МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Педагогічна майстерність як вершина професійного розвитку педагога.Традиційно майстром називають працівника, який виділяється якими-небудь спеціальними якостями і уміннями або універсалізмом, широким орієнтуванням в професійній сфері. Він знайшов свій індивідуальний, неповторний стиль діяльності, його результати стабільно хороші, він має підстави вважати себе незамінним працівником. Педагогічну майстерність розглядають, як найвищий рівень педагогічної діяльності, який виявляється в тому, що у відведений час вчитель досягає оптимальних наслідків, завдяки комплексу властивостей особистості педагога, що забезпечує високий рівень самоорганізації педагогічної діяльності. Також розглядається педагогічна майстерність як вияв власного «Я» у професії, як самореалізація особистості вчителя в педагогічній діяльності, тому визначається як вища, творча його активність, що передбачає доцільне використання методів і засобів педагогічного взаємовпливу в кожній ситуації навчання та виховання. Така доцільність є результатом засвоєння системи знань і уявлень про закони навчання, технології розвитку дитини, а також індивідуальні особливості педагога, його спрямованість, здібності та психофізичні дані. Критеріями педагогічної майстерності є гуманність, науковість, педагогічна доцільність, оптимальний характер, результативність, демократичність, творчість (оригінальність) Учені виділяють сукупність чотирьох аспектів (компонентів) особистості вчителя, які складають основу діяльності педагога-майстра – компоненти педагогічної майстерності: - гуманістична спрямованість особистості педагога; - педагогічна компетентність; - педагогічні здібності; - педагогічна техніка; Особливо важливою є індивідуальність особистості вчителя. Вона додає майстерності ту своєрідність, яка стає «родзинкою» педагога-майстра. Вчителів і педагогів можна готувати в масовому порядку, а педагог-майстер формується індивідуально. Щодо опанування педагогічною майстерністю, у цьому процесі можна виокремити кілька рівнів: елементарний – наявні окремі якості професійної діяльності: володіння знаннями для виконання педагогічних дій, предметом викладання; продуктивність навчально-виховної діяльності є низькою; базовий – володіння основами педагогічної майстерності: педагогічні дії гуманістично зорієнтовані, стосунки з учнями і колегами розвиваються на позитивній основі, добре засвоєно предмет викладання, навчально-виховний процес організовано методично впевнено і самостійно; досконалий – чітка спрямованість дій учителя, їх висока якість, діалогічна взаємодія у спілкуванні; вчитель самостійно планує і організовує свою діяльність на тривалий проміжок часу, маючи на меті розвиток особистості школяра; творчий – ініціативність і творчий підхід до організації професійної діяльності; вчитель самостійно конструює оригінальні педагогічно доцільні прийоми взаємодії; діяльність будує, спираючись на рефлективний аналіз; сформовано індивідуальний стиль професійної діяльності; Вищий ступінь професійної майстерності характеризується збагаченням діяльності педагога-майстра новими формами, методами, засобами, що істотно підвищують ефективність педагогічного процесу. Це педагогічне новаторство, яке відрізняється новизною, оригінальністю підходів. Читайте також:
|
||||||||
|