Синхронні електродвигуни характерні тим, що в них ротор обертається з кутовою швидкістю обертового магнітного поля, яке створюється струмами в фазних обмотках статора, подібних статору асинхронного двигуна. Це досягається тим, що ротор синхронного двигуна являє собою електромагніт, або постійний магніт з числом пар полюсів, рівним числу пар полюсів обертового магнітного поля. Взаємодія полюсів обертового магнітного поля і полюсів ротора забезпечує постійну кутову швидкість.
Конструктивно синхронні електродвигуни виконані аналогічно асинхронним двигунам: статор і ротор, причому статор синхронного двигуна не відрізняється, від статора асинхронного двигуна .
Ротор синхронного двигуна являє собою електромагніт з явно вираженими полюсами або неявно полюсний.
Другою різновидністю синхронних двигунів малої потужності є так звані реактивні двигуни. Особливість цих двигунів полягає в тому, що їх ротор має магнітну анізотропію, тобто різний магнітний опір в різних радіальних напрямках. Ці двигуни мають просту конструкцію, але чутливі до змін напруги в мережі.
Різновидністю синхронних двигунів є вібраційні двигуни, які складаються з ротора, який виконує функції вібратора, сердечника статора з котушками збудження і пружини. Такі двигуни використовують для електричних бритв, водяних насосів і ін.
Синхронні електродвигуни характеризуються постійною кутовою швидкістю, коефіцієнтом потужності, К.К.Д., споживними потужністю і струмом.
Колекторні електродвигуни
Колекторні електродвигуни мають певні переваги в порівнянні з асинхронними двигунами, оскільки можуть працювати як на постійному струмі, так і на змінному (універсальні), їхня частота обертання може перевищувати 10000 об/хв, можливість регулювання кутової швидкості ротора знаходиться в досить широких межах.