МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Глава 23 2 страницаЗ метою виконання покладених на нього завдань Мінагрополітики: розробляє основні напрямки державної аграрної політики, стратегію та механізм її реалізації; разом з іншими органами виконавчої влади розробляє проекти нормативно-правових актів, що стосуються регулювання відносин у галузях агропромислового виробництва; бере участь у розробленні і реалізації в галузях агропромислового виробництва бюджетної, цінової, податкової, фінансово-кредитної, лізингової, інвестиційної, страхової та митно-тарифної політики; розробляє та забезпечує виконання державних цільових та інших програм розвитку галузей агропромислового виробництва, комплексного розвитку сільських територій, вдосконалення системи управління агропромисловим комплексом; забезпечує у випадках, передбачених законодавством, ліцензування окремих видів господарської діяльності; бере участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері використання та охорони земель сільськогосподарського призначення; погоджує призначення на посаду і звільнення з посади керівників управлінь, відділів, інших структурних підрозділів обласних та Севастопольської міської держадміністрацій та ін. Крім того, Мінагрополітики організовує і здійснює державний контроль та нагляд за якістю і безпекою сільськогосподарської продукції, сировини і продовольства, їх зберіганням і продажем, а також у сфері закупівель товарів, виконання робіт і надання послуг за державні кошти. Мінагрополітики в межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає накази, організовує і контролює їх виконання. Рішення, прийняті в межах його повноважень, є обов’язковими до виконання центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності і громадянами. Важливі функції виконує Державний департамент ветеринарної медицини (Держкомветмедицини), компетенцію якого визначено у Положенні про Державний комітет ветеринарної медицини України, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від ЗО серпня 2007 р.1 Держкомветмедицини є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики. Держкомветмедицини: розробляє та вносить пропозиції щодо формування державної політики у галузі ветеринарної медицини та забезпечує її реалізацію; здійснює державний ветеринарно-санітарний контроль та нагляд за тваринами, харчовими продуктами, неїстівними продуктами тваринного походження, репродуктивним матеріалом, ветеринарними препаратами, субстанціями, кормовими добавками, преміксами та кормами, штамами мікроорганізмів, патологічним матеріалом, засобами ветеринарної медицини, засобами догляду за тваринами, а також потужностями (об’єктами), що використовуються для їх виробництва, переробки, зберігання та обігу; розробляє, затверджує та здійснює в межах своїх повноважень санітарні і ветеринарно-санітарні заходи з метою охорони території України від занесення особливо небезпечних збудників хвороб, включених до списку МЕБ, з територій інших держав або карантинних зон; визначає ветеринарно-санітарний статус України та відповідних зон у межах її території; установлює за погодженням з Держкомпідприєм- ництвом порядок видачі ветеринарних документів тощо. Держкомветмедицини здійснює свої повноваження безпосередньо та через головні управління ветеринарної медицини в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, управління ветеринарної медицини в містах обласного значення, районах, регіональні служби державного ветеринарно-санітарного контролю і нагляду на державному кордоні та транспорті, інші державні установи ветеринарної медицини. Держветмедицини є юридичною особою, його очолює голова, який призначається на посаду та звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Прем’єр-міністра України. Голова Держкомветмедицини призначає на посаду та звільняє з посади керівників самостійних структурних підрозділів за погодженням з Міністром аграрної політики, інших працівників структурних підрозділів Комітету, керівників територіальних органів Комітету, начальників та заступників начальників регіональних служб державного ветеринарно-санітарного контролю і нагляду на державному кордоні та транспорті. У галузі карантину рослин державне управління здійснює Головна державна інспекція з карантину рослин України (Укрголовдержкаран- тин), у віданні якої перебувають Центральна науково-дослідна карантинна лабораторія та Центральний фумігаційний загін[105]. Укрголовдерж- карантин є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства України. Йому підпорядковані інспекції з карантину рослин АРК, областей, міст Києва та Севастополя, обласні фумігаційні загони, зональні, обласні карантинні лабораторії, прикордонні пункти карантину рослин у морських, річкових портах (на пристанях), на залізничних станціях, в аеропортах (на аеродромах), на підприємствах поштового зв’язку, шосейних шляхах, автовокзалах, автостанціях. Основними завданнями цих органів є: охорона території України від занесення карантинних організмів; своєчасне виявлення, локалізація і ліквідація карантинних організмів; запобігання проникненню карантинних організмів з карантинної зони в регіони України, де вони відсутні; здійснення державного контролю за додержанням карантинного режиму і проведенням заходів з карантину рослин при вирощуванні, заготівлі, вивезенні, ввезенні, транспортуванні, зберіганні, переробленні, реалізації та використанні підкарантинних матеріалів. Місцевими органами управління в аграрній сфері є Головне управління агропромислового розвитку обласної, управління агропромислового розвитку Севастопольської міської, районної державних адміністрацій. Типові положення про ці управління затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2007 р.[106] Державну політику в галузі земельних відносин здійснює Державний комітет України із земельних ресурсів (Держкомзем), який є центральним органом виконавчої влади. Його діяльність спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Держкомзем вносить у встановленому порядку пропозиції щодо формування державної політики у сфері регулювання земельних відносин, використання, відтворення, охорони та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру здійснення землеустрою, встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища та забезпечення її реалізації, проведення земельної реформи, провадження топографо-геодезичної та картографічної діяльності та подання їх Кабінетові Міністрів України. Держкомзем координує роботу з проведення земельної реформи, а також здійснює державний контроль за використанням та охороною земель[107].
