Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психологічна освіта

Перед психологом стоїть завдання пробуджувати і підтримувати у батьків потребу в спеціальних психологічних знаннях щодо розвитку і вихован­ня власної дитини. Природна інтуїція матері й батька як найперших і найголовні­ших педагогів дитини дає більше позитивних результатів, коли спирається на їхню психологічну компетентність.

Форми освітньої роботи

1. Науково-популярні лекції з психологічних питань розвитку та вихо­вання дитини на групових батьківських зборах, факультативах для батьків.

2. Бесіди та консультації з групою батьків, які мають подібні проблеми із вихованням та розвитком дитини.

3. Оформлення стендів, листівок, тек із психологічною інформацією.

4. Залучення батьків до користування психологічною бібліотекою.

Орієнтовна тематика лекцій та бесід

1) Вікові психологічні особливості розвитку дітей (потреби, новоутво­рення, можливості, типові труднощі). Вироблення у батьків більш адекватної, психологічно доцільної позиції щодо виховання і розвитку дитини.

2) Особливості розвитку хлопчиків і дівчаток, близнят. Розвиток дітей у неповній, багатодітній сім’ях, в родині, що складається з декількох поколінь.

3) Психологічний аналіз сучасних типів «материнської школи», умов родинного виховання.

4) Здібні діти; діти, які відстають у розвитку, мають труднощі у поведінці: які вони, якої потребують допомоги.

5) Ознайомлення батьків з методами вивчення індивідуально-тополо­гічних властивостей дитини та врахування цих методів у взаєминах з дитиною.

6) Підготовка батьків до усвідомлення та підтримки психопрофілак­тичних функцій дитячої гри. Попередження недоречних втручань, заборон, моралізації, повчань під час спостереження за грою дитини. Найефективнішим методом є практичні заняття з групою зацікавлених батьків, під час яких психолог демонструє прийоми недирективної під­тримки дитини в процесі її гри.

7) Ознайомлення батьків з методами визначення шкільної зрілості дітей та засобами її формування.

8) Обговорення з групою зацікавлених батьків конкретних проблем, що виникають у стосунках дитини з братами і сестрами, з однолітками, з дорослими. Пошук та обговорення можливих методів попередження і подолання труднощів.

9) Вплив несприятливих екологічних умов, зокрема наслідків катастрофи на Чорнобильській АЕС, на фізичний стан і розвиток дітей. Шляхи батьківської компенсаторної допомоги дітям.

Вимоги до освітньої роботи

1. Освітня робота є пропагуванням психологічних знань серед батьків, тому вона має здійснюватись у досить цікавій і зрозумілій формі.

2. Інформацію, яку надає психолог, слід ґрунтувати на науково доведених фактах.

3. Освітня робота є одним із засобів ознайомлення батьків з роботою психолога, з його завданнями, можливостями і з організацією психо­логічної служби в дошкільному закладі, а надалі — й у школі.

4. Конкретні приклади і результати діагностики, які використовує пси­холог в освітніх цілях, необхідно надавати в такій формі, щоб вони не могли бути використані на шкоду дитині.


Читайте також:

  1. Аграрна освіта
  2. Атомістична філософсько-психологічна концепція Демокріта. Гіппократ і вчення про темпераменти
  3. Біологічна, соціальна та психологічна сутність здоров’я.
  4. Бутук О.І., Волкова Н.І. Макроекономіка: тренінг-курс. Навч. посіб. - К: Знання, 2007. - 235 с. - (Вища освіта XXI століття).
  5. Бутук О.І., Волкова Н.І. Макроекономіка: тренінг-курс. Навч. посіб. - К: Знання, 2007. - 235 с. - (Вища освіта XXI століття).
  6. Бутук О.І., Волкова Н.І. Макроекономіка: тренінг-курс. Навч. посіб. - К: Знання, 2007. - 235 с. - (Вища освіта XXI століття).
  7. Бутук О.І., Волкова Н.І. Макроекономіка: тренінг-курс. Навч. посіб. - К: Знання, 2007. - 235 с. - (Вища освіта XXI століття).
  8. Бутук О.І., Волкова Н.І. Макроекономіка: тренінг-курс. Навч. посіб. - К: Знання, 2007. - 235 с. - (Вища освіта XXI століття).
  9. Бутук О.І., Волкова Н.І. Макроекономіка: тренінг-курс. Навч. посіб. - К: Знання, 2007. - 235 с. - (Вища освіта XXI століття).
  10. Визначення неперервної освіти. Неперервна (безперервна) освіта в Україні.
  11. Вимоги до особистості тренера: освіта, особистісні якості, рівень знань
  12. Виховання і освіта в країнах Стародавнього Сходу, Греції, Риму




Переглядів: 423

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
РОБОТА ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА З БАТЬКАМИ ДОШКІЛЬНИКІВ | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.