Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Talk No 1 (332 words)

A TV narrator is presenting one of the most successful and popular women of her time, Mary Kay Ash.

Today I am going to tell you about a woman who built the first female corporate culture and who became one of the most successful entrepreneurs in cosmetic business. I am sure you have guessed right, it's Mary Kay Ash.

In 1963, when she was forty-five and when most American women did not hold full-time jobs, Mary Kay launched a direct-sales cosmetics company run by women. From modest origins in a Dallas storefront, Mary Kay Cosmetics grew into a vertically integrated corporation with annual sales of over $950 million. In 1976 it became the first company chaired by a woman to be listed on the New York Stock Exchange.

Mary Kay was born in 1918 in Hot Wells, Texas. At seven­teen she married Ben Rogers, a local musician and radio per­sonality. The young couple had three children within seven years. Mary Kay found a job with a direct-sales company because it was a good-paying job with flexible hours. When her husband divorced her in 1945 she had to raise her children as a single mother.

In 1963, she decided to form her own direct-sales cosmet­ics company. Mary Kay built a new corporate culture based on the education, participation, and authority of women.

In 1966, she decided to rebuild her personal life. She mar­ried Mel Ash, a businessman whom she had met on a blind date.

In 1972, with several thousand employees and $18 million in sales Mary Kay Cosmetics was one of the nation's largest private employers of women.

Her success is based upon sound business practices com­bined with tenacity and original thinking - about the market place, about corporate structure, and about women themselves.

In 1994, the company celebrated another record-breaking year, one in which sales totaled $850 million. Her company's structure inspired hundreds of thousands of saleswomen to become small-business operators. She encouraged their self-esteem and confi­dence through constant positive reinforcement and material rewards. In one of her books Mary Kay wrote "I believe in the per­sonal touch, because it makes every human feel appreciated."

 


Читайте також:

  1. Counter arguments (key-words).
  2. Dialogue No 1 (222 words)
  3. Dialogue No 1 (274 words)
  4. Dialogue No 1 (280 words)
  5. Dialogue No 1 (315 words)
  6. Dialogue No 2 ( 286 words)
  7. Dialogue No 2 (212 words)
  8. Dialogue No 2 (230 words)
  9. Dialogue No 2 (263 words)
  10. Dialogue No 2 (272 words)
  11. Dialogue No 2 (280 words)
  12. Dialogue No 2 (365 words)




Переглядів: 644

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
MARY KAY ASH AND WALT DISNEY | Talk No 2 (365 words)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.