§ 3. Державний контроль в агропромисловому комплексі Крім функцій управління агропромисловим комплексом, держава здійснює також функції контролю за додержанням чинного законодавства в цій сфері через відповідні структурні підрозділи. Державна інспекція з контролю якості сільськогосподарської продукції та моніторингу її ринку (Держконтрольсільгосппрод) згідно з положенням про неї, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2009 р.[108], є урядовим органом, що функціонує у системі Мінагрополітики, відповідальний перед Кабінетом Міністрів України, підзвітний та підконтрольний Міністрові аграрної політики. Основними завданнями Держконтрольсільгосппроду є: участь у межах компетенції в реалізації державної політики у сфері державного контролю якості сільськогосподарської продукції; участь в організації контролю за формуванням державних та регіональних ресурсів сільськогосподарської продукції; здійснення державного контролю за додержанням вимог стандартів, технічних умов, інших нормативних документів, пов’язаних з якістю, безпекою, сертифікацією сільськогосподарської продукції під час її заготівлі, зберігання, перероблення, реалізації та здійснення експортно-імпортних операцій. Держконтрольсільгосппрод, відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує виконання нормативно-правових актів з питань контролю якості та безпеки сільськогосподарської продукції; забезпечує контроль та координацію роботи з визначення показників якості сільськогосподарської продукції; здійснює захист прав суб’єктів ринку та споживачів щодо забезпечення їх якісною сільськогосподарською продукцією; розглядає пропозиції, заяви і скарги товаровиробників, переробних підприємств, закупівельних та інших організацій, а також громадян із спірних питань щодо оцінювання кількісних та якісних показників продукції і вживає заходів щодо об’єктивного їх вирішення та ін. У межах своїх повноважень Держконтрольсільгосппрод має право: проводити перевірку з питань, що належать до його компетенції; одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та господарювання інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань; відвідувати підприємства, установи та організації незалежно від форми власності та господарювання, які здійснюють закупівлю, зберігання і перероблення сільськогосподарської продукції для державних та регіональних потреб, і видавати приписи про усунення порушень та недоліків у забезпеченні її якості тощо. З метою забезпечення ефективної діяльності та вирішення інших питань у Держконтрольсільгосппроді утворюється колегія в складі голови, його заступників та керівників структурних підрозділів. Інспекції якості та формування ресурсів сільськогосподарської продукції обласної, Севастопольської міської державної адміністрації відповідно до Типового положення про них від 20 жовтня 2000 р.1 здійснюють державний контроль за додержанням сільськогосподарськими, закупівельними та переробними підприємствами і організаціями вимог стандартів, технічних умов та інших нормативних документів, пов’язаних з якістю і сертифікацією сільськогосподарської продукції; беруть участь в організації роботи щодо формування державних та регіональних ресурсів, закупівлі на конкурсних засадах (через систему інфраструктури аграрного ринку) сільськогосподарської продукції та сировини за державні кошти для забезпечення потреб внутрішнього і зовнішнього ринку тощо. Відповідно до покладених на них завдань такі інспекції беруть участь у формуванні обсягів сільськогосподарської продукції та сировини, що поставляються для державних і регіональних потреб; здійснюють інспекційний контроль за якістю та екологічною чистотою продукції, що реалізується на внутрішньому і зовнішньому ринках, контролюють процес її сертифікації; контролюють правильність приймання сільськогосподарської продукції закупівельними та переробними підприємствами і організаціями, визначення якості цієї продукції, додержання правил зберігання при закладанні її до державних ресурсів, державного резерву та регіональних фондів; перевіряють гіравиль- ність визначення і своєчасність нарахування та виплати дотацій сільськогосподарським виробникам за продану ними переробним підприємствам тваринницьку продукцію, а також здійснюють нагляд за їх цільовим використанням; готують та дають висновки із спірних питань, які виникають у процесі приймання продукції між закупівельними та переробними підприємствами і організаціями та сільськогосподарськими виробниками всіх форм власності стосовно оцінювання її кількісних і якісних показників та ін. Державні інспектори якості та формування ресурсів сільськогосподарської продукції мають право: перевіряти додержання сільськогосподарськими, закупівельними та