Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття про педагогічну культуру.

Педагогічна техніка – використання вчителем своїх психо-фізіологічних особливостей для розв’язання педагогічних завдань. (педагогічно доцільно впливати на особистість учня).

До педагогічної техніки вчителя, як компонента педагогічної майстерності, відносять сукупність наступних умінь і навиків:

1)вибір правильного стилю і тону спілкування;

2)управління увагою;

3)відчуття темпу;

4)розвиток культури мови вчителя (володіння словом, правильна дикція, правильне дихання, міміка, жести);

5)управління своїм тілом, зняття м'язової напруги в ході освітнього процесу;

6)регулювання свого психічного стану (уміння викликати «за замовленням» відчуття здивування, радості, гніву і т.п.);

7)володіння технікою інтонації для виразу різних відчуттів;

8)уміння викликати прихильність до себе співбесідника;

9)уміння образно передавати інформацію;

10) акторсько-режисерські уміння.

Умовно педагогічну техніку поділяють на вербальну (уміння й навички пов’язані із мовленням) та невербальну (використання тіла, очей, жестів тощо).

Для успішного здійснення діяльності важливо, щоб вчитель досконало володів хоч би одним з великої групи прикладних умінь: художніх (спів, малювання, гра на музичних інструментах), організаторських (масовик-витівник, тренер якого-небудь виду спорту, турист-інструктор, керівник кружка і ін.).

Розвитку та формуванню умінь, які лежать в основі теоретично і практичної готовності і педагогічної компетентності взагалі сприяє наявність у вчителя педагогічних здібностей(психофізіологічні особливості людини, які дозволяють швидко оволодіти високим рівнем педагогічної діяльності і одержувати від неї задоволення), які забезпечують ефективність педагогічної діяльності:

- організаторських;

- комунікативних (спілкуватися, вести діалог);

- дидактичних (доступно пояснювати);

- перцептивних (відчувати внутрішній світ людей);

- творчих ( здатності до прийняття неординарних рішень);

- оптимізм (здатності бачити і вірити в позитивне у людях);

- мовних (яскраво, образно, зрозуміло доносити інформацію);

- прогностичних (педагогічна інтуїція);

- конструктивних ( винахідливість, точне і швидке орієнтування в певній педагогічній

ситуації);

- динамічних (впливати словом: переконувати і навіювати).

Термін культура (лат.cultura) означає сукупність матеріальних і духовних цінностей, створених усіма видами перетворюючої діяльності людини і суспільства. Сама людина формується в процесі власної діяльності як культурно-історична істота, що засвоює мову, прилучається до традицій і цінностей, що існують у суспільстві, оволодіває властивими для конкретного суспільства і його культури прийомами і навичками діяльності. Людина, отже, є продуктом загальнолюдської культури, її представником і носієм.

У широкому розумінні культура це є концентрований досвід попередніх поколінь, що дає можливість кожному індивіду засвоїти цей досвід і брати участь у його нагромадженні. Школа є соціальним інститутом адресної і цілеспрямованої передачі такого досвіду.

Педагогічна культура – це інтегральна якість особистості вчителя, що проектує його загальну культуру у професійній діяльності. Педагогічна культура є частиною загальнолюдської культури. Педагогічна культура– це мірило й спосіб набуття культуротворчого досвіду людства та розвиток його професійною діяльністю педагога. Вона є синтезом високого професіоналізму та особистісних якостей учителя.

Поняття „педагогічна культура” слід відрізняти від понять „культура вчителя” та „культурність учителя”. Культура вчителя – це особлива властивість цілісного соціально-історичного явища, культурність – міра виявлення цієї якості у навчально-виховному процесі.

Педагогічна культура вчителя є системним утворенням. Її головними структурними компонентами є: педагогічні цінності, педагогічні знання, теорії, концепції, накопичений педагогічний досвід, професійні етичні норми, а також способи творчої педагогічної діяльності, які слугують соціалізації особистості в конкретних історичних умовах.

Показниками високого рівня сформованості педагогічної культури доцільно вважати:

- гуманістичну спрямованість особистості педагога;

- психолого-педагогічну ерудицію і компетентність та розвинуте педагогічне мислення;

- освіченість у галузі предмета, який викладає вчитель, і володіння педагогічними технологіями;

- досвід творчої діяльності, уміння обґрунтувати власну педагогічну діяльність як систему (дидактичну, виховну, методичну);

- гармонію високорозвинутих інтелектуальних і моральних якостей;

- культуру професійної поведінки ( педагогічного спілкування, мови, зовнішнього вигляду);

- постійне самовдосконалення.

Формування педагогічної культури передбачає психолого-педагогічну, загальнокультурну, предметну підготовку.

Педагогічна культура вчителя виявляється у його професійній поведінці. Так, учителеві з високим рівнем педагогічної культури властиві теоретичне обґрунтування власної педагогічної позиції, системність педагогічної діяльності, творення, гнучкість і варіативність у прийнятті рішень. Такий педагог має індивідуальний стиль. Він не лише зберігає і відтворює духовні цінності освіти й виховання, а й сам розробляє їх у вигляді нових методик, технологій, виховних та освітніх систем. І навпаки, в учителя з низьким рівнем професійної культури виявляється невпевненість, нестійкість власної педагогічної позиції, безсистемність, непослідовність, неготовність вирішувати педагогічні проблеми.

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  7. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  8. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  9. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  10. Базове поняття земле оціночної діяльності.
  11. Базові поняття
  12. Базові поняття про класифікацію медичної техніки




Переглядів: 2565

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Професійна компетентність, педагогічні здібності, та педагогічна техніка. | Професійна освіта та професійне самовиховання майбутнього вчителя.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.