МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Бюджетний календар 12 страницаНа етапі аналізу бюджетних запитів фінансове управління повинне мати своє бачення показників проекту місцевого бюджету, щоб прийняти обгрунтоване рішення про включення бюджетного запиту до пропозиції! проекту бюджету. Програмний аналіз важливий для складання бюджету з огляду на результати, коли сильний наголос робиться на досягненні результатів і на їх вимірюванні, часто зосереджуючись на ефективності та результативності, щоб визначити, чи були досягнуті очікувані результати. Висновки • Бюджетні запити головних розпорядників бюджетних коштів, що подаються місцевому фінансовому органу, повинні частково ґрунтуватися на різних видах планування та аналізу, які проводяться перед виданням вказівок до бюджету. • Форми та деталі бюджетних запитів можуть дещо відрізнятися для окремих розпорядників. • Дані, зібрані під час складання бюджету, є ключовою інформацією про програми та ключовою фінансовою інформацією, яка використовується протягом усього бюджетного циклу. Процес, або цикл, якого слід дотримуватися головним розпорядникам обласного, районного та міського рівнів, можна порівняти з послідовністю дій розумних споживачів, які планують здійснити важливе, "капітальне" придбання для своєї сім'ї, таке як, наприклад, холодильник. У такому випадку сім'я насамперед вирішує, чи потрібен новий холодильник, і якщо так, то який тип холодильника їм потрібен; які характеристики повинен мати цей холодильник; скільки вони можуть за цей холодильник заплатити; чи вистачить у них грошей, чи вони повинні їх позичати; коли потрібно цей холодильник купувати та як довго можна буде ним користуватися. Так само посадові особи мають вирішувати, чи потрібні територіальній громаді нові основні фонди (наприклад, школа, тролейбусна лінія), які функціональні характеристики повинні мати ці основні фонди, придбати які основні фонди можна в умовах теперішніх бюджетних обмежень, коли слід придбати ці фонди та як ними можна управляти. Розглянемо кожен з етапів циклу капітального бюджетування, якого мають дотримуватися далекоглядні посадові особи обласного, районного і міського рівнів при отриманні основного капіталу. Крім того, подаються (там, де цс доречно) приклади конкретних форм (або інших інструментів, які можуть сприяти процесу аналізу), які можна використовувати на кожному з цих етапів. Капітальне бюджетування — це процес бюджетування для землі, спорудження (придбання) будівель, мостів, доріг, парків, шкіл, водопроводів і сміттєпроводів та основного обладнання (в тому числі обладнання для інформаційних систем менеджменту, які використовуються керівництвом обласного, районного та міського рівнів) з терміном використання не менше як один рік і вартістю, як правило, не нижчою ніж 15 неоподаткованих мінімумів. Такі предмети називають основними фондами. Основні фонди не включають предмети, придбані для перепродажу в процесі регулярного функціонування або з метою фізичного споживання, наприклад, експлуатаційні видатки та допоміжні матеріали. Програмування капітальних вдосконалень — це процес розроблення та реалізації коротко- та довгострокового комплексного плану, який поєднує основні фонди та інші ресурси в єдиний процес, який використовується для того, щоб досягти стратегічних цілей та виконати завдання, поставлені певною державною установою. На місцевому рівні керівництва План капітальних вдосконалень (План) пов'язує комплексні плани обласного, районного та міського рівнів (або стратегічний план певного територіального утворення, наприклад, план економічного розвитку та фіскальний план розвитку з фізичним розвитком). Максимальна успішність капітального програмування забезпечується завдяки тому, що воно є продуктом дисциплінованого бюджетного процесу, в якому використовується довгострокове планування для створення максимально сприятливих умов для реалізації цілей та завдань державної установи. Справжня вартість основного капіталу становить повну вартість строку служби - тобто повну вартість придбання складової основного капіталу (або початку запровадження проекту) упродовж періоду його