переробними підприємствами і організаціями вимог стандартів, технічних умов та інших нормативних документів під час здавання-приймання, відвантаження, транспортування, зберігання сільськогосподарської продукції; передавати до правоохоронних органів матеріали стосовно порушень, за які передбачено адміністративну чи кримінальну відповідальність; забороняти здавання-приймання і відвантаження сільськогосподарської продукції, яка не відповідає вимогам стандартів, технічних умов та інших нормативних документів, пов’язаних з якістю і сертифікацією сільськогосподарської продукції; давати керівникам сільськогосподарських, закупівельних та переробних підприємств і організацій незалежно від форм власності розпорядження про усунення виявлених порушень; здійснювати безоплатний відбір зразків сільськогосподарської продукції у сільськогосподарських, закупівельних та переробних підприємств і організацій для перевірки її на відповідність вимогам стандартів, технічних умов та інших нормативних документів, пов’язаних з якістю і сертифікацією сільськогосподарської продукції. Інспекції державного технічного нагляду обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій відповідно до Типового положення про них від 12 січня 1996 р.1 реалізують державну політику у сфері здійснення нагляду за технічним станом тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-бу- дівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів підприємствами, установами та організаціями і громадянами, а також забезпечують додержання законодавства з питань експлуатації машин та нагляд за їх технічним станом. Державний інспектор під час виконання покладених на нього обов’язків має право: безперешкодно відвідувати підприємства, установи та організації для проведення перевірок з питань, що належать до компетенції інспекції; зупиняти і забороняти експлуатацію машин у разі наявності ознак, що свідчать про їх технічну несправність; робити у передбачених законодавством випадках тракгористам-машиністам попередження (компостерну просічку) в талоні попереджень, а за грубе порушення правил техніки безпеки та дорожнього руху порушувати питання про позбавлення їх права керування машинами; давати посадовим особам та громадянам обов’язкові до виконання приписи про усунення виявлених порушень правил, норм та стандартів, що стосуються безпеки технічної експлуатації машин, дорожнього руху, а у разі невиконання таких приписів — передавати матеріали до правоохоронних органів для притягнення винних осіб до відповідальності. Державний ветеринарно-санітарний контроль відповідно до Закону України від 25 червня 1992 р. «Про ветеринарну медицину» (у редакції Закону від 16 листопада 2006 р.)' являє собою функції, що виконуються державними інспекторами ветеринарної медицини та/або уповноваженими лікарями ветеринарної медицини і полягають у постійному забезпеченні виконання встановлених чинним законодавством ветеринарно-санітарних заходів та технічних регламентів. Державний ветеринарно-санітарний нагляд — це функції, що виконуються державними інспекторами ветеринарної медицини та/або уповноваженими лікарями ветеринарної медицини і полягають у періодичній перевірці додержання вимог чинного законодавства в галузі ветеринарної медицини. Державний ветеринарно-санітарний контроль здійснюють державні інспектори ветеринарної медицини. Державні інспектори ветеринарної медицини та уповноважені лікарі ветеринарної медицини, які здійснюють державний ветеринарно- санітарний контроль, мають право: перевіряти під час транспортування об’єктів державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду додержання ветеринарно-санітарних заходів і наявність відповідних супровідних ветеринарних документів; перевіряти безпечність неїстівних продуктів тваринного походження; проводити відбір зразків товарів та інших об’єктів державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду для проведення ветеринарно-санітарної експертизи; перевіряти ветеринарно-санітарний стан виробничих приміщень та умови зберіган- ня репродуктивного матеріалу; перевіряти додержання ветеринарно- санітарних заходів на потужностях (об’єктах), які використовуються для утримання тварин, виробництва та обігу неїстівних продуктів тваринного походження, ветеринарних препаратів, субстанцій, кормових добавок, преміксів, кормів тваринного походження, готових кормів, репродуктивного матеріалу, засобів догляду за тваринами; вносити пропозиції щодо призупинення, поновлення або анулювання (скасування) експлуатаційних дозволів; здійснювати інспектування та в разі необхідності видавати розпорядження або приписи щодо дезінфекції транспортних засобів, які переміщувалися через карантинні зони хвороб, що підлягають