Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗМІ як засіб формування громадської думки.

 

Усі перелічені функції можна об'єднати в одну головну — формування громадської думки. І всі вимоги можна звести до однієї — об'єктивності. Але чи завжди це відбувається саме так?

 

Громадська думка — сукупність думок людей щодо спільної проблеми, яка зачіпає інтереси якоїсь соціальної групи.

 

Завдання 1

У романі Роже Мартена дю Гара «Сім'я Тібо» є епізод, коли два товариші, один із яких — лікар, а інший — політичний діяч, обговорюють питання, чи вступить Франція в Першу світову війну. Лікар доводить, що громадська думка не на боці тих, хто за участь країни у війні. На це політичний діяч спокійно відповідає, що за допомогою газет вони за два-три дні зможуть повернути громадську думку на дев'яносто градусів.

 

1) Висловіть власну думку щодо цієї розмови.

2) Наведіть приклади впливу ЗМІ на формування громадської думки.

 

Дійсно, формування громадської думки та об'єктивність не завжди збігаються. До речі, потім автор роману «Сім'я Тібо» наочно показав, як під впливом кампанії в газетах кардинально змінилося ставлення людей до вступу Франції у війну.

 

Використання технологій інформаційно-психологічного впливу для маніпулювання громадською думкою — поширене у світі явище. Засоби масової інформації призначені для сприйняття їх масами. Тому ще дуже давно були визначені межі складності подання матеріалів. Було сформульовано правило, згідно а яким повідомлення повинно мати рівень зрозумілості, який відповідає коефіцієнту інтелекту, приблизно на 10 % нижчому під середнього рівня середовища, на яке воно розраховане. Тому можна не дивуватися примітивності текстів у газетах і журналах та новин на телебаченні.

 

Політика як сфера суспільної діяльності найбільше потребує засобів масової інформації для встановлення й підтримки постійних зв'язків між її суб'єктами. Політика неможлива без опосередкованих форм спілкування та спеціальних засобів зв'язку між різними носіями влади, а також між державою та громадя-нами. У сучасному суспільстві ЗМІ все більше виступають не лише необхідною передавальною ланкою у складі механізмів політики, але й її творцем. Найбільш масовий і сильний політичний пилив на суспільство мають аудіовізуальні засоби масової інформації, насамперед телебачення.

 

Іншою проблемою є контроль за суспільством із боку владних структур через ЗМІ. Зокрема, тиск на суспільство під час виборчих кампаній, використання «виборчих технологій» тощо або легітимізація дій влади, намагання подати їх такими, що підтримуються суспільством.

 

Також слід зауважити, що сучасні мас-медіа значною мірою нівелюють соціокультурне відтворення окремої особистості, орієнтуючи її на масове споживання створюваних стереотипів, що підриває основу індивідуальності.

 

(всі чоловіки, всі жінки)

 

Наведіть приклади впливу ЗМІ на формування громадської думки.

 

Громадська думка є феноменом, що функціонує не лише па основі інформації, переданої через канали комунікації, а як достатньо автономна, селекціонує, фільтрує цю інформацію. Тому не все, що циркулює каналами ЗМІ, ефективно впливає на суспільство. Прямий ідеологічний тиск може бути ослаблений проголошенням у сучасному суспільстві орієнтації на громадянські права, оскільки можливість оприлюднення власної позиції є ефективним важелем соціального контролю за масовою комунікацією.

 

Приклад групи вконтакті

 


Читайте також:

  1. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  2. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  3. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  4. Алгоритм формування статутного фонду банку
  5. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  6. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  7. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  8. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  9. Аналіз руху та ефективності формування грошових потоків
  10. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  11. Аналіз структури майна та динаміки джерел його формування
  12. Аналіз формування прибутку.




Переглядів: 3164

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види та функції засобів масової інформації. | Свобода слова та цензура.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.