ефективного використання. Така вартість складається з вартості планування, закупівлі (в тому числі основної закупівельної ціни та витрат, які необхідні для того, щоб довезти предмет до місця його знаходження та стану планованого використання ), функціонування. Капітальне бюджетування має надзвичайно важливе значення для матеріального забезпечення на майбутнє (через інвестиції) навіть в умовах фіскальних обмежень, оскільки капітальне бюджетування сприяє тому, щоб: • створити середовище та забезпечити необхідні фізичні ресурси/рамки, в яких здійснюється програмна діяльність (у тому числі надання послуг іншим державним установам або громадянам): u вперше, у випадку введення нових видів діяльності; □ більш ефективно та оперативно, у випадку вже існуючих видів діяльності; • закласти підвалини для залучення або підтримки процесу приватних інвестицій та (або) технологічних досліджень, створення нових робочих місць та інших видів діяльності, спрямованих на посилення регіональної та місцевої економіки; • уникнути вищих, ніж на даний момент, видатків у майбутньому шляхом придбання основних фондів зараз (або найближчим періодом), а не в майбутньому, коли їх вартість підвищиться або коли вже буде втрачено сприятливі умови для придбання та введення в експлуатацію. Використання фондів на тривалі інвестиції - один із засобів забезпечення ефективного майбутнього. • На даний момент інвестиції необхідні для того, щоб компенсувати руйнування фізичної інфраструктури комунальної власності. • Необхідність і надалі покладатися на існуючу неадекватну інфраструктуру потребує великих витрат на технічне обслуговування та ремонт; ці кошти можна використати ефективніше; зрештою гака ситуація спонукає постійну неефективність. • Ефективність використання бюджетних коштів стала заручником капітальних видатків. • Міжнародний досвід свідчить, що здійснення видатків на розбудову основних фондів у відповідності до стратегічних цілей та завдань державних установу якщо це є стадовою процесу капітального програмування, в перспективі прискорює економічне зростання та сприяє заощадженню суспільних ресурсів. Капітальне бюджетування передбачає спочатку визначення пріоритетів, а вже потім придбання основних фондів, які надто витратні, щоб їх придбати упродовж одного року. • За визначенням майже більшість основних фондів неможливо розбудувати упродовж одного року, а відтак і сплатити за них теж не можливо упродовж лише одного року. • Розподіл фактичних видатків на основні фонди на кілька років: зменшує вплив таких видатків на річний бюджет; - не зв'язує кошти, які не буде витрачено через рік; - "вчить" державну установу закладати видатки на цю діяльність у бюджет кожного року. Навіть після того, як цикл капітального бюджетування завершено, основні фонди потребують технічного обслуговування (а відтак певних ресурсів), таким чином, державна установа має бути готова виділяти певну суму поточних коштів для їх обов'язкового щорічного обслуговування та функціонування; - за умови належного здійснення капітальне бюджетування пов'язано із загальним щорічним процесом бюджетування, отже, загальні щорічні видатки на підтримку основних фондів можна також відстежувати в річних бюджетах. Капітальне бюджетування, з одного боку, є складового більшого бюджетного процесу, а з іншого, є самостійним процесом, який складається з: • серії кроків, які слід здійснити для забезпечення його успішності; • річного циклу, якого слід дотримуватися і який, власне, визначає види діяльності капітального бюджетування; • стратегічних рамок функціонування (для забезпечення максимальної успішності використання фондів); • певної кількості контрольних вимог, яких слід дотримуватися, щоб залишити його в рамках обов'язкових обмежень. Капітальне бюджетування — це процес, який може і повинен відбуватися як па державному так і на місцевому рівнях. • Існують основні фонди, які мають важливе значення для держави в цілому, тому мають включатися до державного бюджету. • Деякі основні фонди особливо важливі для місцевого рівня, тому їх слід включати до обласних, міських та районних бюджетів. • Водночас деякі регіональні, районні та