Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Парламент Словаччини.

Органом законодавчої влади є однопалатний парламент — Національна Рада. До її складу входить 150 представників, обраних шляхом загальних і прямих виборів строком на чотири роки. Віковий ценз для активного і па­сивного виборчого права визначений відповідно у 18 і 21 рік. Представни­ки, вперше обрані до Національної Ради, повинні скласти спеціальну при­сягу. Відмова зробити це має наслідком позбавлення мандата. В Конституції встановлено принцип несумісності депутатського мандата і посади в уряді.

Головною функцією Національної Ради є законотворчість. Правом зако­нодавчої ініціативи в Національній Раді наділені її комісії, депутати і Уряд. Глава держави має право повернути прийнятий парламентом закон на по­вторний розгляд. Повторно прийнятий Національною Радою закон повинен бути промульгований.

Серед інших функцій Національної Ради треба виділити прийняття Кон­ституції, схвалення договорів про приєднання до союзу з іншими держава­ми, внесення пропозиції про проведення референдуму і створення мініс­терств та відомств. Традиційною для парламентів є функція Національної Ради затверджувати державний бюджет.

2. Президент та уряд Словаччини.

Главою держави є Президент, який обирається шляхом загальних і пря­мих виборів строком на п'ять років. Одна і та сама особа не може бути об­рана більш ніж на два строки поспіль. Віковий ценз для кандидатів у Прези­денти — 35 років. До внесення у лютому 1999 р. змін до Конституції Пре­зидента Словацької Республіки обирала Національна Рада. Вона ж могла за певних обставин відкликати Президента. Конституція передбачає усунення Президента з поста, подібну до імпічменту: звинувачення Президента у дер­жавній зраді формулює Національна Рада, справу розглядає Консти­туційний Суд.

За Конституцією, свою компетенцію Президент реалізує без контрасигну­вання з боку глави уряду або окремого міністра. Відносно широким є зміст цієї компетенції. Серед повноважень Президента треба виділити право бути присутнім на засіданнях Уряду, головувати на цих засіданнях та вимагати звітів від Уряду або окремих його членів. Суттєвим є право Президента роз­пустити Національну Раду за умови, якщо вона за шість місяців після обрання тричі відхилить програму Уряду. У цьому випадку Президент ознай­омлюється з думкою голови Національної Ради.

За Конституцією Уряд є «вищим органом виконавчої влади» (ст. 108). Глава уряду призначається і звільняється Президентом, а за пропозицією глави уряду Президент призначає та звільняє інших членів уряду. Члени уряду присягають Президенту. Сам же Уряд протягом тридцяти днів з часу його формування повинен запропонувати Національній Раді свою програму і зажадати висловлення довіри.

Уряд несе колективну відповідальність за виконання своїх повноважень перед Національною Радою, яка може в будь-який час висловити йому не­довіру. Водночас кожен член уряду підзвітний парламенту. Національна Ра­да може висловити недовіру окремому члену уряду, що тягне його звільнен­ня з посади. Як у всіх інших країнах з парламентарними формами держав­ного правління, у разі відставки глави уряду, йде у відставку весь Уряд.

3. Конституційний суд Словаччини.

Органом конституційного контролю є Конституційний Суд, до складу якого входять десять суддів. Суддів Консти­туційного Суду на семирічний строк призначає Президент з-поміж двадця­ти кандидатів, визначених Національною Радою. На відміну від інших кра­їн, де голову Конституційного Суду зі свого складу обирає сам суд, у Сло­ваччині його призначає Президент із числа суддів Конституційного Суду.

 


Читайте також:

  1. Визначення понять «Верховна Рада», «парламент» та «парламентаризм» в Україні
  2. ВЫВОДЫ. ПОЛИТИЧЕСКАЯ РАБОТА В ПАРЛАМЕНТЕ
  3. Д80.Парламент в ЗК.ознаки 81.Побудова та основні ознаки парламенту в ЗК.
  4. Додаткова компетенція зарубіжних парламентів.
  5. Еволюція парламентської монархії у XX столітті
  6. ЄВРОПАРЛАМЕНТ ЗАКЛИКАЄ ДО КОНКРЕТНИХ КРОКІВ
  7. Європейський Парламент
  8. Закарпаття у складі Чехословаччини. Карпатська Україна
  9. Законодавство держави - це система всіх впорядкованих певним чином законів даної країни, а також міжнародних договорів, ратифікованих парламентом.
  10. Законодавчий процес та інші парламентські процедури
  11. Здійснення парламентського контролю через Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини і Рахункову палату
  12. Компетенція парламентів.




Переглядів: 615

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 21. ОСНОВИ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРАВА СЛОВАЦЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ | ТЕМА 22. ОСНОВИ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРАВА РУМУНІЇ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.