Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Законодавство держави - це система всіх впорядкованих певним чином законів даної країни, а також міжнародних договорів, ратифікованих парламентом.

Не обов'язково, щоб нормативні акти, що входять до складу законодавства, мали форму закону. Важливо, щоб в конституції містилася вказівка на них як на тих, що мають силу закону. До складу законодавства допустимо включати нормативно-правові акти президента, уряду, видані в порядку делегування їм законодавчих повноважень, тобто переданих законодавчим органом (парламентом) відповідно до конституції. Це - так зване «делеговане законодавство» (Франція, Великобританія і ін.).

Законодавство - форма життя права. Саме законодавство надає нормам права формальну визначеність (одна з ознак права).

Система права і система законодавства співвідносяться між собою як зміст і форма. Якщо поняття системи права характеризує сутнісну внутрішню сторону об'єктивного права - його зміст, то поняття системи законодавства відображає його зовнішню сторону - форму.

Між системою права і системою законодавства є відмінності. Вони спостерігаються в структурних елементах, змісті, об'ємі:

1. Система права є невидимою, оскільки відображає внутрішню будову права, а система законодавства є видимою, зовнішньою, формою системи права.

2. Система права є сукупністю правових норм, а система законодавства - сукупність нормативно-правових актів.

3. В системі права норми права логічно розподілені по галузях, підгалузях і інститутах. Як правило, норми галузей права - будівельний матеріал, з якого (в різному поєднанні) складається конкретна галузь законодавства. Можливий варіант, коли галузь права є, а галузі законодавства - немає (фінансове право, права людини на соціальне забезпечення і ін.). В цьому випадку галузь права не кодифікують, а нормативний матеріал зосереджений по декількох правових актах, які потребують уніфікації.

В системі законодавства нормативно-правові акти об'єднані по галузях законодавства, які поділені на інститути законодавства. Галузі законодавства створюються як з урахуванням галузевого принципу, так і без його урахування:

галузь законодавства може містити норми різних галузей права (комплексні галузі) або створюватися на базі інституту або підгалузі права. Можливий варіант, коли галузь законодавства існує без галузі права (митне законодавство і ін.).

4. Система права складається з галузей права, які мають свій предмет і метод правового регулювання, а система законодавства включає галузі законодавства, в яких відсутній метод регулювання, а предмет регулювання не завжди однорідний, як у галузей права.

5. Система права має тільки галузеву, горизонтальну будову, а система законодавства може мати будову і горизонтальну (галузеву), і вертикальну (ієрархічну). У федеративних державах існує законодавство федерації і законодавство її суб'єктів (вертикальна будова).

6. Первинний елемент системи права - норма права з своєю структурою: гіпотеза, диспозиція, санкція, а первинний елемент системи законодавства - стаття закону, що містить нормативний припис, який, як правило, не має всіх трьох структурних елементів логічної правової норми. Нормативний припис нерідко складається тільки з гіпотези і санкції; диспозиція може міститися або в іншій статті даного закону (спосіб відсилання викладу), або в іншому правовому акті (бланкетний спосіб викладу). Закони, що включають норми різних галузей права, забезпечуються санкціями, що містяться в інших нормативно-правових актах (наприклад, закони про власність, про підприємницьку діяльність і ін.).

7. Система права формується об'єктивно, відповідно до існуючих суспільних відносин, а система законодавства створюється в результаті цілеспрямованої діяльності уповноважених суб'єктів і тому включає суб'єктивний момент.

Нагадую, що нормативний припис - текст граматично і логічно завершених частин нормативного акту, в якому безпосередньо виражається зміст і структура правових норм.

8. Структурні елементи системи права не мають зовнішніх реквізитів: назви розділів, статей, глав і інших частин, властивих закону. Структурні елементи системи законодавства (нормативно-правові акти), як правило, мають назви розділів, глав, статей. Вони можуть включати преамбули, формулювання цілей і принципів, загальні нормативні визначення, що становлять загальну частину, і т.п.

Система законодавства є головною, але не єдиною формою існування системи права, оскільки:

1) право існувало до законодавства, коли воно формувалося за рахунок звичаїв, які підтримувалися державою, яка щойно виникла;

2) право існує без законодавства: природні права людини мають правовий характер незалежно від закріплення їх в законі .

Поняття галузі і інституту законодавства. Причини неспівпадання деяких галузей права і галузей законодавства.

Галузі законодавства - великі об'єднання нормативно-правових актів по певних сферах правового регулювання суспільних відносин, які характеризуються єдністю змісту, форми і мають системні зв'язки між собою.

Переважно галузь законодавства «очолюється» кодексом, який визначає юридичну цілісність галузі. Конституція служить нормативною базою формування всіх галузей законодавства.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  4. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  5. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  6. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  9. VI. Узагальнення та систематизація знань
  10. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  11. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  12. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру




Переглядів: 883

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система законодавства. | Інститут законодавства - система нормативних приписів галузі законодавства, які регулюють певну сукупність суспільних відносин.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.