Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Програма ЮНЕСКО в галузі інформації і комунікації

Доступ до інформації і знань все більше визначає характер засвоєння знань, культурних проявів і участі в житті суспільства та відкриває можливості для розвитку і збереження миру. Знання стають головною силою соціальних перетворень. ІКТ відкривають нові перспективи будівництва суспільства знань за допомогою освіти, спільного використання знань і обміну ними, створення умов для творчості і міжкультурного діалогу. З іншого боку, ІКТ приводять до виникнення нових проблем щодо свободи виразу думок, що є головною умовою стійкого розвитку, демократії та миру.

ЮНЕСКО в рамках свого мандата сприяє політиці в галузі створення інформаційного суспільства на міжнародному і регіональному рівнях.

В цілях реалізації можливостей, представлених ІКТ, ЮНЕСКО була запроваджена програма „Інформація для всіх”. Вона направлена на зменшення відмінностей між інформаційно багатими та інформаційно бідними країнами підчас створення інформаційного суспільства для всіх. На її основі проводяться обговорення з питань міжнародної політики і розробка програм, спрямованих на:

- більше розуміння проблем етичного, правового і суспільного характеру, пов’язаних з ІКТ;

- поліпшення доступу до інформації, що є суспільним надбанням;

- збереження інформації.

Програма „Інформація для всіх” передбачає загальну схему міжнародної співпраці і партнерства. Вона заохочує розробку загальних стратегій, методів і інструментів для створення інформаційного суспільства для всіх.

11.4.1. Цілі програми „Інформація для всіх”

Цілями програми „Інформація для всіх” є:

- сприяти міжнародному осмисленню і обговоренню етичних, правових і суспільних викликів інформаційного суспільства;

- сприяти і розширювати доступ до інформації, що є суспільним надбанням за допомогою впорядкування, оцифровки і збереження інформації;

- сприяти навчанню протягом всього життя у сфері комунікації, інформації та інформатики;

- сприяти виробництву місцевої інформації і сприяти поліпшенню доступу до знань місцевого значення за допомогою навчання грамотності, як загальної, так і у сфері ІКТ;

- сприяти використанню міжнародних стандартів і передових методів в сферах комунікації, інформатики та інформації в межах компетенції ЮНЕСКО;

- сприяти мережевій взаємодії у сфері інформації та знань на локальному, національному, регіональному і міжнародному рівнях.

У рамках Загальної Декларації Прав Людини, що формує основу інформаційних прав у майбутньому суспільстві, Програма „Інформація для всіх” надає платформу для обговорення міжнародної політики з проблем збереження інформації й універсального доступу до інформації, загальній участі у всесвітньому інформаційному суспільстві, а також з проблем моральних, правових і соціальних наслідків розвитку інформаційних і комунікаційних технологій.

Програма „Інформація для всіх” забезпечує структуру для міжнародного співробітництва та міжнародного і .регіонального партнерства. Для того, щоб проводити цю політику Програма підтримує розвиток спільних стратегій, ; методів і інструментальних засобів для побудови справедливого і вільного інформаційного суспільства.

11. 4.2. Напрямки діяльності програми „Інформація для всіх”

Існує п’ять напрямків діяльності програми.

1. Розробка інформаційної політики на міжнародному, регіональному і національному рівнях:

- досягнення міжнародного консенсусу щодо концепції про загальний і рівноправний доступ до інформації як одного з основних прав людини;

- досягнення міжнародного консенсусу в рамках етичнихі правових принципів, що належать до кіберпростору;

- створення міжнародної організації для спостереження за міжнародною, регіональною і національною інформаційною політикою;

- створення Клірінг-хауса передового досвіду управління, що базується на використанні ІКТ;

- встановлення міжнародних шляхів збереження світової інформаційної спадщини;

- створення міжнародної угоди щодо законів, що регламентують обмін інформацією, необхідною для спостереження за станом навколишнього середовища і клімату в світі.

2. Розвиток людських ресурсів і можливостей, відповідно до вимог інформаційної ери:

- сприяння розробці міжнародних планів щодо забезпечення грамотності, як загальної, так і у сфері ІКТ;

- створення заснованої на ІКТ структури для підготовки фахівців у сфері інформації;

- сприяння розширенню поля для співпраці і обміну інформацією за змістом і якості підготовки фахівців у сфері інформації;

- надання видавцям і виробникам можливостей проходити навчання у галузі комп’ютерного видавництва і комп’ютерної торгівлі.

З. Посилення ролі установ в забезпеченні доступу до інформації:

- створення порталу ЮНЕСКО для доступу до інформаційних установ у всьому світі;

- створення національних суспільних каналів доступу до інформації;

- розробка національної політики перекладу інформації в цифровий формат;

- впровадження стандартів використання і збереження зафіксованих знань.

4. Розвиток механізмів і систем обробки та управління інформацією:

- використання аналізу регіональних потреб і планування політики при створенні механізмів управління інформацією;

- створення багатомовної бази даних про доступні механізми управління інформацією;

- публікація баз передових методів і стандартів розвитку управління інформацією.

5. Інформаційна технологія на службі освіти, науки, культури і комунікації:

- створення міжгалузевої і міждисциплінарної інформаційної платформи, щодо сприяння всім программам ЮНЕСКО при формулюванні та ухваленні компетентних рішень;

- створення системи вивчення потреб і тенденцій у використанні ІКТ для надання всім можливості навчання протягом всього життя;

- створення освітнього порталу, що включає посилання на різні віртуальні університети;

- використання міжнародних передових методів в області електронних наукових видань;

- вживання міжнародного керівництва для забезпечення мережевого доступу до наукової інформації;

- розширення мереж обміну даними та інформацією про навколишнє середовище та інформаційних центрів в країнах, що розвиваються;

- розповсюдження мережевої взаємодії установ і фахівців в області культури і засобів інформації в цілях підтримки миру, розуміння і розвитку;

- створення міжнародних рамок зі забезпечення і підтримки багатомовності та різноманітності культур в кіберпросторі;

- створення всесвітнього центру моніторингу розвитку засобів інформації в інформаційному суспільстві.

Програма „Інформація для всіх” є основним учасником у реалізації мандата ЮНЕСКО для того, щоб сприяти „освіті для всіх”, „вільному обмінові ідеями і знанням” і „збільшенню засобів комунікації між народами”, а саме:

1. Програма сприяє подоланню відстані між „інформаційно багатими” і „інформаційно бідними”.

2. Програма має взяти у свої руки прямі ініціативи, що полегшують співробітництво, аналіз і звітність про всі аспекти доступу до інформації.

3. Програма дає пріоритет роботі з всіма іншими програмами ЮНЕСКО в застосуванні інформаційних і комунікаційних технологій у діяльності цих програм. Вона взаємодіє з членами системи ООН, іншими міжурядовими організаціями, неурядовими організаціями, а також із приватним сектором.


Читайте також:

  1. III. Програма
  2. III. Програма
  3. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  4. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ
  5. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ СПОРТУ
  6. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.
  7. Аналіз галузі
  8. Аналіз зовнішньої інформації
  9. Аналіз інформації та постановка задачі дослідження
  10. Аналіз та інтерпретація інформації
  11. Аналіз та оцінка виробничого травматизму в галузі
  12. Аналіз та узагальнення отриманої інформації.




Переглядів: 6404

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Європейська стратегічна програма досліджень і розробок в області інформаційних технологій і техніки | Організація серверу EUROPA

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.