На внутрішніх водяних шляхах під пропускною спроможністю розуміється можливість рік, каналів пропустити за добу, місяць, навігацію певне число судів, плотів в одному чи в двох напрямках. Аналогічно визначається пропускна спроможність порту. Провізна спроможність дільниць річкового шляху виражається максимальною кількістю вантажу в тоннах, що може бути пропущена по водних магістралях за одиницю часу (доба) при визначених технічних характеристиках як самого шляху і флоту, так і прийнятої організації руху.
На морському транспорті під пропускною спроможністю якогось пристрою або спорудження розуміють максимальна кількість одиниць потоку, що може бути пропущено ними за визначений період часу в даних конкретних технічних експлуатаційних умовах.
На трубопровідному транспорті замість пропускної спроможності використовується поняття виробнича потужність. Під виробничою потужністю підприємств, що транспортують нафту, нафтопродукти, газ розуміється максимальна кількість зазначених продуктів, що може бути передана за рік чи за добу по трубопроводах при максимальному використанні розрахункових параметрів і сталому режимі роботи.
Для аналізу пропускної спроможності в нестаціонарних умовах функціонування транспорту використовується теорія масового обслуговування, а для транспортної мережі - теорія графів і теорія потоків у мережах.