Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Words and Word-Combinations

4.4.1. Explain the meanings of the words below in which they occur in the text (use the Explanatory Dictionary for this purpose).

tend preoccupation

national evolution

self-confidence informal

intolerance relaxed

(outsiders domestic

ostentatious feeling

property inventor

appearance explorer

illustrate determine

urge decisive

wander insularity

4.4.2. Explain the meaning of the following elements of the text (use Longman Dictionary of Contemporary English and Oxford Advanced Learner's Dictionary for this purpose):

intolerance of outsiders;

ostentatious wealth;

social mobility;

a microcosm of the world;

the rise of spectator sports;

competition was less important than enjoyment;

the cultural moat.

4.4.3. Comment on the following elements of the text (use Longman Dictionary of English Language and Culture, the Encyclopedia Britannica, "Великобритания: страноведческий словарь" for this purpose):

the Reformation;

the Empire;

the growth of a navy at the expense of an army;

the 'insularity' of English art and English music.

4.4.4. Test yourself:

— Read the following and guess what English word is explained in this way (the explanations come from Longman Dictionary of Contemporary English and Oxford Advanced Learner's Dictionary of Current English):

1) 'belief in one's own ability: that you can do things well, that people like you, that you are attractive etc, and not shy or nervous in social situations'.

2) 'to supply a book (an article or a lecture) with pictures, figures etc. that help to describe (or make clear) the subject matter'; 'to make the meaning of something clearer by giving examples'.

3) 'a persistent desire; a conviction that is necessary to follow some particular course of action'.

4) 'relaxed and friendly without being restricted by rules of correct behavior', 'without ceremony'.

5) 'to be the fact that decides something, to be the course of something', to have a strong influence or effect on something'.

6) Having 'a powerful effect on the final result of something'.

7) 'a general attitude among a group of people about something' — such as, for example, 'sympathy, tenderness etc.'.

8) 'common to a whole nation', 'relaxed to a nation as opposed to other nations'.

9) 'a strong interest in something, usually because you are worried about it, with the result that you do not pay attention to other things', 'a state of mind in which you are paying close attention to the matter in hand (often to the exclusion of other things)'.

10) 'possessions, belongings'; 'ownership of land, goods, etc.'.


Читайте також:

  1. A) COLLOQUIAL WORDS
  2. A) Match the words on the left with the expressions on the right.
  3. A) Match the words to make word combinations
  4. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  5. A) Read the words describing the qualities required for the legal profession and translate them into Russian. Use a dictionary.
  6. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  7. And write your own sentences with the same words and phrases.
  8. Archaic, obsolete and historic words
  9. B) Find 5 sentences in the text with the given word-combinations.
  10. B. Insert the proper words and write the questions.
  11. B. Match the definitions with the italicized words and phrases from the text.
  12. B. Match the words with their definitions.




Переглядів: 605

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
How can the following words be divided into groups according to the stressed vowel? | Fill in the blanks in the following sentences on the basis of the explanations given in 4.4.4.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.