Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Теми семінарських занять

№ з/п Назва теми Кількість годин
д з
Методологічні проблеми Історії Стародавнього Сходу 1.Концепція соціально-економічних формацій. 2. Дискусія про азіатські виробничі відносини. 3. Цивілізаційна (культурологічна) концепція 4. Стародавній Схід та світова історія.  
Утворення та ранні етапи історії Єгипту 1. Додинастичний період історії Єгипту – культури Бадарі, Амрат та Герзе. 2. Раннє царство: політичний устрій, соціально-економфічний розвиток. 3. Період централізації держави та її економічного розквіту при правлінні фараонів IV династії. 4. Перший перехідний період.
Особливості розвитку Єгипту доби Середнього царства 1.Централізація держави. Правління ХІІ династії. 4. Особливості соціально - економічного розвитку 5. Внутрішня ситуація та міжнародне становище Єгипту періоду Середнього царства. 4.Другий перехідний період – гіксосське панування над Єгиптом  
Розквіт Єгипетської держави при правлінні ХVIII династії 1. Боротьба з гіксосами. 2. Завойовницька політика фараонів ХVIII династії. Міжнародне становище Єгипту. 3. Релігійно-політична реформа АменхотепаIV. 4. Соціально – економічний устрій Єгипту.
Історія цивілізацій Месопотамії наприкінці IV – першій пол. ІІІ тис. до н.е. 1. Формування класового суспільства та держави на території Стародавньої Месопотамії 2. Політична історія шумерських міст – держав 3. Аккадська держава 4. Об’єднане Шумеро-Аккадське царство при ІІІ династії Уру  
Економіка та суспільний устрій Вавилонії за законами Хаммурапі 1. Судебник Хаммурапі як історичне джерело. 2. Розвиток сільського господарства. 3. Ремесло, торгівля та лихварство. 4. Община у Стародавньому Вавилоні та становище вільних.
Найдавніша Ассирія. 1. Місто-держава Ашшур. 2. Політична історія Ассирії у ІІ тисячолітті до н.е. 3. Суспільство Ассирії та розвиток економіки у ІІ тис. до н.е. 4. Посилення держави наприкінці Х – в ІХ ст. до н.е. 5. Політична історія та соціально-економічний устрій Мітаннійської держави.  
Створення та розквіт Ассирійської імперії 1. Військові та адміністративні реформи Тіглатпаласара ІІІ. 2. Правління Саргона ІІ 3. Міжнародне становище Ассирії при правлінні останніх царів – Асархаддона та Ашшурбанапала. 4. Загибель держави. Причини падіння імперії.  
Найдавніші цивілізації Малої Азії 1. Природно-кліматичні умови, населення Стародавньої Малої Азії. Дешифрування хетської писемності. 2. Утворення та політична історія Хетської держави. Взаємовідносини з Єгиптом. Битва при Кадеші. 3. Відкриття Трої Г.Шліманом. Історія Троянського царства. Загибель Трої: міфи та історичні реалії. 4. Фригійське царство. 5. Лідійське царство.  
Хетські закони 1. Соціальна структура суспільства за ХЗ. Рабство. 2. Економіка Хетської держави за ХЗ. 3. Шлюбно-сімейні відносини в Хетській державі за ХЗ. 4. Злочини та їх покарання за ХЗ  
Урарту та перші державні утворення Закавказзя 1. Утворення Ванського царства і перетворення його на могутню державу за часи правління Менуа (810 – 786 рр. до н.е.). 2. Протистояння на міжнародній арені Ассирії та Урарту. 3. Особливості господарства та суспільного устрою держави Урарту. Утворення ранніх держав на території сучасних 4. Вірменії та Грузії.    
Теритрії Сирії, Фінікії та Палестини в давнину 1.Особливості природно-кліматичних умов. Етногенез населення 2. Фінікія та Сирія в І тис. до н.е. Карфагенська держава. 3. Ізраїльсько-Іудейське царство. 4.Суспільство та економіка Ізраїльсько-Іудейського царства. 5. Палестина під іноземним володарюванням.  
Стародавні Мідія та Персія 1. Мідіійське царство у VIII – VI ст. до н. е. 2. Поява та посилення держави Ахеменідів. 3. Прихід до влади Дарій І. Реформи Дарія І. Розквіт Персидської держави. Греко-перські війни. 4. Персія у ІV ст. до н.е. Завоювання імперії Олександром Македонським.      
Держава Елам 1. Політична історія Еламу. 2. Особливості його державного устрою. Соціально-економічні відносини. 3. Культура Еламу.  
Середня Азія в давнину 1. Природні умови Стародавньої Середньої Азії. Формування класового суспільства на території Середньої Азії. Культури Джейтун, Анау, Алтин-Депе. 2. Греко-Бактрійське царство. 3. Парфянське царство. Кушанська держава. 4. Господарське життя та культура давніх мешканців Середньої Азії ц другій половині І тис. до н.е.    
Стародавня Індія 1. Територія, природно - кліматичні умови та населення Стародавньої Індії. 2. Цивілізація Хараппи (Індська цивілізація). Соціально – економічне життя населення хараппської культури. 3. Заселення Північної Індії аріями. Водійський період історії Стародавньої Індії. 4. Імперія Маур”їв. 5. Імперія Гуптів.      
  Усього годин

6​ Самостійна робота

Метасамостійної роботи полягає в набутті навичок роботи з науковою літературою.