повідомленню; здійснювати стандартний прикордонний ветеринарно- санітарний контроль за об’єктами державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду, що перевозяться транзитом; здійснювати стандартний прикордонний ветеринарно-санітарний контроль, а в разі необхідності — вибірковий або розширений контроль за об’єктами державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду, що імпортуються або експортуються; видавати міжнародні ветеринарні сертифікати на товари, що експортуються. Державний ветеринарно-санітарний нагляд здійснюється Головним державним інспектором ветеринарної медицини України, головними державними інспекторами ветеринарної медицини АРК, областей, міст Києва та Севастополя, міст, районів, головними державними інспекторами ветеринарної медицини регіональних служб, їх заступниками та державними інспекторами ветеринарної медицини. Державних інспекторів ветеринарної медицини, які здійснюють державний ветеринарно-санітарний нагляд, наділено правом: з метою здійснення ветеринарно-санітарного нагляду протягом робочого часу мати безперешкодний доступ до потужностей (об’єктів), які використовуються для виробництва, перероблення та обігу товарів, ветеринарних препаратів, кормових добавок, преміксів, кормів; перевіряти стан здійснення державного ветеринарно-санітарного контролю; видавати накази, розпорядження та приписи про обов’язкові до виконання ветеринарно-санітарні заходи (включаючи забій, вимушений забій тварин, знешкодження, утилізацію або знищення товарів тощо); забороняти експорт, імпорт, транзит та інший обіг товарів і засобів догляду за тваринами, які не відповідають ветеринарно-санітарним заходам та/або технічним регламентам; обмежувати, забороняти або припиняти відповідно до законодавства господарську діяльність юридичних або фізичних осіб у разі порушення ними ветеринарно-санітарних заходів, установлених законодавством, якщо такі порушення можуть спричинити безпосередню загрозу життю та/або здоров’ю людей і тварин; накладати адміністративні стягнення згідно із законом. Відповідно до Закону України від ЗО червня 1993 р. «Про карантин рослин» (у редакції Закону від 19 січня 2006 р.)[109] Державна служба з карантину рослин України включає: Головну державну інспекцію з карантину рослин України, що знаходиться у сфері управління центрального органу виконавчої влади з питань аграрної політики і підпорядковується йому; Центральну науково-дослідну карантинну лабораторію, яка знаходиться у віданні Головної державної інспекції з карантину рослин України; державні інспекції з карантину рослин Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, пункти карантину рослин у районах, морських, річкових портах (на пристанях), на відповідних залізничних станціях, в аеропортах (на аеродромах), на підприємствах поштового зв’язку, шосейних шляхах, автовокзалах, автостанціях, пунктах пропуску на державному кордоні України, зональні та обласні карантинні лабораторії. Державні інспектори з карантину рослин у межах своїх повноважень мають право: проводити фітосанітарні процедури до об’єктів регулювання; затримувати об’єкти регулювання для інспектування та фітосанітарної експертизи, якщо вони переміщуються без відповідних фітосанітарних документів або не відповідають фітосанітарним вимогам; здійснювати державний контроль та нагляд, інспектування та моніторинг відповідної території, об’єктів регулювання; видавати в межах своїх повноважень розпорядження, що підлягають обов’язковому виконанню, на здійснення фітосанітарних заходів; накладати у порядку, встановленому законом, адміністративні стягнення на осіб, винних у порушенні законодавства про карантин рослин; безперешкодного доступу до потужностей (об’єктів) виробництва та обігу об’єктів регулювання рослин за наявності підстав для проведення перевірок, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання особам офіційного направлення на перевірку. Державний контроль у насінництві та розсадництві відповідно до Закону України від 26 грудня 2002 р. «Про насіння і садивний матеріал»[110] здійснюють Українська державна насіннєва інспекція, Державна насіннєва інспекція Автономної Республіки Крим, обласні, районні, Міські, міжрайонні державні насіннєві інспекції, Українська державна Помологічно-ампелографічна інспекція, Українська державна лісона- сіннєва інспекція, державні зональні лісонасіннєві інспекції, Українська державна квітково-декоративна насіннєва інспекція. Головний державний інспектор України, головні державні інспектори АРК, областей, районів, міст та державні інспектори з насінництва Та розсадництва, здійснюючи контроль за додержанням вимог цього Закону, інших нормативних актів насінництва і випробування сортів рослин, у межах своїх