Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПЕРЕДМОВА

МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ І ТУРИЗМУ УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНА АКАДЕМІЯ КЕРІВНИХ КАДРІВ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ

 

Т.І. Бондар

 

ЛОГІКА

НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів культури і мистецтв

 

 

Київ – 2006


УДК 16 я 7

ББК 87.4 я 73

Б – 81

Бондар Т.І. Логіка: Навчальний посібник. – К.: ДАКККіМ, 2006. – 127 с.

 

Рецензенти: Конверський А.Є. – доктор філософських наук, професор

Свінціцький В.М. – доктор філософських наук, професор

Цюрупа М.В. – доктор філософських наук, професор

 

 

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів культури і мистецтв( лист № 1-4/18-Г-9 від 10.01.07)

 

 

 

ISBN 966-8683-71-4 © Бондар Т.І., 2006

© Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв


ЗМІСТ

 

ПЕРЕДМОВА………………………………………………………........4

ЛОГІКА В ТАБЛИЦЯХ І ВИЗНАЧЕННЯХ………………………...6

Предмет та значення логіки як науки……………………………......6

Метод формальної логіки………………………………………….....11

Історичний розвиток логічного знання…………………………….15

Поняття………………………………………………............................25

Судження……………………………………………………………......35

Закони логіки…………………………………………………………..41

Умовивід………………………………………………………………...43

Гіпотеза……………………………………………………………….....54

Основи теорії аргументації…………………………………………...56

Культура мислення та культура спілкування………………………...59

ЗАВДАННЯ І ВПРАВИ…………………………………………….....67

Предмет, метод та значення формальної логіки…………………..68

Поняття як форма мислення………………………………………....68

Судження…………………………………………………………….....70

Закони логіки…………………………………………………………..72

Умовивід………………………………………………………………..73

Основи теорії аргументації…………………………………………..76

Культура мислення і культура спілкування………………………78

ЗРАЗКИ ВІДПОВІДЕЙ…………………………………………….....80

ТЕСТИ…………………………………………………………………..87

ТЕМИ РЕФЕРАТІВ………………………………………………….103

 

ЗАПИТАННЯ ДО ЗАЛІКУ…………………………………………106

СЛОВНИК ОСНОВНИХ ЛОГІЧНИХ ТЕРМІНІВ……………...108

УКРАЇНСЬКО-РОСІЙСЬКИЙ СЛОВНИК

ЛОГІЧНИХ ТЕРМІНІВ......................................................................123

ЛІТЕРАТУРА………………………………………………………....124


ПЕРЕДМОВА

 

Пошук оптимальних шляхів збагачення і функціонування духовного життя суспільства особливого значення набуває в наш час. Головне завдання, яке стоїть перед суспільством у сфері духовного життя, полягає в тому, щоб створити умови для найповнішого освоєння людиною багатогранного потенціалу як української, так і світової духовності і культури, для реалізації свого власного світогляду і світосприйняття. Люди оновленого суспільства мають стати незалежними людьми, здатними самостійно мислити, переконувати, діяти.

Найважливішою складовою частиною культури в сучасному суспільстві є освіта. Саме через систему освіти значною мірою здійснюється трансляція культури новим поколінням, їхнє залучення до культурних надбань попередників. Духовно-інтелектуальне відродження українського народу, зростання національної самосвідомості суспільства актуалізує проблему підвищення якості освіти, її гуманізації та гуманітаризації. Чільне місце в цьому процесі належить формуванню й вдосконаленню мисленнєвої культури наших громадян, розвитку критичного мислення. Саме це сприятиме виробленню власних поглядів і переконань та поваги до поглядів інших людей, формуватиме навички ефективного спілкування. Важливою умовою інтелектуального зростання є вивчення науки логіки.

Запропонований навчальний посібник має на меті допомогти студентам засвоїти основи логічних знань, вдосконалюючи тим самим культуру мислення.

Логіка на сучасному етапі її розвитку є складною і високорозвиненою системою знань, яка увібрала в себе багато напрямків, окремих, відносно самостійних “логік”. У різні періоди історичного розвитку ставлення до логіки як до навчальної дисципліни було різним. Воно зумовлювалось ціннісними установками, що панували в суспільстві, запитами щодо рівня інтелектуального розвитку та творчого потенціалу його членів.

За останні роки в нашій країні відбулися позитивні зміни у ставленні до логіки як навчальної дисципліни. Вона стала невід’ємною частиною системи наук, які складають інтелектуальне надбання суспільства. Роль логіки в сучасному суспільстві зростає, що обумовлено рядом обставин. Кожен спеціаліст виділяє в ній свій аспект, оскільки застосування логіки в педагогіці, юриспруденції, техніці, певною мірою відрізняється від застосування її в менеджменті, економіці. Особливої уваги заслуговує логіко-комунікативна підготовка фахівців сфери культури і мистецтва.

Вивчення логіки є необхідною умовою вдосконалення культури мислення людини, однак оволодіння теоретичним матеріалом ще не означає, що в реальних процесах міркувань, спілкування людина з успіхом зможе застосовувати набуті знання. Тому навчання передбачає не лише засвоєння теоретичних знань, але й одночасне закріплення їх шляхом вирішення практичних завдань. Щоб допомогти студентам краще зрозуміти особливості застосування законів і правил логіки в практиці мислення, в посібнику наведені зразки відповідей на кожен з варіантів поставлених завдань з відповідними поясненнями й обґрунтуваннями. Тестові завдання дають можливість перевірити та закріпити знання, набуті в процесі вивчення курсу логіки.

В результаті опанування запропонованого курсу студенти повинні:

– сформувати навички аналітико-дедуктивного мислення, раціональної легітимації соціальної поведінки;

– вміти досконало оперувати поняттями, викладати власні думки, ідеї, погляди з метою їх адекватного сприйняття іншими суб’єктами комунікації;

– засвоїти раціональні схеми переконання та оволодіти теорією і практикою аргументації;

– розвинути творчі здібності щодо власної теоретичної і практичної діяльності;

– опанувати логічні основи полемічної майстерності, виробити навички ефективного спілкування.



Читайте також:

  1. І.Передмова
  2. Передмова
  3. ПЕРЕДМОВА
  4. ПЕРЕДМОВА
  5. ПЕРЕДМОВА
  6. ПЕРЕДМОВА
  7. ПЕРЕДМОВА
  8. ПЕРЕДМОВА
  9. Передмова
  10. ПЕРЕДМОВА
  11. ПЕРЕДМОВА
  12. ПЕРЕДМОВА




Переглядів: 510

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Образец оформления чертежа производственного корпуса | ЛОГІКА В ТАБЛИЦЯХ І ВИЗНАЧЕННЯХ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.