Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЛЕКЦІЯ № 2

Світовий досвід свідчить про те, що для успішного розвитку підприємництва необхідно створити правову базу його функціонування, забезпечити належним чином юридичне закріплення прав та постійне правове забезпечення з боку держави, що гарантує захист законного функціонування підприємництва, сприяє його розвитку.

Тому сьогодні вкрай необхідно зосередитися на проблемі формування та вдосконалення правової бази розвитку підприємництва.

 

Формування правової бази підприємництва є найголовнішою передумовою його становлення та розвитку. Законодавство в сфері підприємництва повинно становити єдину систему як за взаємною узгодженістю норм, так і за повнотою нормативно-правового регулювання підприємницької діяльності.

 

 

Аналіз законодавчого забезпечення розвитку підприємництва в Україні дозволяє зробити деякі загальні висновки:

 

• по-перше, законодавча база, яка забезпечує розвиток та регулювання підприємництва в Україні, перебуває на початковому етапі формування;

 

• по-друге, правові гарантії всіх форм власності та захисту приватної власності як основної умови розвитку підприємницької діяльності вкрай недостатні;

 

• по-третє, відсутня єдина державна політика підтримки підприємництва, зокрема малого, як і відповідна нормативно-правова база та дієві механізми реалізації такої політики.

 

Розв'язання наявних проблем розвитку підприємництва в Україні, створення належного середовища потребують докорінної переорієнтації державної політики розвитку підприємництва. Завдання полягає в тому, щоб суттєво розширити його роль і місце в економічному житті суспільства. Саме з цього і слід виходити при розробці та реалізації заходів щодо нормативно-правового забезпечення розвитку підприємництва. Виконання цього завдання неможливе без усунення основних недоліків, притаманних законодавчій практиці.

Основними недоліками правового забезпечення підприємницької діяльності в Україні є:

1. Відсутність єдиної законодавчої стратегії розвитку підприємництва, яка надзвичайно важлива передусім для забезпечення повноти законодавства щодо господарських відносин, послідовності проведення курсу на розвиток ринку з урахуванням перехідного характеру української економіки, обмеженості поєднання тимчасових і постійних правових норм.

 

2. Неоднозначність, нестабільність і суперечливість чинної нормативно-правової бази розвитку підприємництва. Зростаючий потік нормативних актів різного рівня, особливо відомчих актів, нерідко спотворює основне законодавство, породжуючи атмосферу перманентного правового хаосу. Крім того, слід підкреслити, що "розгул" підзаконних актів дуже часто вихолощує або змінює дух і букву основного закону. Це, на жаль, стосується й урядових рішень.

 

3. Практично недієвий характер багатьох правових актів, дуже низька виконавська дисципліна дотримання нормативно-правових документів. Багато з положень Конституції України не можуть бути реалізовані і залишатимуться лише деклараціями, доки не введено в дію законів, які визначатимуть конкретні механізми, порядок і процедури їх здійснення. Безпомічність державної системи виконання законів дедалі більшою мірою компенсується активністю підпільних мафіозних структур, які вершать суд і розв'язують господарські суперечки та конфлікти поза будь-якими правовими нормами.

 

4. Наявність у законодавстві багатьох нечітких норм, які за бажанням можна піддати протилежному трактуванню. Саме вони надали можливість формувати фінансові "піраміди", які позбавили заощаджень багатьох наших співвітчизників.

 

5. Необґрунтованість законодавчих обмежень та вимог, які містяться в окремих нормативно-правових актах. Це один із наслідків відсутності широкого обговорення проектів законів, інших нормативних актів. Передусім це стосується відсутності практики залучення до обговорення проектів правових актів представників громадських об'єднань підприємців.

 

6. Наявність правового нігілізму як антипода правової культури. Сутність правового нігілізму полягає в ігноруванні права, юридичних норм та загальноприйнятих правових цінностей, зневажливому ставленні до правових принципів і традицій. Основними причинами усталення правового нігілізму є приниження чи перебільшення ролі права в регулюванні підприємництва; порушення прав особи; недосконалість законодавства. Важливу роль у появі такого негативного суспільно-правового явища відіграє недосконалість правової освіти та брак елементарних знань у правовій царині.

 

1. ЗАКОНОДАВСТВО УКРАЇНИ ПРО ЗАХИСТ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРИ ЛЕГАЛІЗУВАННІ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 6

1.1. ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИІМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 6

1.2. ЛІЦЕНЗУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦІКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 7

1.3. ПАТЕНТУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 9

2. ЗАКОНОДАВСТВО УКРАЇНИ ПРО ЗАХИСТ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРИ КОНКУРЕНТНИХ ВІДНОСИНАХ З СУБ’ЄКТАМИ РИНКУ. 11

2.1. ЗАКОНОДАВСТВО ПРО ЗАХИСТ ЕКОНОМІЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ 11

2.2. ЗАКОНОДАВСТВО ПРО ЗАХИСТ ВІД НЕДОБРОСОВІСНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ 15

3. ЗАКОНОДАВСТВО УКРАЇНИ ПРО ЗАХИСТ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ВІДНОСИНАХ З ДЕРЖАВОЮ 17

3.1. ЗАКОНОДАВСТВО ПРО ЗАХИСТ ПРАВ ПІДПРИЄМЦІВ ПРИ ЇХ ПОРУШЕННІ НЕЗАКОННИМИ АКТАМИ ДЕРЖАВНИХ ОРГАНІВ 17

3.2. ЗАКОНОДАВСТВО ПРО ВІДШКОДУВАННЯ ШКОДИ, ЗАВДАНОЇ НЕЗАКОННИМИ ДІЯМИ ДЕРЖАВНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ 20

4. СТИМУЛЮВАННЯ З БОКУ ДЕРЖАВИ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 25

СПРОЩЕННЯ ПОРЯДКУ СТВОРЕННЯ, РЕЄСТРАЦІЇ ТА ЛІКВІДАЦІЇ СУБ‘ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. 25

4.2. СКОРОЧЕННЯ ПЕРЕЛІКУ ВИДІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ЩО ПІДЛЯГАЮТЬ ЛІЦЕНЗУВАННЮ 28

4.3. СКОРОЧЕННЯ ВИДІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ЩО ПІДЛЯГАЮТЬ ПАТЕНТУВАННЮ 31

4.4. ЛІМІТУВАННЯ ПЕРЕВІРОК ТА КОНТРОЛЮ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ СУБ‘ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 35


 

 


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 660

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правові основи розвитку підприємництва в Україні | Функції підприємництва.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.