Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Which of the words in the text are stressed and which are accented? Study the words in the two boxes below and divide them into two groups — the stressed words and the

accented ones:

 

created, charm, moulded, long, tradition, history (in "the history

that surrounds them"), history (in "the history of England"); answer, water, assimilated; character (in "what is the character."); character (in "the psychology of the English character"), achieve-ments, spirit, lived, conscious, look, shape, sense.

people (in "and the people of the 'island nation"'), still, runs, villas, impossible, free, traditional, Englishmen, royal, continuity, remind, sought, impossible, recognized, what (in "what were those achievements andjailures"), what (in "what is the character..."), non-English-man, failures (in "The achievements and failures of those centuries").

 

2.2.5. Study the cases of "and", "is" and "of" that occur in the text in terms of stress. Pay special attention to their behavior in the flow of speech, especially, at the "word-junctures". Why are "more", "rural", "English" and "stretch" phonetically degraded?


Читайте також:

  1. A) Analyze the simple rhythm-units into three groups — monobeats (M), trochees (T) and dactyls (D).
  2. A) COLLOQUIAL WORDS
  3. A) Match the words on the left with the expressions on the right.
  4. A) Match the words to make word combinations
  5. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  6. A) Read the words describing the qualities required for the legal profession and translate them into Russian. Use a dictionary.
  7. A) Scan the text and fill in the table below.
  8. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  9. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  10. A. Study the following.
  11. A. The adjectives below can be used to describe inventions or new ideas. Which have a positive meaning? Which have a negative meaning?
  12. A. What do you know about Tatarstan? Do the quiz and say which of the data were surprising for you?




Переглядів: 557

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Make up five questions about the text beginning with | Study the rhythm within every part of the text singled out by pauses.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.