Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організаційно – методичну

Теоретико – методологічну

При проведенні масових досліджень застосовується вибірка.

Вибірка – це певна кількість елементів генеральної сукупності або модель об’єкта.

Генеральна сукупність -це об’єкт дослідження, на який розповсюджуються висновки соціологічного аналізу. Вибірка повинна бути економічною і репрезентативною одночасно.

Способи вибірки :

1. Простий або ймовірний (випадковий).

2. Багатоступеневий відбір (застосовується щодо великих генеральних сукупностей, складною структурою).

3. Систематичний.

4. Стратифікаційна вибірка.

Якщо генеральна сукупність більш як 100 осіб, застосовується вибірка. Вибірка повинна складати 10 % від генеральної сукупності, але не більш як 2000 осіб.

Методи збору первинної (емпіричної ) інформації :

1. Метод аналізудокументів – це найбільш економічний метод, наслідки – пасивний метод, присутня вторинна інформація , суб’єктивізм .

Види документів:

- Письмові (офіційні, особисті, мемуари)

- Статистичні

- Фонетичні (аудіо записи)

Види методу аналізу :

- Традиційний (інтерпретація)

- Формалізований (контент-аналіз)

2. Метод спостереження – це зв'язок з об’єктом дослідження, оперативність, недолік –неможливість повторення.

Види спостереження :

- включене

- невключене

- польове

- лабораторне (штучні умови)

3. Метод опитування- найбільш масовий.

Переваги – масовість, можливість повторення.

Недоліки – дорожнеча, можливість отримання неправдивої інформації.

Види опитування :

- усне – це інтерв’ю, приводить інтерв’юер (вільне, глибинне, стандарт, телефонне)

- письмове – анкета, тест.

4. Метод соціологічного експерименту

Переваги – забезпечую отримання інформації завдяки впливу на об’єкт дослідження чинників, які управляються і контролюються , дає можливість використовувати сучасну техніку.

Недоліки – неможливість отримання певної аналогії соціологічної реальності.

Види експерименту :

- Політичні

- Економічні

- Соціальні.

5. Метод соціологічної експертизи – для проведення відбираються особи за такими ознаками:

- За професійним статусом

- Стаж роботи

- Результати тестування

- Атестація колегами

Основний робочий інструментарій опитування : анкета або брання інтерв’ю .

6. Соціометричний метод – термін соціометрія від лат. спільність, метрія – вимірювання.

Цей метод застосовується для вивчення міжособистісних стосунків в малих соціологічних групах, він поєднує методику опитування та алгоритм для спеціальних математичних обчислювань.

Переваги – дозволяє з’ясувати особисті переваги, мотиви діяльності, ціннісні орієнтації групи, оперативність.

Недоліки – призначений ними для дослідження малих соціологічних груп.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  3. АКЦІОНЕРНА ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВА ФОРМА ПІДПРИЄМСТВ
  4. Альтернативні парадигми організаційного процесу
  5. Аспекти організаційного порядку
  6. Взаємозв’язок організаційної структури і стратегічних змін
  7. Види об’єднань підприємств, їх організаційно-правові форми.
  8. Види організаційної ефективності.
  9. Види та організаційно-правові форми підприємництва
  10. Види та організаційно-правові форми підприємств
  11. Види та організаційно-правові форми підприємств.
  12. Відповідно до ч.4 ст.3 ГК сферу господарських відносини становлять господарсько-виробничі, організаційно – господарські та внутрішньогосподарські відносини.




Переглядів: 549

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність та організація соціальних досліджень. | Концепція екологічної ніші

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.038 сек.