Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Парламент Литви.

Органом законодавчої влади є однопалатний парламент — Сейм. Сейм складається з 141 депутата, які обираються строком на чотири роки шляхом загальних і прямих виборів. Сейм вважається обраним, якщо до його скла­ду обрано не менш, як три п'ятих членів. Вибори проводяться за змішаною системою. Віковий ценз для активного і пасивного виборчого права визна­чено відповідно у 18 та 25 років. Обраний депутат набуває усіх прав пред­ставника народу лише після складання ним у Сеймі присяги на вірність дер­жаві. Нескладення присяги або складення її умовно означає втрату депу­татського мандата.

У Конституції передбачено можливості саморозпуску і розпуску Сейму та проведення дострокових виборів. По-перше, таке рішення може бути прий­няте самим Сеймом більшістю не менше, ніж у три п'ятих голосів усіх де­путатів. По-друге, Сейм може бути розпущений Президентом, якщо парла­мент протягом тридцяти днів після її подання не прийме рішення про нову програму уряду, або після першого подання програми уряду протягом шістдесяти днів двічі підряд не схвалить її. Нарешті, по-третє, Президент може розпустити Сейм за пропозицією уряду, якщо Сеймом висловлюється недовіра уряду.

Компетенцію Сейму слід визнати досить типовою для органу законодав­чої влади. Насамперед він займається законотворчістю. Право законодавчої ініціативи належить членам Сейму, Президенту і уряду. До того ж таким правом наділені громадяни Литви: у порядку так званої народної законодав­чої ініціативи до Сейму може бути внесений законопроект від імені 50 тис. громадян, які мають виборче право, і парламент зобов'язаний його розгля­нути. Президент має право повернути прийнятий закон на повторний роз­гляд.

До основних повноважень Сейму віднесені і затвердження державного бюджету та здійснення контролю за його виконанням, а також здійснення контролю за діяльністю уряду.

 

ТЕМА 26. КОНСТИТУЦІЙНЕ ЗАКОНОДАВСТВО АВСТРАЛІЙСЬКОГО СОЮЗУ.

План

Органи державної влади.

Правовий статус політичних партій та профспілкових об’єднань.


Читайте також:

  1. Визначення понять «Верховна Рада», «парламент» та «парламентаризм» в Україні
  2. ВЫВОДЫ. ПОЛИТИЧЕСКАЯ РАБОТА В ПАРЛАМЕНТЕ
  3. Д80.Парламент в ЗК.ознаки 81.Побудова та основні ознаки парламенту в ЗК.
  4. Додаткова компетенція зарубіжних парламентів.
  5. Еволюція парламентської монархії у XX столітті
  6. ЄВРОПАРЛАМЕНТ ЗАКЛИКАЄ ДО КОНКРЕТНИХ КРОКІВ
  7. Європейський Парламент
  8. Законодавство держави - це система всіх впорядкованих певним чином законів даної країни, а також міжнародних договорів, ратифікованих парламентом.
  9. Законодавчий процес та інші парламентські процедури
  10. Здійснення парламентського контролю через Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини і Рахункову палату
  11. Компетенція парламентів.
  12. Конст-правовий статус депутатів зарубіжних парламентів.




Переглядів: 556

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Президент Литви. | Органи державної влади.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.