Завдання:протягом вивчення курсу студент повинен опрацювати наукову літературу з основних тем курсу.

№ п/п Назва теми Кількість годин стаціонар Кількість годин з/в
Ознайомитися із сучасним станом методологічних проблем історії Стародавнього Сходу.    
Ознайомитися із історією археологічного дослідження цивілізацій Стародавнього Сходу    
Сформувати уявлення про особливості Єгипетської культури та її досягнення в галузі наукових знань.    
Дослідити спільне та відмінне в культурах народів стародавньої Месопотамії.    
Вивчити особливості побуту стародавніх мешканців Месопотамії (Шумер, Вавилон,Ассирія).
Розібрати сутність руху пророків та реформи Іосії в Палестині у І тисячолітті до нашої ери.    
З’ясувати роль скіфів в історії держав на території малої Азії та у загибелі Урартської держави    
Уяснити основні концепції походження найдавніших форм соціальної стратифікації населення Стародавньої Індії (варни та касти)        
Розібрати головні принципи світогляду давніх китайців. Ознайомитись із сутністю суспільно - політичних вчень Стародавнього Китаю (конфуціанство, моїзм, легістська модель держави)        
Всього годин:

7. ​ Індивідуальні завдання

Метаіндивідуального навчально-дослідного завдання полягає в набутті навичок роботи з текстами історичних джерел та спеціальною науковою літературою.

Завдання:протягом вивчення курсу студент повинен обов’язково проаналізувати джерела та одну з монографій за вибором, скласти історичні мапи, хронологічні таблиці.

№ п/п Назва теми Кількість годин стаціонар Кількість годин з/в  
Написання есе: Поняття “Стародавній Схід” у зарубіжній та вітчизняній (радянській та пострадянській) історичній літературі    
Складання хронологічної таблиці з історії Стародавнього Єгипту
Складання історичних мап з історії Стародавнього Єгипту
Аналіз біографій вельмож як джерел з історії Давнього царства
Аналіз Речення Іпувера та Пророцтва Неферті як джерел з історії другого Перехідного періоду
Аналіз “Поеми про битву при Кадеші” як історичного джерела
Написання есе: соціально-економічні відносини в Шумері за даними найдавніших законодавств та приватноправовим документам.    
Складання історичних мап з історії Стародавньої Месопотамії (шумперські міста-держави, Вавилонська держава, Ассирія, Мітанні)
Аналіз зовнішньої політки Ассирії наприкінці VIII – на початку VII ст. до н.е. за анналами Сінаххериба.
Аналіз повідомлень Геродота про історію Лідії та лідійців (“Історія”, І, 6 – 56, 93 - 94)
Складання історичних мап з історії держав Стародавньої Малої Азії та Закавказзя.
Аналіз економіки та зовнішньої політики Урарту за даними напису царя Менуа (конец ІХ – початок VIII ст. до н.е.) та літопису царя Аргішті І (перша половина VIII ст. до н.е.)    
Сімейні та майнові правові відносини за документами із Суз як джерела з реконструкції соціально-економічної історії Еламу в першій половині ІІ тисячоліття до н. е.      
Складання порівняльних хронологічних таблиць з історії Стародавнього Ірану та Месопотамії.
Складання історичних мап з історії Стародавнього Ірану, Індії та Китаю.
Аналіз “Історії” Геродота як джерела з історії Персії (І, 107 - 121 – народження та дитинство Кіра, 122 - 130 –заколот проти Астіага, 131 - 140 – звичаї персів) та її міжнародних відносин з грецькими полісами.    
Всього годин:

Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  2. Біохімічна ОБГРУНТУВАННЯ МЕТОДИКИ занять фізичною культурою і спортом з особами різного віку та статі
  3. Види індивідуальних занять
  4. Види навчальних занять.
  5. Види, завдання та вимоги до проведення практичних(семінарських) занять
  6. Види, завдання та вимоги до проведення практичних(семінарських) занять
  7. Вимоги безпеки під час занять зі спортивних ігор (футбол, волейбол, баскетбол, гандбол)
  8. Виховання в учнів творчого ставлення до занять.
  9. Виховання волі в процесі занять фізичними вправами.
  10. Вікові нормативи для початку занять різними видами спорту в дитячих спортивних школах
  11. Глава 3 Методика виконання студентами завдань з практичних і семінарських занятьта проведення таких занять. Підготовка та проведення змодельованих судових процесів
  12. Глава ХІІ. Методика проведення занять з фізичної культури




Переглядів: 689

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Стародавня Індія. | Підсумкові опитування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.042 сек.