони, промисловості тощо).

При формуванні цільових земельних фондів ураховують:

• придатність земель для розселення й облаштованості, органі­зації їх для селянських або фермерських господарств і сільськогос­подарських підприємств;

• наявність і стан вільних територій у межах міст і сільських по­селень;

• можливість відновлення меліоративно-невлаштованих, пору­шених, деградованих і забруднених земель;

• можливості обміну в установленому порядку земель, придатних для сільськогосподарського використання, але які не викорис­товуються у цих цілях, земель промисловості, транспорту, зв'язку, оборони, лісового фонду й іншого несільськогосподарського призна­чення на менш продуктивні або з порушеним ґрунтовим покривом землі сільськогосподарського призначення;

• недоцільність розселення в районах з несприятливими природнокліматичними умовами й екологічною обстановкою, хімічним
забрудненням тощо, а також у сформованих курортних зонах і регі­онах з високою густотою населення;

• рівень зайнятості населення у певному регіоні;

• можливість відродження сільських поселень і створення на їх­ніх територіях компактних поселень.

При встановленні режиму використання спеціальних земельних фондів передбачають: .

• можливість надання цих земель для цільового використання
іншим громадянам і юридичним особам у короткострокову оренду
без права будівництва об'єктів нерухомості;

• дотримання раніше встановлених режимів використання зе­мель, обмежень і обтяжень.

Землі, у межах яких громадянам і юридичним особам можуть надаватися земельні ділянки для сільськогосподарського виробниц­тва (створення і розширення фермерських господарств, ведення са­дівництва, тваринництва, сінокосіння і випасання худоби), визначають, як правило, за рахунок фонду перерозподілу земель у складі земель сільськогосподарського призначення.

Проектні пропозиції щодо вдосконалення розподілу земель будь-яких категорій мають передбачати:

1)цільове призначення земель;

2)форму власності;

3)місце розташування земельних ділянок на плані;

4)склад земельних угідь і їхньої площі;

5)необхідні заходи щодо охорони земель.

При встановленні форм власності на землю потрібно виділити землі, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, землі державної та комунальної власності.

 


Читайте також:

  1. I. Доповнення до параграфу про точкову оцінку параметрів розподілу
  2. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  3. VII розділ. Маркетингові рішення з розподілу та збуту товару
  4. А) Грошова оцінка земель по Україні
  5. Абсолютна земельна рента.
  6. Абсолютна земельна рента.
  7. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  8. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  9. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  10. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  11. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  12. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом




Переглядів: 490

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Еколого-ландшафтне районування та агроекологічне оцінювання земель | Виділення територіальних зон з особливим правовим режимом використання й особливо цінних земель

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.