Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Умовність поділу пов’язана з тим, що ті чи інші методи паралельно використовувались в різні часи, але різною мірою.

ЛЕКЦІЯ 1.

ЗАГАЛЬНА ФАРМАКОЛОГІЯ ТА ОСНОВИ РЕЦЕПТУРИ.

ОСНОВИ ФАРМАКОЛОГІЇ

АКТУЛЬНІСТЬ ТЕМИ

Фармакологія, як наука про лікарські засоби, є основою фахових знань та вмінь фармацевтичного працівника.

Фармацевт постійно, на будь-якому етапі аптечної (фармацевтичної) діяльності використовує знання фармакології – надання хворому інформації про ЛЗ, створення необхідного асортименту ЛЗ в аптеці, забезпечення надання медичної допомоги, консультації з підбору безрецептурних ЛЗ, забезпечення належних умов зберігання ЛЗ – без належного знання фармакології неможливе.

Фактично, фармакологія, разом з організацією економіки фармації, є тими науками, знання чи незнання яких власне і визначає – чи може фармацевт бути фармацевтом.

Фармакологіюможна визначити як науку, що вивчає речовини, що взаємодіють з живими системами за допомогою хімічних механізмів, насамперед шляхом зв’язування з регуляторними молекулами і активацією чи інгібіруванням процесів, що відбуваються в організмі.

Це можуть бути речовини, що вводять для корекції патологічного процесу в пацієнта чи з метою токсичного впливу на збудника захворювання.

ПЛАН ЛЕКЦІЇ

ЕТАПИ РОЗВИТКУ ФАРМАКОЛОГІЇ

ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ФАРМАКОЛОГІЇ

ФАРМАКОЛОГІЯ ЯК НАУКА, ІНТЕГРАЦІЯ (ЗВ’ЯЗОК) ФАРМАКОЛОГІЇ З ІНШИМИ НАУКАМИ

РОЗДІЛИ ФАРМАКОЛОГІЇ

ЕТАПИ РОЗВИТКУ ФАРМАКОЛОГІЇ ЯК НАУКИ

Умовно, розвиток фармакології можна поділити на наступні етапи:

Емпіричний (доісторичні часи, прадавній світ)

Аналітичний (давні часи, середньовіччя)

Експериментальний (епоха Відродження, Новий час)

Синтетичний (наш час)

Умовність поділу пов’язана з тим, що ті чи інші методи паралельно використовувались в різні часи, але різною мірою.

Емпіричний етап розвитку фармакологічної науки сягає своїми коренями в ті часи, коли людство лише тільки ставало людством.

Емпірично, означає споглядати, повторювати не розуміючи причинно-наслідкового механізму.

Наприклад, спостерігаючи за тваринами, прадавні люди бачили, що деякі рослини несуть тваринам полегшення при болях, кровотечах.

Випадково висипавши золу на рану, людина відмічала полегшене рано загоювання (рана менше інфікувалась, кровоточила, швидше вкривалась кіркою); скуштувавши макового насіння людина легше засинала; скуштувавши плодів жостеру отримувала пронос, тощо.

Тобто, ліки знаходили своє використання як ліки, тому що людина бачила ефект (у тварини, іншої людини, на собі) при цьому не знаючи, чому ефект виникає.

Аналітичний етапрозпочався тоді, коли людством було накопичено достатньо інформації про вплив різних речовин, рослин на організм людини.

Люди почали аналізувати отримані дані, пробували дати пояснення причинам захворювань та отриманих ефектів від ліків (іноді досить цікаві, але геть неправильні, наприклад, залежність темпераменту людини від наявності різної кількості рідин в організмі – меланхолізм, холеретизм, сангвінізм, флегматизм) в міру доступних на той час знань.

З’явились перші класифікації ЛЗ, рослин, описи захворювань та методи їх лікування.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. I. Доповнення до параграфу про точкову оцінку параметрів розподілу
  4. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  6. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  7. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  8. IV. Электронное учебно-методическое обеспечение дисциплины.
  9. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  10. V. Обов'язки методиста кафедри педагогіки
  11. VII розділ. Маркетингові рішення з розподілу та збуту товару
  12. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті




Переглядів: 705

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання 3. Антропологічні напрями: філософська антропологія, екзистенціалізм, фрейдизм, неофрейдизм. | Експериментальний етап розвитку фармакології розпочався тоді, коли почався бурхливий розвиток базових та суміжних наук – біології, анатомії, фізіології, фізики та хімії.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.