міські основні фонди мають важливе значення для держави, оскільки вони репрезентують участь регіону, району та міста у важливих загальнодержавних про і рамах, та (або) тому, що їх зусилля (наприклад, економічний розвиток) сприяють удосконаленню економіки в цілому. Такі основні фонди являють собою важливий та суттєвий зв'язок між державним та місцевими рівнями влади. Основні фонди є важливим інструментом для досягнення стратегічних цілей та завдань державних установ та уряду. • Досягнення стратегічних цілей та виконання завдань багатьох державних установ залежать від наявності основних фондів або фізичної інфраструктури, у тому числі шкіл, лікарень, доріг, дослідницьких лабораторій, основних комп'ютерних систем, офісних споруд і т. д. • За відсутності основних фондів або інфраструктури: □ неможливо досягти деяких/всіх стратегічних цілей; j неможливо настільки ефективно, як це потрібно, досяіти деяких/всіх стратегічних цілей; □ вартість надання деяких/усіх послуг буде вища від прийнятної через відсутність продуктивності, яка забезпечується наявністю основних фондів або інфраструктури. • Досягнення стратегічних цілей певними державними установами, яке погребує певних основних фондів, у реальності сприяє появі такого оточення або інфраструктури, які потрібні для здійснення стратегічних видів діяльності. Тобто результати діяльності однієї державної установи, яка відбувається з використанням основних фондів, становить базовий підхід, точку відліку для діяльності іншої державної установи. Цикл капітального бюджетування Капітальне бюджетування може і повинно відбуватися як на державному, так і на місцевому рівнях. Представлений цикл капітального бюджетування також може використовуватися в процесі капітального бюджетування як на державному, так і на місцевому рівнях. Цикл капітального бюджетування не повинен відбуватися у вакуумі, він має бути складовою стратегічного методу вирішення державних, регіональних та місцевих проблем, які можна вирішити або зменшити їх масштаби завдяки наявності та використанню основних фондів. Цикл капітального бюджетування складається з таких фаз, кожна з яких, у свою чергу складається з кількох етапів: • фаза планування, під час якої організація або певний рівень виконавчої влади: □ проводить інвентаризацію споруд, інфраструктури та оцінку їх стану; □ визначає програми (проекти), які потребують основних фондів для того, щоб досягти цілей при виконанні завдань; j оцінює кумулятивні потреби в основних фондах; □ розроблює плановий підхід їх отримання. • Фаза бюджетування, під час якої здійснюється оцінка ресурсів, необхідних для отримання основних фондів, а також оцінка джерел фінансування: □ підтримка з боку громади. На цьому етапі громадян інформують щодо пріоритетних потреб, та як їх задоволення вплине на бюджет. Громадяни мають можливість висловити своє ставлення до цих питань. Заручення такою підтримкою є досить тривалим процесом, який може розпочинатися з формування спільного дорадчого комітету; □ етап остаточного бюджетування передбачає розробку і схвалення остаточного капітального бюджету (на бюджетний рік) та програми капітальних вдосконалень (на наступні бюджетні роки), але лише після проведення громадських слухань та використання громадянами інших можливостей для висловлення своїх побажань; • фаза придбання, під час якої надаються ресурси та отримуються основні фонди; • фаза управління користуванням, під час якої здійснюються моніторинг, оцінка та технічне забезпечення основних фондів, які використовуються. Кожна з цих фаз відіграє важливу роль у циклі капітального бюджету- вання, а відтак - у процесі забезпечення основними фондами, та гарантує їх належну експлуатацію. Планування Планування — це перший дуже важливий етап у циклі капітального бюджетування, який має важливе значення для визначення остаточної ефективності та використання основних фондів. Процес планування чітко визначає та обґрунтовує потребу в основних фондах, а відтак становить серцевину процесу капітального бюджетування. Крім того, цей перший етап пов'язує стратегічний процес планування для плану капітальних удосконалень (у ньому визначаються