¨ Зростання організації відбувається нерівномірно, стрибкоподібно, набираючи все більше обертів.
¨ Розвиваються ініціативи попереднього етапу, формується місія компанії.
¨ Міжособистісні стосунки, комунікація та структура продовжують бути неформальними.
¨ Пристрасть до ризикованого успіху поступово замінюється більш впорядкованими процедурами.
¨ Налагоджується планування, розробка бюджетів, прогнозів.
¨ Розширення колективу за рахунок нових працівників
¨ Засновники все більше виконують роль безпосереднього керівництва, здійснюють систематичне планування, координацію, управління і контроль.
Етап – зрілості
¨ Стабілізується структура, вводяться правила, визначаються процедури.
¨ Організація збільшує виробництво чи сферу надання послуг.
¨ Керівники виявляють нові шляхи розвитку, більш зважено та консервативно приймають рішення.
¨ Основна ціль – збалансоване зростання.
¨ Основна причина неуспіху організації – переоцінка своїх можливостей та ігнорування керівництвом певних організаційних недоліків та слабких сторін.
Етап – занепаду
¨ Уповільнюються темпи росту організації
¨ Громіздка система контролю, бюрократизація процесу управління, неадекватна стратегія, зниження мотивації працівників, закритість до нових ідей.
¨ Організація потрапляє в кризовий стан: її продукція або послуги все менше користуються попитом.
¨ Погіршується організаційний клімат, зростає кількість конфліктів, керівництво змушене скорочувати персонал.
¨ Організація виявляється на межі розпаду, вона вимушена або прийняти жорстку систему оновлення або припинити існування.
Структура організації
¨ Структура організації – це сукупність ролей і взаємовідносин, розподіл функцій між окремими підрозділами, розподіл влади між адміністративними посадами і формальна комунікаційна мережа.
¨ В найбільш загальній класифікації організаційних структур виділяють два види: механістичні і органічні.
Механістичні організації
¨ значна горизонтальна та вертикальна диференціація
¨ високий ступінь формалізації взаємин і поведінки працівників
¨ обмежений інформаційно-комунікативний обмін
¨ пасивна участь виконавців в процесі прийняття рішень
¨ зв’язки між елементами чітко формалізовані, основні процеси визначені владою, координація зусиль забезпечується жорсткою ієрархією.