повноважень мають право: контролювати додержання суб’єктами насінництва і розсадництва незалежно від форм власності методичних і технологічних вимог; давати обов’язкові до Виконання суб’єктами насінництва та розсадництва вказівки щодо Усунення порушень у порядку ведення насінництва і розсадництва та Визначати строк усунення виявлених порушень; безперешкодного доступу в будь-яке місце вирощування, оброблення і зберігання насіння і садивного матеріалу; накладати на винних осіб адміністративні стягнення за порушення вимог цього Закону та інших нормативних актів; Призупиняти або забороняти реалізацію будь-якого насіння і садивного матеріалу, якщо під час перевірки виявлено невідповідність їх якісних показників нормативним документам, та ін.
§ 4. Адміністративна відповідальність за правопорушення в агропромисловому комплексі Відносно фізичних осіб (громадян, посадових осіб) у сфері агропромислового комплексу КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за такі основні адміністративні правопорушення: потрава Посівів, зіпсуття або знищення зібраного врожаю сільськогосподарських культур, пошкодження насаджень колективних сільськогосподарських підприємств, інших державних і громадських чи фермерських Господарств (ст. 104); порушення порядку і умов ведення насінництва Та розсадництва (ст. 104і); порушення вимог щодо виконання фітоса- Нітарних заходів (ст. 105); ввезення в Україну, вивезення з України, Транзит через її територію, вивезення з карантинних зон або ввезення До них об’єктів регулювання, які не пройшли фітосанітарного контролю (ст. 106); невжиття заходів щодо забезпечення охорони посівів снотворного маку чи конопель, місць їх зберігання та переробки (ст. 106і); незаконні посів та вирощування снотворного маку чи конопель (ст. 1 Об2); порушення правил щодо карантину тварин та інших ветеринарно-санітарних вимог (ст. 107); порушення законодавства про племінну справу у тваринництві (ст. 107і); грубе порушення механізаторами правил технічної експлуатації сільськогосподарських машин і техніки безпеки (ст. 108); невиконання законних вимог посадових осіб спеціально уповноважених органів виконавчої влади у сфері захисту рослин (ст. 18812). Крім того, передбачено адміністративну відповідальність за псування і забруднення сільськогосподарських та інших земель (ст. 52); порушення правил використання земель (ст. 53); самовільне зайняття земельної ділянки (ст. 53 і); перекручення або приховування даних земельного кадастру (ст. 5З2); зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу (ст. 5З3); незаконне заволодіння ґрунтовим покривом (поверхневим шаром) земель (ст. 5З4) порушення строків повернення тимчасово зайнятих земель або неприведення їх у стан, придатний для використання за призначенням (ст. 54); порушення правил землеустрою (ст. 55); знищення межових знаків (ст. 56); а також за порушення інших вимог природоохоронного законодавства. Справи про адміністративні правопорушення в агропромисловому комплексі розглядають адміністративні комісії при виконкомах міських рад (статті 104, 104і); сільських, селищних рад (ст. 104); виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад (ст. 104); районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди (судді) (ч. 1 ст. 106і, статті 1 Об2, 107і); органи внутрішніх справ (ч. 2 ст. 106і); державні органи ветеринарної медицини, підрозділи ветеринарної міліції з проведення карантинних ветеринарних заходів (ст. 107); органи державного контролю за використанням та охороною земель (статті 52-56); органи Державної служби з карантину рослин України (статті 105, 106); органи державного контролю в галузі насінництва та розсадництва (ст. 104і); спеціально уповноважені органи виконавчої влади у сфері захисту рослин (ст. 188і2); органи Міністерства аграрної політики України (ст. 108). Законом України «Про ветеринарну медицину» встановлено, що за правопорушення в галузі ветеринарної медицини на фізичних, юри- дичних осіб та фізичних осіб — суб’єктів підприємницької діяльності, чия діяльність пов’язана з вирощуванням (розведенням) тварин, виробництвом та обігом об’єктів державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду, а також з наданням послуг лабораторної діагностики та веденням ветеринарної практики, накладається штраф. Справи про правопорушення, передбачені цим Законом, розглядають Департамент, його територіальні органи і регіональні служби не пізніш як протягом двох місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі тривалого правопорушення — двох місяців з дня його виявлення. Накладати штрафи від імені Департаменту, його територіальних органів і регіональних служб мають право головні державні інспектори ветеринарної медицини та їх заступники.