цілі та завдання) та баланс циклу капітального бюджетування (під час якого визначаються основні фонди, необхідні для досягнення багатьох з визначених цілей та завдань). Основне правило капітального бюджетування полягає в тому, що необхідність капітальних фондів обґрунтовується в процесі стратегічного планування (внаслідок цього розробляється план капітальних удосконалень, що базується на побажаннях громадян). Проекти капітальних видатків не слід розпочинати без доведення обов'язкової в них необхідності та обґрунтування потреби. Завдання ліквідації нинішньої розбіжності між рівнем надходжень та поточних потреб має надзвичайно важливе значення, щоб робити витрати на ті основні фонди, які не мають вирішального значення для задоволення основних потреб територіальної громади. Складові етапи фази планування А. Базова оцінка та опис потреби Пошуки коштів для придбання основних фондів слід розпочинати лише тоді, коли посадові особи місцевого рівня у співпраці з місцевою громадою вже розробили стратегічний план з конкретними цілями та потребами. Це зумовлено тим, що придбання основних фондів без узгодження із стратегічним підходом та планом до розв'язання більш масштабної проблеми може не зменшити чи усунути основну причину проблеми, а привести лише до часткового вирішення проблеми або ж може не вирішити проблему упродовж ефективного терміну функціонування основного фонду. Щоб обґрунтувати потребу в основних фондах, керівники галузевих відділів та управлінь мають описати "базові" умови, які існують у сфері реалізації конкретної функції (програми) на час, коли необхідні ці фонди, тобто вони мають описати та оцінити розрив між поточними потужностями існуючих фондів та бажаним або фактично необхідним рівнем потужності. Таке обґрунтування має містити як словесний опис умов реалізації поточної програми, так і деякий кількісний аналіз, який описує базову потребу. Також необхідно описати, чому поточні базові умови унеможливлюють виконання конкретного завдання чи мети. Такий аналіз має бути повністю об'єктивним і повинен чітко описувати, що потрібно і чому цс необхідно, і яку користь це принесе територіальній громаді. По можливості, аналіз має кількісно довести необхідність основних фондів та їх корисність для громади і (або) привести до зменшення витрат та підвищення ефективності надання послуг. Також необхідно розглянути соціальні та економічні витрати в разі ненадання фондів. Аналіз має також описувати фінансові втрати або негативні наслідки для економіки чи суспільства у випадку збереження існуючого стану речей. Пошук ресурсів для придбання основних фондів просто через те, що існує така можливість, - недостатнє обґрунтування. До того ж поки базовий аналіз (аналітична оцінка) не виявить необхідність в основних фондах для задоволення потреб і можливості для їх придбання, не слід приймати рішення щодо пошуку даних ресурсів. Існує низка прийнятних результатів об'єктивного аналізу описаного вище, тому аналіз може виявити, що: • немає потреби в основних фондах; • основні фонди необхідні, але немає можливості обґрунтувати потребу в них, тому що це дуже дорого, немає необхідної технології, не буде надано річних операційних фондів та фондів па утримання або з інших причин: • основні фонди необхідні і можна обґрунтувати їх придбання, але не так, як це спочатку передбачалося, або не в той час, який передбачено за планом, або не так, як для найбільш пріоритетної потреби. Можна навести деякі приклади. Скажімо, посадові особи міністерства та обласного управління освіти дослідили якість та сутність початкової освіти в сільській місцевості і визначили, що вона не відповідає стратегічній меті держави щодо забезпечення достатнього доступу до якісної освіти для всіх дітей. • Щоб визначити, чи така думка відповідає дійсності, офіційні особи повинні зібрати конкретну інформацію щодо кількості дітей, які отримують початкову освіту на даний час, з'ясувати кількість (перелік), потужність (розміщення) існуючих закладів освіти початкової школи (стосовно всієї країни або конкретних регіонів), очікувану кількість дітей, яких приймуть на навчання протягом наступних п'яти