Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Базові знання, вміння, навички, необхідні для вивчення теми

Затверджено

на методичній нараді кафедри хірургії №1 медичного факультету №1

Завідувач кафедри

професор___________В.О. Шапринський

“______” _____________ 200 р.

 

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

ПРИ ПІДГОТОВЦІ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ

 

 

Навчальна дисципліна Хірургія
Модуль №
Змістовний модуль №
Тема заняття Травми грудної клітки. Класифікація. Ранні та пізні ускладнення. Диференціальна діагностика. Перша лікарська допомога і тактика лікування.
Курс V
Факультет Медичний №1

 

Вінниця 2009


1. Актуальність теми: Бурхливий розвиток транспортних комунікацій, загальна інтенсифікація виробництва, невпинні спалахи локальних бойових дій, криміналізація суспільства супроводжуються постійним зростанням кількості як закритих травм, так і поранень грудної клітки (ГК). Труднощі екстреної діагностики можливих ускладнень, важкість перебігу, немала кількість несприятливих з медичної та соціальної точки зору наслідків примушують розглядати вказані ураження крізь призму постійного пошуку ефективних лікувальних підходів.

 

2. Конкретні цілі:

· знати класифікацію торакальної травми, ранні та пізні ускладнення

· знати визначення, патогенез, класифікацію ускладнень травми ГК

· засвоїти клінічні ознаки та рентгенологічну симеотику ускладнень травми ГК

· засвоїти порядок виконання пункції та дренування плевральної порожнини, проби Рувіллуа-Грегуара, Петрова, пункції перикарду, медіастинотомії, невідкладної торакотомії, блокад (паравертебральної, місця перелому, ваго-симпатичної, загрудинної)

· вміти надати невідкладну допомогу при напруженому та відкритому пневмотораксі, тампонаді перикарду, флотації грудної клітки

· вміти призначити консервативне лікування хворому з торакотравмою

· вміти сформулювати покази до хірургічних втручань при торакотравмі, запропонувати адекватний об’єм можливих операцій

· запропонувати необхідну реабілітацію хворим, що перенесли торакотравму

 

Базові знання, вміння, навички, необхідні для вивчення теми

Дисципліни Знати Вміти
Анатомія, топографічна анатомія Будова‚ синтопія‚ скелетотопія легенів‚ трахеї‚ магістральних бронхів‚ серця‚ стравоходу‚ діафрагми. Анатомія міжреберного судинно-нервового пучка. Гілки дуги аорти. Магістральні вени шиї і середостіння. Точки пункції перикарду. Операційні доступи до органів грудної клітки. Передньо-верхня медіастинотомія. Спроектувати раневий канал на підлеглі внутрішні органи.
Фізіологія Біомеханіка дихання. Газообмін. Сурфактантна система легенів. Закон Франка-Старлінга для серця. Фізіологія гемостазу. Провести пробу Рувіллуа-Грегуара
Патологічна фізіологія Види дихальної недостатності. Види пневмотораксу. Патофізіологічні зрушення при пневмотораксі‚ тампонаді перикарду‚ медіастинальній емфіземі‚ гострій крововтраті‚ флотуючій грудній клітці. Шок.  
Пропедевтика внутрішніх хвороб Клінічні прояви пневмотораксу‚ гемотораксу, гемоперикарду‚ повітряної емфіземи м¢яких тканин‚ розриву діафрагми. За клінічними проявами попередньо діагностувати вказані стани
Клінічна фармакологія Місцеві анестетики‚ інфузійні середовища‚ гемостатики, глюкокортикостероїди‚ анальгетики‚ антибіотики Призначити інфузійні середовища‚ гемостатики, глюкокортикостероїди‚ анальгетики‚ антибіотики
Рентгенологія Принципи застосування основних рентгенологічних методик (оглядова рентгенографія‚ рентгеноскопія‚ латерографія‚ рентгенконтрастне дослідження стравоходу і шлунка‚ пневмоперитонеографія‚ вульнерографія). Рентгенологічні ознаки пневмотораксу‚ гемотораксу, гемоперикарду‚ повітряної емфіземи м¢яких тканин‚ розриву діафрагми. Рахунок ребер на рентгенограмі. Вибрати доцільні в конкретній ситуації методи рентгенологічного дослідження. Діагностувати пневмоторакс‚ гемоторакс, гемоперикард‚ повітряну емфізему м¢яких тканин‚ переломи ребер і грудини. Лічити ребра на рентгенограмі.
Загальна хірургія Асептика‚ антисептика. Види анестезії. Блокади при переломах кісток (види‚ вибір анестетика‚ принципи виконання). Методика плевральної пункції‚ закритого дренування плевральної порожнини. Види дренажних систем. Невідкладна допомога при відкритому і напруженому пневмотораксі‚ тампонаді перикарду‚ обтураційній асфіксії. Клінічна‚ інструментальна і лабораторна діагностика внутрішньої кровотечі‚ шоку. Інтенсивна терапія при кровотечі‚ шоці. Первинна хірургічна обробка ран. Накласти пов¢язку на чисту і гнійну рану. Провести інфільтраційну анестезію. Змонтувати клапанну систему Бюлау‚ трьохампульну систему‚ водоструменевий аспіратор. Накласти оклюзійну пов¢язку при відкритому пневмотораксі. Перевести напружений пневмоторакс у відкритий. Встановити степінь крововтрати. Призначити консервативну терапію та сформулювати покази до хірургічного втручання при кровотечі. Призначити терапію шоку.

