Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розділ ІІ. Основні етапи і течії в історії філософської думки

Тема 2. Філософія від античності до середини ХІХ століття

1. Антична філософія

2. Філософія Середньовіччя й епохи Відродження

3. Філософія Нового часу

4. Німецька класична філософія й основи марксистської філософії.

 

Ключові терміни і поняття:атомізм, номіналізм, реалізм, схоластика, сенсуалізм, емпіризм, раціоналізм.

 

Один з ефективних способів освоєння філософії – вивчати історію фі­лософських систем і еволюцію ідей, що складають їхнє концептуальне ядро. І тому в нашому курсі історико-філософський розділ займає видне місце.

Однак перш, ніж викладати основні філософські системи і їхні ідеї – кіль­ка слів про періодизацію історії філософії. Розділяючи всю історію філо­софії на епохи, тут ми дотримуємось не формаційного, а так би мовити, культурологічного принципу (шість формаційних моделей розвитку суспільс­тва, – див. у частині ІІ, темі 16).

Про типи філософських систем. Через призму так званого основного питання філософії (про яке вже згадувалося в попередній темі) різноманіття філософських течій систем класифікується просто. Однак ця простота досить далека від реального стану справ у філософії, тим більше, якщо мати на увазі філософію ХХ в. Наприклад, дуже важко (якщо взагалі можливо) однозначно вирішити це питання (чи його найпростіший аспект – питання: «що первинно?») стосовно філософії В.С. Соловйова (1853 – 1900) чи М.Хайдеггера (1889 – 1976). Проте, в дидактичних цілях, для зручності первинного освоєння дуже строкатого і важкодоступного для огляду різноманіття філософських течій і систем, ми будемо використовувати це питання для класифікації філософії на матеріалізм, ідеалізм (об'єктивний і суб'єктивний відповідно) і дуалізм.

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. II. Основні засоби
  4. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  5. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  6. IV розділ. Сегментація ринку та вибір цільового сегменту
  7. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  8. V розділ. Товарна політика підприємства
  9. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  10. VI розділ. Маркетингова цінова політика
  11. VII розділ. Маркетингові рішення з розподілу та збуту товару
  12. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.




Переглядів: 488

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Філософія і наука | Антична філософія

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.