Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Місцеве самоврядування і управління.

Японія є унітарною державою, і в той самий час в ній дістали широкого розвитку муніципальні інститути.

Ієрархічна система адміністративно-територіального поділу має дві складові:

1) верхня — створює префектури (їх в Японії 47), своєю чергою, включає в себе чотири категорії:

· "то" (Токіо),

· "до" (Хоккайдо),

· "фу" (Осака і Кіото)

· „кен" (43 префектури)

Правове положення префектур різних категорій однакове.

2) нижня — створює міста ("сі"), селища ("мати") і сільські общини ("мура").

 

Столиця країни м. Токіо в адміністративному відношенні являє собою 23 спеціальних райони, які прирівнюються містам.

Поряд з префектурами та муніципалітетами, що являють собою звичайні органи місцевого самоврядування, в Японії можуть створюватися особливі органи місцевого самоврядування — особливі столичні райони, корпорації регіонального розвитку, асоціація органів місцевого самоврядування, фінансово-промислові округи, які створювали спеціально для вирішення конкретних завдань.

Принцип місцевої автономії відображається в Конституції (гл. 8) та в Законі про місцеві автономії 1947 року. Поряд з цими джерелами діє кілька десятків інших нормативних актів — законів і підзаконних актів. Серед них Закон про місцевих комунальних службовців 1950 року, Закон про сільськогосподарські комітети 1951 року, ряд інших законів, що визначають механізм фінансування органів місцевого самоврядування.

Японські правознавці розрізняють принцип місцевої автономії, автономію місцевої общини й автономію жителів.

Принцип місцевої автономії означає автономію адміністративно-територіальної одиниці від держави.

Автономія місцевої общини пов'язана із внутрішньою організацією та формами діяльності адміністративно-територіальних одиниць і передбачає управління общини громадянами, які проживають на її території.

Автономія жителів визначається процедурою проведення місцевого референдуму, що закріплена в Законі про місцеве самоврядування. Це забезпечує можливість подання певною частиною населення петиції про прийняття, зміни або відміну місцевих постанов відносно проведення інспекції діяльності місцевих зборів, відкликання їх депутатів, зняття з посади глав місцевих органів і інших посадових осіб. Крім того, Парламент може прийняти закон, який стосується будь-якої конкретної муніципії, тільки із згодою абсолютної більшості її жителів.

 

Функції, що їх виконують органи місцевого самоврядування, бувають трьох видів:

- власне місцеві функції;

- "адміністративні повноваження" (мають місцевий характер, однак мають більшу частину участі держави в цих справах);

- функції, що делегуються центральними установами.

 

Стаття 94 Конституції закріплює за муніціпіями право управляти своїм майном, вести справи і управляти у своїх кордонах. Важливе значення має наділення муніціпій (муніципальних зборів) правом приймати обов'язкові постанови, тобто нормативні акти місцевого значення.

Загальний перелік функцій міститься в Законі про місцеве самоврядування.

Місцевим законодавчим органом в муніціпії є муніципальні збори, які очолює голова. Склад зборів залежить від чисельності населення: крупні префектуральні збори налічують до 120 членів, самі маленькі сільські — близько 12.

Закон про місцеве самоврядування передбачає можливість заміни місцевих зборів у селищах загальними зборами жителів (ст. 91 Закону про місцеве самоврядування), проте на практиці це зустрічається вкрай рідко. Місцеві збори збираються чотири рази на рік на сесії (п. 2 ст. 102 Закону про місцеве самоврядування).

 

 


Читайте також:

  1. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  2. Адаптивні організаційні структури управління.
  3. Адміністративне право і державне управління.
  4. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  5. Адміністративно-територіальний устрій і місцеве самоврядування.
  6. Алгоритм побудови організаційних структур управління.
  7. Аналіз організаційних структур управління.
  8. Базові (головні, стратегічні) психологічні проблеми управління.
  9. Бюджети місцевого самоврядування – це бюджети територіальних громад сіл, їх об’єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах)(ч.3 ст.5 БК України).
  10. Бюрократичні організаційні структури управління.
  11. В.2. Склад та структура органів регіонального управління та місцевого самоврядування
  12. Варіанти управління матеріальними потоками в рамках внутрішньовиробничих логістичних систем: штовхаюча система і тягнуча система управління.




Переглядів: 531

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Судова система | ТЕМА 17. КОНСТИТУЦІЙНЕ ПРАВО КИТАЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.