років, кількість (перелік), потужність (розміщення) закладів освіти, необхідних для забезпечення освітою цього населення. • Посадові особи мають порівняти існуючі потужності закладів освіти початкової школи з передбачуваними потребами. У ході такого порівняння керівники мають оцінити витрати на звичайне утримання існуючого забезпечення та наявних закладів освіти та втрати від збереження існуючої ситуації взагалі без змін. Вони мають також сформувати перелік основних фондів, необхідних для забезпечення очікуваного попиту. На підставі такого аналізу необхідно визначити, чи потрібно розширювати заклади освіти, і якщо так, то визначити, які саме заклади освіти потрібні, де їх слід розмістити та як ефективніше організувати підвезення дітей. У процесі аналізу необхідно отримати відповіді на такі запитання: • Яка загальна кількість учнів та вчителів у кожному класі та в кожній школі на території району? • Яка середня наповнюваність класів і клас і в-комплектів? • Яка загальна кількість шкіл та класних кімнат на даний час? • Які витрати існуючої мережі бюджетних організацій? • Які прогнози у зміні загальної кількості населення на наступні 5 років, особливо дітей шкільного віку? • Яка густота населення та тенденції її змін? • Як вплинуть прогнозовані зміни? • Які плани щодо існуючої мережі (будівництво, закриття шкіл)? Б. Функціональні вимоги Якщо існує обґрунтування потреби в основних фондах відповідно до вимог об'єктивного аналізу і якщо прийняте рішення (органами управління) щодо придбання основних фондів, то необхідно провести низку додаткових аналітичних етапів. Ці етапи передбачають створення набору кількісних показників очікуваних результатів використання наданих фондів. Тобто необхідно точно визначити, чого можна досягти за допомогою даних основних фондів. Щоб створити основу для визначення цих вимог, необхідно зробити такі кроки: • описати функцію (програму), в межах якої передбачається придбання основних фондів; • визначити завдання та мету, для сприяння реалізації якої будуть використовуватись дані основні фонди; • розглянути (обговорити), чого саме передбачається досягти за допомогою цих основних фондів; • вказати, які нові функції можна буде виконувати (чи поліпшити існуючі) завдяки придбаним основним фондам. Функціональні вимоги щодо основних фондів мають бути визначені у вигляді загальних можливостей, а не лише специфічних для конкретної ситуації. Процес відбору найприйнятнішої форми (виду) основних фондів розглянемо на етапі В, а на етапі Б визначимо і виберемо загальні функціональні вимоги. Виходячи з прикладу щодо закладів початкової освіти, прикладом функціональних вимог є: • визначивши, що існуючої потужності закладів початкової освіти в районі недостатньо для забезпечення поточних потреб, що існуюча мережа потребує значних капіталовкладень і що зростаюча кількість учнів початкової школи в наступному періоді створюватиме попит на розширення мережі, якої зараз немає, офіційні особи мають визначити функціональні можливості, яких вони прагнуть надати; • у даному прикладі опис функціональних можливостей має базуватися щонайменше па двох факторах: 1) він має базуватися на раніше розробленому наборі завдань та цілей, які має досягти початкова школа для дітей; 2) він мас базуватися на розриві між рівнем послуг, описаним під час базової оцінки, та рівнем послуг, який передбачено стратегічними завданнями та цілями. На питання функціонального аналізу можна відповісти, вивчивши та перевіривши: • цілі та завдання навчальної програми; • стандарти (державного компоненту), яким має слідувати програма; • існуючу та вже заплановану потужність шкіл; • розрив, який може виявитися між бажаними цілями й стандартами та існуючими і запланованими потужностями. В. Вибір найкращих фондів Ймовірно, що об’єктивний аналіз, проведений з метою підтримки (перевірки) базової оцінки, виявить, що більш ніж один вид основних фондів може задовольнити визначену потребу. У такій ситуації офіційні особи мають здійснити подальший аналіз, щоб прийняти найкраще рішення. Це рішення мас базуватися на трьох факторах: 1) наявності фондів; 2) доступності фондів; 3) Витрат (вигоди) окремих фондів. Наявність фондів означає, що основні фонди, які бажають отримати головні розпорядники, представлені на ринку і тому їх можна використати для вирішення визначених проблем. Фонди можуть бути представлені в різних формах і їх можна отримати з різних джерел (від різних поставщиків). Проте наявність фондів на ринку ще недостатня для того, щоб їх придбати і (або) застосовувати до вирішення проблем: їх можна придбати лише в тому випадку, якщо вони допоможуть у виконанні завдань та цілей, і (або) якщо вони сприятимуть кращому використанню наявних ресурсів. Головні розпорядники миють оцінити наявні фонди кожної з форм або кожного з джерел і повинні намагатися визначити правомірність їх використання для вирішення існуючої проблеми. Головні розпорядники мають визначити, повне чи часткове вирішення проблеми забезпечить кожна з альтернатив, створить більші потужності, ніж це необхідно (на основі Базової оцінки чи Функціональних вимог), чи разом із вирішенням однієї проблеми спричинить нові проблеми чи більші витрати. Доступність фондів означає, що придбання основних фондів можливе в межах бюджетних призначень. Це також означає, що можна отримати один або більше альтернативних фондів чи поставників у межах бюджетних призначень. Якщо, виходячи з бюджету, не можна придбати основний фонд відразу і повністю, посадові особи мають визначити, чи можна його придбати поступово. Необхідно провести ретельну оцінку потенційних джерел фінансування. Посадові особи також розробляють оцінки майбутніх річних операційних витрат та витрат на утримання основного фонду (чи різних його альтернатив). Основний фонд може бути доступним по ціні, але операційні витрати та витрати на його утримання в майбутньому можуть бути більшими, ніж відповідна частина місцевого бюджету. Витрати/вигоди основних фондів означають, що необхідно порівняти витрати та вигоди використання кожної з альтернатив. За відсутності особливих умов слід вибирати ту альтернативу, яка мас найнижчу ціну, найнижчі витрати на утримання та найбільшу потужність щодо надання послуг і сприяння реалізації програмних цілей. Наведемо приклади функціональних вимог щодо закладів початкової освіти. • Посадові особи здійснили огляд існуючої мережі закладів початкової школи і виявили, що кількість установ А потрібна тепер, а кількість Б буде необхідна в наступні п'ять років для забезпечення доступу до якісної освіти на тому рівні, який визначений відповідними завданнями та цілями. • Зроблений огляд виявив, що деяка кількість В серед наявної мережі не відповідає необхідним вимогам. • Посадові особи проводять оцінку В кількості закладів освіти, і визначають, що із загальної кількості В закладів кількість Г можна модернізувати до рівня, достатнього для того, щоб відповідати стандартам, але модернізація Д кількості закладів коштуватиме дорожче, ніж заміна їх на нові. • Посадові особи оцінюють будівлі, що знаходяться по сусідству з Д кількістю закладів, щоб визначити, чи можна існуючі споруди адаптувати для цілей початкової школи, і якщо так, то в цілому визначають, якими можуть бути витрати. • Після визначення загальної потреби в закладах навчання і віднімання кількості наявних у даний момент закладів, які дозволяють виконувати відповідні завдання та цілі, посадові особи матимуть планову кількість додаткових закладів, які можуть знадобитися. Потім офіційні особи визначають, яку частину запланованої кількості можна отримати шляхом перепланування (трансформації), а яку необхідно придбати. • Необхідно оцінити загальну кількість коштів по оптимізації існуючої мережі, щоб визначити, чи вкладається ця сума в бюджетні асигнування. Якщо оцінена сума перевищує очікувані бюджетні асигнування, необхідно сформувати пріоритетний порядок або схему, відповідно до чого реорганізацію існуючої мережі буде передбачено в бюджеті. • До того ж у місцевостях, де недоцільно з точки зору бюджету створювати заклади для занадто малої кількості учнів, посадові особи мають оцінити інші альтернативи, такі як оренда приміщень, поєднання засобів навчання для початкової школи з іншими засобами, створення регіональних центрів замість закладів