МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Лекція 5Тема 6. Робота вихователя з батьками учнів ПТНЗ Мета:сформувати у студентів знання щодо сутності роботи вихователя з батьками учнів ПТНЗ, усвідомлення сім’ї як основного фактору виховання, методів виховання у сім’ї, педагогічних умов ефективного сімейного виховання та педагогічної підтримки сім’ї з боку вихователів ПТНЗ. План 5.1. Сім’я як чинник виховання. 5.2. Зміст виховання у сім’ї. 5.3. Методи виховання у сім’ї. 5.4. Педагогічні умови успішного сімейного виховання. 5.5. Педагогічна підтримка сім’ї з боку вихователів ПТНЗ.
Сім'я, як чинник виховання, це: – середовище для особистості, у якому вона сприймає норми людських стосунків, засвоює моральні відносини, де закладається фундамент розвитку задатків, здібностей, схильностей, здоров'я; – перший вихователь, під впливом якого формуються моральні якості; визначає, якою стане людина у майбутньому; – виконує функцію відтворення населення й функцію передачі духовного багатства, культурних традицій народу, сім'ї. Фактори, які впливають на ефективність виховного впливу сім’ї: – ставлення батьків до праці, до навчального закладу; – єдність вимог у сім'ї, характер стосунків батьків і дітей, гармонійність сімейного життя. Стилі стосунківміж батьками і дітьми: – авторитарний; – ліберальний;. – демократичний. 5.2 Зміст виховання в сім'ї визначає загальна мета виховання (формування всебічно розвиненої особистості). Зміст включає: –фізичне виховання(правильна організацію режиму дня, заняття спортом, загартування організму тощо); – розумове (інтелектуальне)виховання (виховання організованості, ретельності, посидючості, старанності, настирливості, вміння долати труднощі); –моральне виховання (турбота про членів сім'ї, оточуючих людей, виховання доброти, чесності, сердечності, скромності, сміливості тощо); –трудове виховання (спільна з батьками праця, постійні доручення, що сприяють розвитку творчої ініціативи, інтересів особистості); –естетичне виховання (читання літератури, відвідування театрів, музеїв, організація знайомства з мистецтвом, розвиток творчості). 5.3 Метод сімейного виховання – спосіб, за допомогою якого здійснюється цілеспрямований педагогічний вплив батьків на свідомість і поведінку своїх дітей. Вони співпадають з загальнимиметодами виховання: переконання (пояснення, навіювання, порада), особистий приклад, заохочення (похвала, подарунки, цікава для дітей перспектива), покарання (позбавлення задоволень, відмова від дружби з тими, хто провинився, тілесні покарання), створення виховний ситуацій, привчання, спільна діяльність. Специфіка використання методів виховання у сім’ї: – вплив на особистість є індивідуальним, враховує її конкретні вчинки і дії; – вибір методів залежить від індивідуальності батьків, їх педагогічної підготовки, характеру, уявлень про життєві цінності, стилю відносин у сім'ї тощо; – використання методів виховання пов'язано з тією метою, яку ставлять батьки. Засоби виховання: слово, авторитет батьків, праця, навчання, навколишня природа, домашній побут, національні звичаї, традиції і обряди, громадська думка, духовно-моральний мікроклімат сім'ї, суспільний досвід, преса, радіо, телебачення, режим дня, література і мистецтво, книги, театри, музеї та виставки, ігри та іграшки, мітинги, демонстрації, фізкультура, спорт, свята, символи, атрибути, реліквії тощо. 5.4 Умови ефективності виховання в сім'ї: – знання батьками своїх дітей,їх позитивних і негативних сторін; – особистий прикладбатьків, їх авторитет, характер стосунків у сім'ї; – спільна діяльність, розумне спілкування (якщо немає спільної діяльності, немає й повноцінного спілкування); – педагогічна культура батьків, рівень сформованості якої істотно впливає на вихованість та інтелектуальний розвиток дітей. 5.5 Педагогічна підтримка сім’ї з боку вихователів ПТНЗ здійснюється з метою: – розвивати у батьків позитивне ставлення до навчального закладу, навчання дітей, їх участі у трудовій, суспільній діяльності; – надавати допомогу батькам у визначенні методів і прийомів виховання дітей, у керівництві навчальною роботою дітей у домашніх умовах; – стимулювати батьків до педагогічної самоосвіти, нейтралізації негативного виливу окремих факторів. Основні форми роботи з батьками: масові (“День відчинених дверей”, педагогічна лекція, збори-диспути, зборів-практикуми, конкурси, концерти тощо); групові: (співпраця з батьківським комітетом, збори-бесіди тощо); індивідуальні: (бесіда, відвідування, педагогічне консультування, доручення тощо). Читайте також:
|
||||||||
|