Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Парламент Словаччини.

Органом законодавчої влади є однопалатний парламент — Національна Рада. До її складу входить 150 представників, обраних шляхом загальних і прямих виборів строком на чотири роки. Віковий ценз для активного і па­сивного виборчого права визначений відповідно у 18 і 21 рік. Представни­ки, вперше обрані до Національної Ради, повинні скласти спеціальну при­сягу. Відмова зробити це має наслідком позбавлення мандата. В Конституції встановлено принцип несумісності депутатського мандата і посади в уряді.

Головною функцією Національної Ради є законотворчість. Правом зако­нодавчої ініціативи в Національній Раді наділені її комісії, депутати і Уряд. Глава держави має право повернути прийнятий парламентом закон на по­вторний розгляд. Повторно прийнятий Національною Радою закон повинен бути промульгований.

Серед інших функцій Національної Ради треба виділити прийняття Кон­ституції, схвалення договорів про приєднання до союзу з іншими держава­ми, внесення пропозиції про проведення референдуму і створення мініс­терств та відомств. Традиційною для парламентів є функція Національної Ради затверджувати державний бюджет.

2. Президент та уряд Словаччини.

Главою держави є Президент, який обирається шляхом загальних і пря­мих виборів строком на п'ять років. Одна і та сама особа не може бути об­рана більш ніж на два строки поспіль. Віковий ценз для кандидатів у Прези­денти — 35 років. До внесення у лютому 1999 р. змін до Конституції Пре­зидента Словацької Республіки обирала Національна Рада. Вона ж могла за певних обставин відкликати Президента. Конституція передбачає усунення Президента з поста, подібну до імпічменту: звинувачення Президента у дер­жавній зраді формулює Національна Рада, справу розглядає Консти­туційний Суд.

За Конституцією, свою компетенцію Президент реалізує без контрасигну­вання з боку глави уряду або окремого міністра. Відносно широким є зміст цієї компетенції. Серед повноважень Президента треба виділити право бути присутнім на засіданнях Уряду, головувати на цих засіданнях та вимагати звітів від Уряду або окремих його членів. Суттєвим є право Президента роз­пустити Національну Раду за умови, якщо вона за шість місяців після обрання тричі відхилить програму Уряду. У цьому випадку Президент ознай­омлюється з думкою голови Національної Ради.

За Конституцією Уряд є «вищим органом виконавчої влади» (ст. 108). Глава уряду призначається і звільняється Президентом, а за пропозицією глави уряду Президент призначає та звільняє інших членів уряду. Члени уряду присягають Президенту. Сам же Уряд протягом тридцяти днів з часу його формування повинен запропонувати Національній Раді свою програму і зажадати висловлення довіри.

Уряд несе колективну відповідальність за виконання своїх повноважень перед Національною Радою, яка може в будь-який час висловити йому не­довіру. Водночас кожен член уряду підзвітний парламенту. Національна Ра­да може висловити недовіру окремому члену уряду, що тягне його звільнен­ня з посади. Як у всіх інших країнах з парламентарними формами держав­ного правління, у разі відставки глави уряду, йде у відставку весь Уряд.

3. Конституційний суд Словаччини.

Органом конституційного контролю є Конституційний Суд, до складу якого входять десять суддів. Суддів Консти­туційного Суду на семирічний строк призначає Президент з-поміж двадця­ти кандидатів, визначених Національною Радою. На відміну від інших кра­їн, де голову Конституційного Суду зі свого складу обирає сам суд, у Сло­ваччині його призначає Президент із числа суддів Конституційного Суду.

 


Читайте також:

  1. Визначення понять «Верховна Рада», «парламент» та «парламентаризм» в Україні
  2. ВЫВОДЫ. ПОЛИТИЧЕСКАЯ РАБОТА В ПАРЛАМЕНТЕ
  3. Д80.Парламент в ЗК.ознаки 81.Побудова та основні ознаки парламенту в ЗК.
  4. Додаткова компетенція зарубіжних парламентів.
  5. Еволюція парламентської монархії у XX столітті
  6. ЄВРОПАРЛАМЕНТ ЗАКЛИКАЄ ДО КОНКРЕТНИХ КРОКІВ
  7. Європейський Парламент
  8. Закарпаття у складі Чехословаччини. Карпатська Україна
  9. Законодавство держави - це система всіх впорядкованих певним чином законів даної країни, а також міжнародних договорів, ратифікованих парламентом.
  10. Законодавчий процес та інші парламентські процедури
  11. Здійснення парламентського контролю через Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини і Рахункову палату
  12. Компетенція парламентів.




Переглядів: 572

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 21. ОСНОВИ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРАВА СЛОВАЦЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ | ТЕМА 22. ОСНОВИ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРАВА РУМУНІЇ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.