Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПЕРЕДМОВА

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Чернівецький національний університет

Імені Юрія Федьковича

 

 

Оксана Двіжона

 

ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ:

НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК

Чернівці

Книги – ХХІ


УДК 159. 98: 61 (071)

ББК 88.4 я 7

Рекомендовано до друку на засіданні кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти Чернівецького національного університету ім.Ю.Федьковича (Протокол №10 від 23.04.2013 р.)

Рецензенти:

Борисюк А.С. –доктор психологічних наук, професор. Буковинський державний медичний університет;

Пеньковська Н.М. - кандидат психологічних наук, доцент. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка.

Двіжона О.В.

Психологічна служба в закладах освіти: навчальний посібник. – Чернівці: Книги ХХІ, 2014. – 400 с.

Навчальний посібник відповідає програмі курсу «Психологічна служба в закладах освіти». До кожної теми курсу підібрано план та науково-методичну літературу.

Навчальний посібник устаткований списком рекомендованої літератури та додатками.

Рекомендовано для студентів вищих навчальних закладів ІІІ – ІV рівнів акредитації.

УДК 159. 98: 61 (071)

ББК 88.4 я 7

Ó О.В. Двіжона, 2014

Ó


ЗМІСТ

Передмова……………………………

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

Н.Е.1.1. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА СТРУКТУРА ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ….

 

Н.Е. 1.2. ІСТОРІЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ В НАШІЙ КРАЇНІ ТА ЗА КОРДОНОМ ………………..

 

Н.Е. 1.3. ПСИХОЛОГІЧНІ ТА СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ СЛУЖБИ І ПІДРОЗДІЛИ, ЯКІ ФУНКЦІОНУЮТЬ У РІЗНИХ ВІДОМСТВАХ……….

 

Н.Е. 1.4. ЕТИЧНИЙ КОДЕКС ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА. ОСОБИСТІСНІ ТА ПРОФЕСІЙНІ ЯКОСТІ ПРАЦІВНИКА ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ……………

 

Н.Е. 1.5. ДОКУМЕНТАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФАХОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ……………..

 

Н.Е. 1.6. ОФОРМЛЕННЯ І РОБОТА ПСИХОЛОГІЧНОГО КАБІНЕТУ……………..

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2.ОСНОВНІ ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА

Н.Е. 2.1. ПРОСВІТНИЦЬКО-ПРОПАГАНДИСТСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ………………………………………….

 

Н.Е. 2.2. НАПРЯМКИ ПСИХОПРОФІЛАКТИЧНОЇ, РОЗВИВАЛЬНОЇ ТА КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ……

 

Н.Е. 2.3. ОСОБЛИВОСТІ ДІАГНОСТИЧНОЇ РОБОТИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА…………………….

 

Н.Е. 2.4. ПСИХОЛОГІЧНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ ТА ТЕРАПІЯ В СИСТЕМІ РОБОТИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА…………………………………..

 

Н.Е. 2.5. ПСИХОТЕРАПІЯ У ПРАКТИЦІ ПСИХОЛОГА…………………………………….

 

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 3. ОСНОВНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА…………

Н.Е. 3.1. ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ………………………..

 

Н.Е. 3.2. ШКІЛЬНА ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА……

 

Н.Е. 3.3. ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА У ВУЗІ……..

 

Н.Е. 3.4. ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА В ЗАКЛАДАХ ІНТЕРНАТНОГО ТИПУ………………………..

 

Н.Е. 3.5. РОБОТА З ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ….

 

Н.Е. 3.6. РОБОТА З БАТЬКАМИ……………………..


ПЕРЕДМОВА

На сучаснумо етапі розбудови України фактично, немає таких сфер і галузей, які б не потребували втручання психологів. У нинішніх умовах психологія стає продуктивною силою діяльності та невід´ємною частиною соціального, економічного, політичного, громадського, сімейного та особистого життя. Це все вимагає серйозної підготовки фахівців психологів.

В процесі вдосконалення психологічної служби відбувається створення різних психологічних, психотерапевтичних, соціально-психологічних служб, центрів, лабораторій тощо. Проте ефективність їхньої діяльності ще не досягла необхідного рівня, оскільки не змінено підходи до підготовки психологів-професіоналів.
Сучасні завдання, які розв´язує суспільство, вимагають від психологів оволодіння конструктивними підходами й продуктивними психолого-педагогічними технологіями для розв´язання практичних завдань. Здійснюючи свої функціональні обов´язки, психологи мають активно брати участь у навчанні та вихованні підростаючого покоління, в управлінні різнобічними соціальними, соціально-правовими, соціально-економічними і політичними процесами, в оптимізації всієї системи різноманітних соціальних зв´язків - у родині, колективі, дошкільній установі, школі, організаціях, підприємствах, установах, закладах, суспільстві тощо. Практичний психолог має забезпечувати психічне здоров´я людей, їхній соціальний оптимізм, розвиток, віру в себе й у майбутнє, допомагати в життєвих, службових, сімейних і професійних труднощах, сприяти тому, щоб вони отримували задоволення від життя і діяльності.

Як свідчить аналіз нормативної документації, що регулює діяльність психологічної служби, нині окремі досягнення психологічної науки дуже повільно, з певним острахом упроваджують у життя українського суспільства. Важливі рішення, і навіть закони, приймають без попередньо проведеної психологічної експертизи, унаслідок чого вони «не спрацьовують», оскільки або суперечать психологічним закономірностям, або не враховують психологічних особливостей індивідуальної психіки окремих громадян і соціальної психіки різних людських спільнот, або ігнорують їх, або, навпаки, зумовлюють психологічне неприйняття. Також, фактично нема психологічного супроводу їхнього впровадження в життя й діяльність суспільства.

Щоб докорінно змінити наше суспільство, мобілізувати його потенціал на розбудову правової, заможної держави, необхідно змінити світовідчуття, світосприймання і світорозуміння всіх її громадян, наповнити їхню свідомість і самосвідомість відповідним змістом. А це під силу лише тим, хто добре озброєний психологічними знаннями, навичками і вміннями.

На сучасному етапі розвитку українського суспільства, коли відбуваються глобальні зрушення у свідомості громадян, зростає значення вищої школи. Тому цей навчальний посібник щодо змісту і структури побудовано таким чином, щоб спонукати студентів до оволодіння науковими психологічними знаннями, навичками і вміннями.

Викладення матеріалу підручника має проблемний і дослідницький характер. У ньому розкрито різні підходи, погляди й позиції вчених на те чи інше питання, явище, проблему. Отже, студенти одержують змогу не тільки осмислити їх, а й сформувати широкий психологічний кругозір. Проте, важливу роль у своєму професійному становленні мають відіграти самі студенти.

Навчально-методичний посібник адресується студентам психологічних відділень, соціальним педагогам і працівникам соціальних служб, дошкільним та шкільним психологам, вихователям і вчителям, а також особам хто цікавиться діяльністю психологічної служби.



Читайте також:

  1. І.Передмова
  2. Передмова
  3. ПЕРЕДМОВА
  4. ПЕРЕДМОВА
  5. ПЕРЕДМОВА
  6. ПЕРЕДМОВА
  7. ПЕРЕДМОВА
  8. ПЕРЕДМОВА
  9. Передмова
  10. ПЕРЕДМОВА
  11. ПЕРЕДМОВА
  12. ПЕРЕДМОВА




Переглядів: 432

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.308 сек.