у сільській місцевості, підвезення учнів тощо. Лише після проведення попередніх видів аналізу офіційні особи можуть складати план капіталовкладень і вносити витрати на придбання до бюджетного процесу. При цьому необхідно проаналізувати коло інформації, щоб отримати відповідь на такі запитання: • Які саме кошти потрібні та у якій формі? • Чи є в наявності фонди (або постачальники цих фондів) на даній території або чи можна їх отримати швидко? • Якщо фонди можна отримати з більше ніж одного джерела, то має бути оцінена їх якість, відносні переваги та недоліки. • Чи придбання цих фондів повністю задовольнить визначену потребу? Якщо ні, то які необхідні додаткові кроки або фонди? • Чи можна отримати необхідні фонди в межах бюджетних призначень? • Які витрати на утримання цих фондів, і чи можуть ці витрати не виходити за межі відомих бюджетних призначень? • Які надходження та витрати кожного альтернативного фонду. Складання бюджету (бюджетування) Фаза складання бюджету в процесі загального капітального бюджетування повинна бути керованою та здійснюватися керівниками обласного, районного та міського фінансового управління спільно з управлінням економіки згідно з тими самими процедурами, що й фаза складання бюджету для здійснення будь-якого іншого виду діяльності. Тобто, якщо було прийнято рішення щодо придбання основних фондів, їх придбання необхідно обґрунтувати та скласти запит відповідно до встановлених бюджетних процедур. Існує декілька факторів щодо придбання основних фондів, які необхідно розглянути в ході бюджетного процесу. • Основні фонди мають бути заплановані і придбані лише в тому разі, якщо це узгоджується із завданнями та цілями державної установи (органу влади) і сприятиме виконанню цих цілей та завдань. • По можливості керівництво обласного, районного та міського рівнів повинно забезпечувати два бюджети: капітальний та поточний. Це має надзвичайно важливе значення з погляду ефективного фіскального менеджменту; крім того, розподіл видатків на поточні та капітальні збільшує прозорість, оскільки це дає можливість громадянам розрізняти, скільки коштів витрачається на придбання основних фондів і скільки - на впровадження програм з надання громадських послуг. • Якщо основні фонди можна отримати і (або) повністю сплатити за них протягом одного року, то річного бюджету має вистачити, щоб забезпечити достатню кількість грошей. • Якщо основні фонди можна отримати і (або) повністю сплатити їх вартість протягом двох або більше років, тоді необхідно або знати наперед, що у бюджетах цих років буде достатньо коштів, або необхідні кошти мають бути заброньовані (зарезервовані) для придбання основних фондів, і тому їх не можна буде використовувати для інших потреб. • У ході складання бюджету для придбання основних фондів вкрай важливо оцінити річні операційні витрати та витрати на утримання таких основних фондів. Ці витрати мають бути внесені до кожного з бюджетів наступних років. Придбання Фаза придбання включає низку послідовних кроків після того, як бюджет, у якому передбачені кошти на придбання основних фондів, набрав чинності. Фаза придбання, під час. якої надаються ресурси та отримуються основні фонди, та фаза управління користуванням, під час якої здійснюється моніторинг основними фондами, що перебувають у користуванні, будуть розглянуті в наступному модулі навчального курсу. Підготовка проекту рішення про місцевий бюджет та пояснювальної записки Проект рішення про місцевий бюджет перед його розглядом на сесії Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної ради схвалюється Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, місцевою державною адміністрацією чи виконавчим органом відповідної ради. Разом з ним необхідно подавати: • пояснювальну записку до проекту рішення, яка повинна містити: - інформацію про соціально-економічний стан відповідної адміністративно-територіальної одиниці і прогноз її розвитку на наступний бюджетний період, які покладено в основу проекту місцевого бюджету; - оцінку надходжень доходів з урахуванням втрат доходів у результаті наданих відповідною радою податкових пільг; Читайте також:
|
||||||||
|