МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Формально динамічна модель особистостіЗ точки зору формального підходу структура особистості включає в себе 4 базових інтегральних параметри: темперамент, стиль, здібності (включаючи інтелект) і характер. Кожний параметр не є виключно автономним утворенням, що функціонує незалежно від інших, а перебуває в полі взаємодії, що характеризується патерном індивідуальних проявів. Темперамент включає в себе два основних компоненти – активність (ергічність, темп, пластичність) та емоційність, що реалізується у фізичному та комунікативному середовищі. Стиль – механізм, що інтегрує параметри біологічних програм і характеристики процесу соціалізації. Здібності визначають продуктивність функціонування всієї системи індивідуальності в конкретних ситуаціях. Характер визначається стійкими мотиваційними тенденціями, типом самооцінки і балансом позитивного чи негативного життєвого досвіду. БІО І Темперамент – 1 – Стиль – 3 – 4 – Характер – 5 – І СОЦІО – 2 – Здібності – 1. Моторні стилі, перцептивні стилі. 2. Стилі операцій і дій. 3. Когнітивні стилі, стилі мислення. 4. Емоційні стилі, мотиваційні стилі, атрибуцій ні стилі, захисні стилі, стилі поведінки та діяльності. 5. Стилі життя.
Стиль зв’язує всю структуру особистості. Стильовий механізм виконує також компенсаторну функцію у структурі особистості, що виражається в оптимізаційних та адаптаційних ефектах. При всій багатоманітності особистісних проявів, саму особистість можна розглядати скоріше як центральну підсистему, як головний регулятор взаємодії суб’єктивного світу психічної реальності з об’єктивним соціальним і предметним середовищем. Всі три аспекти – суб’єктивний світ психіки, соціальне і предметне середовище – є специфічно-людськими вимірами фізичної реальності і можуть бути описані за допомогою універсальних понять простору – часу та енергії – інформації. Одначе існує цілий ряд процесів, що відносяться до системи людини, але такі, що не вважаються особистісними. Це виявляється першим підґрунтям для презентації особистості як підсистеми людської індивідуальності. Ще однією суттєвою ознакою, що поділяє „особистість” та „індивідуальність” в сенсі поля диференціально-психологічних понять, стає акцент в аналізі особистості на соціопсихічних компонентах процесу взаємодії „людина – середовище”, тоді як дослідження індивідуальності в рівній степені включає в себе всі рівні ієрархічної організації вище згадуваної взаємодії – від реакції на фізичні стимули до семантики соціальних знаків і культурних стимулів.
Читайте також:
|
||||||||
|