Міжнародний маркетинг - маркетингова діяльність фірми на закордонних ринках.
Що саме спонукає фірми, навіть невеликі, ставати міжнародними і проводити свою виробничу і комерційну діяльність поза межами національних кордонів?
Перше за все, це можливість збільшити обсяг продажу, а відповідно до визначеної на початку підрозділу концепції виробництва - досягти економі? на масштабі і використати низькі витрати як суттєву перевагу в конкурентній боротьбі. Заява на кшталт: "Від сьогодні ціни нижчі на ...%" повинна мати підставу. Цією підставою і є нижчі витрати, отже, можливість отримати значні прибутки навіть при невеликих цінах завдяки великим обсягам продажу.
Крім збільшення обсягу збуту, до цілей міжнародного розвитку фірми можна віднести зниження комерційного ризику, продовження життєвого циклу товарів за рахунок пропонування їх іншим ринкам, якщо попит на ці товари на національному ринку пішов на спад. До речі, до таких ринків, де товар перебуває на стадії зростання, тоді як на інших ринках вже спостерігається зниження попиту на нього, і вчора, і, на жаль, сьогодні є український ринок. Раніше це пояснювалось обмеженістю імпорту багатьох споживчих товарів та їхнім суцільним дефіцитом, а сьогодні здебільшого низькою купівельною спроможністю населення.
Важливо зазначити спочатку, що "міжнародний маркетинг" та "експортний маркетинг" не одне й те саме.
Традиційний експорт обмежується поставками продукції імпортерам-фірмам іншої країни без подальшої маркетингової підтримки товару. Відповідальність фірми-експортера закінчується водночас із фактом продажу і подальшого постачання товару.
Міжнародний маркетинг залежно від ступеня інтернаціоналізації набуває одну з таких форм:
O імпортний/експортний маркетинг,
o зовнішньоекономічний маркетинг;
O багатонаціональний маркетинг,
O глобальний маркетинг.
Експортний маркетинг - маркетингова діяльність щодо реалізації товарів за межі національних кордонів, при цьому експортер досліджує ринок, пристосовує виробництво до вимог цього ринку, відстежує шлях товару до кінцевого споживача.
Відповідно імпортний маркетинг - це маркетингова діяльність щодо імпорту товарів чи послуг.
На наступному етапі експортний маркетинг переростає в зовнішньоекономічний.