4. Завдання для самостійної роботи під час підготовки до заняття.

4.1. Перелік основних термінів, параметрів, характеристик, які повинен засвоїти студент при підготовці до заняття:

Термін Визначення
Пневмоторакс Скупчення вільного повітря в плевральній порожнині
Гемоторакс Скупчення крові в плевральній порожнині
Гемоперикард Скупчення крові в порожнині перикарду
Пневмомедіастинум Скупчення вільного повітря в клітковині середостіння
Гемомедиастинум Скупчення крові в клітковині середостіння
Флотуючи переломи Переломи кількох ребер по двох і більше лініях

4.2. Теоретичні питання до заняття:

· Класифікація торакальної травми. Ранні та пізні ускладнення.

· Класифікація післятравматичного гемотораксу.

· Клініка і діагностика гемотораксу.

· Лікувальна тактика при травмі грудної клітки, ускладненої великим гемотораксом.

· Лікувальна тактика при травмі грудної клітки, ускладненої середнім і малим гемотораксом.

· Ознаки внутрішньо-плевральної кровотечі. Показання до торакотомії.

· Лікувальна тактика при згорненому гемотораксі.

· Класифікація пневмотораксів.

· Клініка і діагностика пневмотораксу

· Лікувальна тактика при пневмотораксах.

· Способи дренування плевральної порожнини. Види аспіраційних систем.

· Напружений (клапанний) пневмоторакс. Патогенез порушень. Невідкладна допомога і лікувальна тактика.

· Відкритий пневмоторакс. Патогенез порушень. Невідкладна допомога і лікувальна тактика.

· Причини виникнення підшкірної емфіземи. Методи лікування.

· Причини виникнення та клінічний перебіг медіастинальної емфіземи.

· Лікувально-діагностичний алгоритм при медіастинальній емфіземі.

· Види новокаїнової блокади при закритій травмі грудної клітки.

· Флотуючі переломи ребер. Патогенез порушень. Лікувальна тактика.

· Методи фіксації грудної стінки при флотуючому переломі ребер.

· Діагностичні критерії проникаючої рани серця.

· Тампонада перикарду: діагностика, невідкладна допомога.

· Лікувальна тактика при пораненнях серця.

· Лікування закритого пошкодження легень

· Діагностика і лікування синдрому стиснення грудної клітки.

· Покази до торакотомії при травмі грудної клітки.

4.3. Практичні завдання, які виконуються на занятті:

  • Проведення клінічного обстеження хворого з закритою травмою (пораненням) ГК;
  • Визначення найбільш характерних клінічних ознак ускладнень торакотравми.
  • Складання плану обстеження хворого.
  • Інтерпретація результатів лабораторних та інструментальних досліджень.

· Виявлення ускладнень торакотравми за рентген картиною

· Формулювання діагнозу хворому

  • Написання медикаментозних призначень тематичному пацієнтові
  • Визначення показів до оперативного лікування, вибір його об’єму.

 

Зміст теми:


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Вивчення нового матеріалу
  3. II. Вивчення нового матеріалу
  4. II. Вивчення нового матеріалу
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 1149

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Класифікація

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.