Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ієрархічна організація особистості

Однак не можна спрощувати структуру особистості, розуміючи її як сукупність утворюючих її властивостей (рис, диспозицій, змінних тощо). Її слід розуміти як організовану систему, яка розвивається. Ця помилка призводить до виключення з поля зору важливого питання про механізми формування як окремої особистісної риси, так і особистісних структур в цілому.

Не можна також абстрактно розуміти цілісність особистості, без апеляції до механізмів інтеграції і координації, ефектом функціонування яких і є цілісна особистість як ментального феномену, хоча й породженого взаємодією суб’єкта з соціальним середовищем.

Ієрархічний підхід до аналізу структури особистості акцентує увагу на механізмах формування властивостей, що утворюють впорядковану взаємодію, одним з ефектів функціонування якої є цілісність особистості.

Г. Айзенк поклав принцип ієрархічності у розумінні структури особистості, що виражалося у виділенні ним інтегральних властивостей – екстраверсія, нейротицизм та психотицизм. Але він не розвів рівні у структурі організації кожної властивості. Він не розглядав свою концепцію у контексті взаємодії трьох основних детермінуючих факторів – спадкових програм, соціокультурних норм та життєвого досвіду суб’єкта.

 


Читайте також:

  1. A. Організація уроку.
  2. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  3. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  4. II. Організація і проведення спортивних походів
  5. II. Організація перевезень
  6. II. Організація перевезень
  7. III.Цілі розвитку особистості
  8. III.Цілі розвитку особистості
  9. III.Цілі розвитку особистості
  10. VIІ. Соціалізація особистості у сучасній школі
  11. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  12. А. Організація Острозького колегіуму – Академії




Переглядів: 853

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особистість: диференційно-психологічний аспект | Формально динамічна модель особистості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.