МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття про педагогічну культуру.Педагогічна техніка – використання вчителем своїх психо-фізіологічних особливостей для розв’язання педагогічних завдань. (педагогічно доцільно впливати на особистість учня). До педагогічної техніки вчителя, як компонента педагогічної майстерності, відносять сукупність наступних умінь і навиків: 1)вибір правильного стилю і тону спілкування; 2)управління увагою; 3)відчуття темпу; 4)розвиток культури мови вчителя (володіння словом, правильна дикція, правильне дихання, міміка, жести); 5)управління своїм тілом, зняття м'язової напруги в ході освітнього процесу; 6)регулювання свого психічного стану (уміння викликати «за замовленням» відчуття здивування, радості, гніву і т.п.); 7)володіння технікою інтонації для виразу різних відчуттів; 8)уміння викликати прихильність до себе співбесідника; 9)уміння образно передавати інформацію; 10) акторсько-режисерські уміння. Умовно педагогічну техніку поділяють на вербальну (уміння й навички пов’язані із мовленням) та невербальну (використання тіла, очей, жестів тощо). Для успішного здійснення діяльності важливо, щоб вчитель досконало володів хоч би одним з великої групи прикладних умінь: художніх (спів, малювання, гра на музичних інструментах), організаторських (масовик-витівник, тренер якого-небудь виду спорту, турист-інструктор, керівник кружка і ін.). Розвитку та формуванню умінь, які лежать в основі теоретично і практичної готовності і педагогічної компетентності взагалі сприяє наявність у вчителя педагогічних здібностей(психофізіологічні особливості людини, які дозволяють швидко оволодіти високим рівнем педагогічної діяльності і одержувати від неї задоволення), які забезпечують ефективність педагогічної діяльності: - організаторських; - комунікативних (спілкуватися, вести діалог); - дидактичних (доступно пояснювати); - перцептивних (відчувати внутрішній світ людей); - творчих ( здатності до прийняття неординарних рішень); - оптимізм (здатності бачити і вірити в позитивне у людях); - мовних (яскраво, образно, зрозуміло доносити інформацію); - прогностичних (педагогічна інтуїція); - конструктивних ( винахідливість, точне і швидке орієнтування в певній педагогічній ситуації); - динамічних (впливати словом: переконувати і навіювати). Термін культура (лат.cultura) означає сукупність матеріальних і духовних цінностей, створених усіма видами перетворюючої діяльності людини і суспільства. Сама людина формується в процесі власної діяльності як культурно-історична істота, що засвоює мову, прилучається до традицій і цінностей, що існують у суспільстві, оволодіває властивими для конкретного суспільства і його культури прийомами і навичками діяльності. Людина, отже, є продуктом загальнолюдської культури, її представником і носієм. У широкому розумінні культура це є концентрований досвід попередніх поколінь, що дає можливість кожному індивіду засвоїти цей досвід і брати участь у його нагромадженні. Школа є соціальним інститутом адресної і цілеспрямованої передачі такого досвіду. Педагогічна культура – це інтегральна якість особистості вчителя, що проектує його загальну культуру у професійній діяльності. Педагогічна культура є частиною загальнолюдської культури. Педагогічна культура– це мірило й спосіб набуття культуротворчого досвіду людства та розвиток його професійною діяльністю педагога. Вона є синтезом високого професіоналізму та особистісних якостей учителя. Поняття „педагогічна культура” слід відрізняти від понять „культура вчителя” та „культурність учителя”. Культура вчителя – це особлива властивість цілісного соціально-історичного явища, культурність – міра виявлення цієї якості у навчально-виховному процесі. Педагогічна культура вчителя є системним утворенням. Її головними структурними компонентами є: педагогічні цінності, педагогічні знання, теорії, концепції, накопичений педагогічний досвід, професійні етичні норми, а також способи творчої педагогічної діяльності, які слугують соціалізації особистості в конкретних історичних умовах. Показниками високого рівня сформованості педагогічної культури доцільно вважати: - гуманістичну спрямованість особистості педагога; - психолого-педагогічну ерудицію і компетентність та розвинуте педагогічне мислення; - освіченість у галузі предмета, який викладає вчитель, і володіння педагогічними технологіями; - досвід творчої діяльності, уміння обґрунтувати власну педагогічну діяльність як систему (дидактичну, виховну, методичну); - гармонію високорозвинутих інтелектуальних і моральних якостей; - культуру професійної поведінки ( педагогічного спілкування, мови, зовнішнього вигляду); - постійне самовдосконалення. Формування педагогічної культури передбачає психолого-педагогічну, загальнокультурну, предметну підготовку. Педагогічна культура вчителя виявляється у його професійній поведінці. Так, учителеві з високим рівнем педагогічної культури властиві теоретичне обґрунтування власної педагогічної позиції, системність педагогічної діяльності, творення, гнучкість і варіативність у прийнятті рішень. Такий педагог має індивідуальний стиль. Він не лише зберігає і відтворює духовні цінності освіти й виховання, а й сам розробляє їх у вигляді нових методик, технологій, виховних та освітніх систем. І навпаки, в учителя з низьким рівнем професійної культури виявляється невпевненість, нестійкість власної педагогічної позиції, безсистемність, непослідовність, неготовність вирішувати педагогічні проблеми.
Читайте також:
|
||||||||
|