Однак не можна спрощувати структуру особистості, розуміючи її як сукупність утворюючих її властивостей (рис, диспозицій, змінних тощо). Її слід розуміти як організовану систему, яка розвивається. Ця помилка призводить до виключення з поля зору важливого питання про механізми формування як окремої особистісної риси, так і особистісних структур в цілому.
Не можна також абстрактно розуміти цілісність особистості, без апеляції до механізмів інтеграції і координації, ефектом функціонування яких і є цілісна особистість як ментального феномену, хоча й породженого взаємодією суб’єкта з соціальним середовищем.
Ієрархічний підхід до аналізу структури особистості акцентує увагу на механізмах формування властивостей, що утворюють впорядковану взаємодію, одним з ефектів функціонування якої є цілісність особистості.
Г. Айзенк поклав принцип ієрархічності у розумінні структури особистості, що виражалося у виділенні ним інтегральних властивостей – екстраверсія, нейротицизм та психотицизм. Але він не розвів рівні у структурі організації кожної властивості. Він не розглядав свою концепцію у контексті взаємодії трьох основних детермінуючих факторів – спадкових програм, соціокультурних норм та життєвого досвіду суб’єкта.