Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Інститут законодавства - система нормативних приписів галузі законодавства, які регулюють певну сукупність суспільних відносин.

Важливим елементом структури законодавства є комплексні інститути, які об'єднують нормативні приписи декількох галузей законодавства.

Наприклад, повітряне законодавство регулює відносини, зв'язані з використанням повітряного простору. Воно містить норми конституційного права ( які встановлюють повний і винятковий суверенітет України над її повітряним простором), адміністративного права (встановлюється порядок сертифікації - письмового свідчення - і реєстрації повітряних суден і аеродромів, правила безпеки польотів), цивільного права (регулюється перевезення пасажирів і багажу, встановлюється цивільно-правова відповідальність перевізника за збереження багажу і вантажу, а також за збиток, заподіяний пасажирам і іншим особам), трудового права (визначаються права членів екіпажа).

Кількість галузей законодавства перевищує кількість галузей права.

Причини неспівпадання деяких галузей права і галузей законодавства:

1. Об'єктивна неможливість виразити зміст кожної окремої галузі права в одному нормативно-правовому акті. Збіг галузі права і галузі законодавства можливий тоді, коли галузь законодавства представлена актами однієї юридичної сили - законами, і кількість актів невелика (наприклад, Кримінальний кодекс). В більшості випадків зміст галузі права виражений через безліч нормативних актів. Навіть конституційне право представлено за допомогою складної системи законів.

2. Залежність системи законодавства, формування його галузей від цілеспрямованої діяльності суб'єктів по його систематизації, від інтересів держави, потреб юридичної практики, рівня розвитку юридичної науки, законодавчої техніки.

3. Переосмислення, оновлення, вдосконалення законодавства унаслідок його переорієнтації на демократичні цінності: а) послідовна демократизація порядку формування і функціонування законодавчих органів, їх професіоналізація, забезпечення високої якості законів;

4. Орієнтація системи законодавства не тільки на галузі права, але і на галузі державної діяльності, на державний устрій. Це неминуче призводить до появи галузей законодавства, які не відображають галузі права, і є комплексними.

5. Обумовленість системи законодавства формою державного устрою країни (федерація), що припускає наявність в кожній галузі нормативних актів як на рівні федерації, так і на рівні суб'єктів федерації.

Неспівпадання галузей права і галузей законодавства не виключає наявності позитивної тенденції до їх відповідності, їх «вирівнювання».

Структура системи законодавства. Види галузей законодавства.

Структура системи законодавства - внутрішня організація впорядкованих нормативно-правових актів, яка виражається в їх поділі на галузі і інститути законодавства.

Структуру системи законодавства можна класифікувати по таких критеріях:

- предмету правового регулювання (галузева);

- юридичній силі актів (субординаційна)

- особливостям форми державного устрою (державно-організаційна). Відобразимо їх на схемі:

Структура системи законодавства
Галузева (горизонтальна) - відображає предмет правового регулювання Субординаційна, або ієрархічна (вертикальна) - відображає юридичну силу актів Державно-організаційна (вертикальна) - відображає особливості форми державного устрою
- розподіл нормативно-правових актів по предмету регулювання: цивільне законодавство, кримінальне законодавство, адміністративне законодавство і ін. - розподіл нормативно-правових актів на певні групи за їх юридичною силою: закони, укази, постанови уряду, нормативні акти місцевих органів влади і ін. - розподіл нормативно-правових актів по територіальному значенню: законодавство федерації і законодавство суб'єктів федерації (напр., в Російській федерації)

 

Неспівпадання цілого ряду галузей права і галузей законодавства обумовлює необхідність провести класифікацію галузевої (горизонтальної) структури системи законодавства, встановити види галузей законодавства з урахуванням ступеня їх відповідності галузям, підгалузям, інститутам права.

Це виглядає так:

Галузева структура системи законодавства (види галузей):

галузеве законодавство:

містить норми однієї галузі права, предметом регулювання якої є певна сфера (рід) суспільних відносин, яка вимагає юридично однорідних прийомів дії.

спеціальне (внутрішньогалузеве) законодавство:

містить норми підгалузі права, предметом регулювання яких є група (вид) або сукупність груп (видів) суспільних відносин, яка вимагає юридично однорідних прийомів дії.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  4. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  5. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  6. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  9. VI. Узагальнення та систематизація знань
  10. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  11. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  12. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру




Переглядів: 913

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Законодавство держави - це система всіх впорядкованих певним чином законів даної країни, а також міжнародних договорів, ратифікованих парламентом. | Поняття і форми реалізації норм права.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.822 сек.