МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
ПЕРЕДМОВАМІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ І ТУРИЗМУ УКРАЇНИ ДЕРЖАВНА АКАДЕМІЯ КЕРІВНИХ КАДРІВ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ
Т.І. Бондар
ЛОГІКА НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів культури і мистецтв
Київ – 2006 УДК 16 я 7 ББК 87.4 я 73 Б – 81 Бондар Т.І. Логіка: Навчальний посібник. – К.: ДАКККіМ, 2006. – 127 с.
Рецензенти: Конверський А.Є. – доктор філософських наук, професор Свінціцький В.М. – доктор філософських наук, професор Цюрупа М.В. – доктор філософських наук, професор
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів культури і мистецтв( лист № 1-4/18-Г-9 від 10.01.07)
ISBN 966-8683-71-4 © Бондар Т.І., 2006 © Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв ЗМІСТ
ПЕРЕДМОВА………………………………………………………........4 ЛОГІКА В ТАБЛИЦЯХ І ВИЗНАЧЕННЯХ………………………...6 Предмет та значення логіки як науки……………………………......6 Метод формальної логіки………………………………………….....11 Історичний розвиток логічного знання…………………………….15 Поняття………………………………………………............................25 Судження……………………………………………………………......35 Закони логіки…………………………………………………………..41 Умовивід………………………………………………………………...43 Гіпотеза……………………………………………………………….....54 Основи теорії аргументації…………………………………………...56 Культура мислення та культура спілкування………………………...59 ЗАВДАННЯ І ВПРАВИ…………………………………………….....67 Предмет, метод та значення формальної логіки…………………..68 Поняття як форма мислення………………………………………....68 Судження…………………………………………………………….....70 Закони логіки…………………………………………………………..72 Умовивід………………………………………………………………..73 Основи теорії аргументації…………………………………………..76 Культура мислення і культура спілкування………………………78 ЗРАЗКИ ВІДПОВІДЕЙ…………………………………………….....80 ТЕСТИ…………………………………………………………………..87 ТЕМИ РЕФЕРАТІВ………………………………………………….103
ЗАПИТАННЯ ДО ЗАЛІКУ…………………………………………106 СЛОВНИК ОСНОВНИХ ЛОГІЧНИХ ТЕРМІНІВ……………...108 УКРАЇНСЬКО-РОСІЙСЬКИЙ СЛОВНИК ЛОГІЧНИХ ТЕРМІНІВ......................................................................123 ЛІТЕРАТУРА………………………………………………………....124 ПЕРЕДМОВА
Пошук оптимальних шляхів збагачення і функціонування духовного життя суспільства особливого значення набуває в наш час. Головне завдання, яке стоїть перед суспільством у сфері духовного життя, полягає в тому, щоб створити умови для найповнішого освоєння людиною багатогранного потенціалу як української, так і світової духовності і культури, для реалізації свого власного світогляду і світосприйняття. Люди оновленого суспільства мають стати незалежними людьми, здатними самостійно мислити, переконувати, діяти. Найважливішою складовою частиною культури в сучасному суспільстві є освіта. Саме через систему освіти значною мірою здійснюється трансляція культури новим поколінням, їхнє залучення до культурних надбань попередників. Духовно-інтелектуальне відродження українського народу, зростання національної самосвідомості суспільства актуалізує проблему підвищення якості освіти, її гуманізації та гуманітаризації. Чільне місце в цьому процесі належить формуванню й вдосконаленню мисленнєвої культури наших громадян, розвитку критичного мислення. Саме це сприятиме виробленню власних поглядів і переконань та поваги до поглядів інших людей, формуватиме навички ефективного спілкування. Важливою умовою інтелектуального зростання є вивчення науки логіки. Запропонований навчальний посібник має на меті допомогти студентам засвоїти основи логічних знань, вдосконалюючи тим самим культуру мислення. Логіка на сучасному етапі її розвитку є складною і високорозвиненою системою знань, яка увібрала в себе багато напрямків, окремих, відносно самостійних “логік”. У різні періоди історичного розвитку ставлення до логіки як до навчальної дисципліни було різним. Воно зумовлювалось ціннісними установками, що панували в суспільстві, запитами щодо рівня інтелектуального розвитку та творчого потенціалу його членів. За останні роки в нашій країні відбулися позитивні зміни у ставленні до логіки як навчальної дисципліни. Вона стала невід’ємною частиною системи наук, які складають інтелектуальне надбання суспільства. Роль логіки в сучасному суспільстві зростає, що обумовлено рядом обставин. Кожен спеціаліст виділяє в ній свій аспект, оскільки застосування логіки в педагогіці, юриспруденції, техніці, певною мірою відрізняється від застосування її в менеджменті, економіці. Особливої уваги заслуговує логіко-комунікативна підготовка фахівців сфери культури і мистецтва. Вивчення логіки є необхідною умовою вдосконалення культури мислення людини, однак оволодіння теоретичним матеріалом ще не означає, що в реальних процесах міркувань, спілкування людина з успіхом зможе застосовувати набуті знання. Тому навчання передбачає не лише засвоєння теоретичних знань, але й одночасне закріплення їх шляхом вирішення практичних завдань. Щоб допомогти студентам краще зрозуміти особливості застосування законів і правил логіки в практиці мислення, в посібнику наведені зразки відповідей на кожен з варіантів поставлених завдань з відповідними поясненнями й обґрунтуваннями. Тестові завдання дають можливість перевірити та закріпити знання, набуті в процесі вивчення курсу логіки. В результаті опанування запропонованого курсу студенти повинні: – сформувати навички аналітико-дедуктивного мислення, раціональної легітимації соціальної поведінки; – вміти досконало оперувати поняттями, викладати власні думки, ідеї, погляди з метою їх адекватного сприйняття іншими суб’єктами комунікації; – засвоїти раціональні схеми переконання та оволодіти теорією і практикою аргументації; – розвинути творчі здібності щодо власної теоретичної і практичної діяльності; – опанувати логічні основи полемічної майстерності, виробити навички ефективного спілкування. Читайте також:
|
||||||||||
|