Запитання до самоконтролю 1. Назвіть основні завдання державного управління агропромисловим комплексом України. 2. Які органи здійснюють управління агропромисловим комплексом? 3. Які органи наділені повноваженнями щодо здійснення державного контролю в агропромисловому комплексі? їх компетенція. 4. За які правопорушення у сфері агропромислового комплексу встановлено адміністративну відповідальність?
Глава 25 Управління будівництвом і житлово-комунальним господарством § 1. Організаційно-правові засади управління будівництвом і житлово-комунальним господарством
Державне управління будівництвом і житлово-комунальним господарством здійснюється з урахуванням загальнодержавних інтересів, інтересів регіонів та місцевого самоврядування, що пов’язано з розмежуванням державної власності (на загальнодержавну і місцеву) та закріпленням за органами місцевого самоврядування об’єктів будівельного комплексу і житлово-комунального господарства. В діяльності зі здійснення управління сферами, що аналізуються, в нинішніх умовах господарювання відповідні органи реалізують свої функції переважно шляхом координаційних, дозвільних, контрольно-наглядових повноважень. Управління будівництвом і житлово-комунальним господарством охоплює дві важливі складові частини економіки України: будівництво і житлову сферу. Будівництво є галуззю матеріального виробництва, яка забезпечує створення і реконструкцію об’єктів виробничого, комунально-побутового, соціально-культурного та житлового призначення. Управління будівництвом охоплює проведення єдиної технічної політики в галузі, планування і розроблення організаційно-правових засад проектування і будівництва, їх матеріально-технічне та фінансове забезпечення, нормування, роботу з кадрами, організацію техніки безпеки та охорону праці, проведення заходів щодо підвищення якості архітектурних і будівельних робіт, здійснення контролю за додержанням будівельних правил, норм і стандартів та ін. Житлова сфера включає управління житловим фондом і об’єктами комунального господарства, їх утримання, будівництво та ремонт. Житловий фонд — це сукупність жилих будинків, а також жилих приміщень незалежно від форм власності. Він складається із державного житлового фонду, громадського житлового фонду, фонду житлово- будівельних кооперативів та приватного житлового фонду. Комунальне господарство поділяється на такі групи об’єктів: а) санітарно-технічні (водоводи, каналізація, підприємства з очищення міст); б) енергетичні (електростанції, котельні, теплові, електричні і газові мережі); в) транспортні (тролейбуси, трамваї); г) об’єкти зовнішнього благоустрою (шляховоди, зелені насадження, мостові, набережні та ін.). Відповідно до Концепції державної житлової політики, схваленої постановою Верховної Ради України від ЗО червня 1995 р.[111], спорудження, реконструкція та утримання житла є одним з пріоритетних напрямків соціально-економічного розвитку країни, важливим чинником зниження соціальної напруженості в суспільстві. Органи управління житлово-комунальним господарством організують виконання програм розвитку галузі, забезпечують діяльність житлово-комунальних об’єктів, підбір та розстановку кадрів, проводять єдину технічну політику, здійснюють заходи щодо вдосконалення комунального обслуговування населення, промислових та соціально- культурних об’єктів, розроблення і організаційне забезпечення управлінських рішень. Читайте також:
|
||||||||
|