МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лекція 6Тема 7. Колектив як чинник виховання Мета:сформувати у студентів знання щодо сутності колективу, його значення у вихованні учнів ПТНЗ, видів, структури, динаміки розвитку та шляхів згуртування колективу, а також особливостей педагогічного керівництва колективом учнів ПТНЗ. План 6.1. Поняття «колектив» і його значення. 6.2. Види і структура колективу. 6.3. Динаміка розвитку колективу. 6.4. Шляхи згуртування колективу. 6.5. Педагогічне керівництво колективом. 6.1 Колектив – це постійне об'єднання особистостей, яке має: загальну суспільно значущу мету; спільну діяльність, спрямовану на реалізацію цієї мети; характеризується стосунками взаємної відповідальності; має обраний загальний керівний орган. Колектив відзначається також: сприятливим психологічним кліматом, моральними стосунки між членами колективу (згуртованість, взаєморозуміння, захищеність, причетність до колективу, взаємодопомога, взаємовідповідальність, доброзичливість, здорова критика й самокритика, змагання). Значення колективу: – пов'язує між собою суспільство і особистість; – сприяє реалізації мети виховання; – вступає середовищем самовираження і самоствердження особистості. 6.2 Види колективів: – первинний і загальний колектив; – постійний і тимчасовий колектив; – одновіковий і різновіковий колектив . До структури колективу входить формальна група (створюються на основі будь-яких офіційних документів, а положення особистості визначається її соціальною роллю) і неформальна група (виникає на основі симпатій, близькості поглядів, переконань, а становище особистості визначається ставленнями товаришів (позитивне, індиферентне (нейтральне), негативне). 6.3 Мета розвитку колективу – створення умов для самореалізації особистості. Динаміка розвитку колективу має три стадії розвитку колективу: – перша(первинного синтезу) – початкова, період ознайомлення учнів один з одним, з метою діяльності, завданнями, перспективами, вимогами; – друга(диференціації) – завершення взаємного вивчення, формування активу, утворення мікрогруп, розвиток співробітництва, взаємодопомоги, традицій; – третя(синтез) – утвердження відносини співробітництва, взаємодопомоги, поваги один до одного, створення умови для самореалізації та розвитку кожного учня. 6.4 Основою згуртування колективу є сумісна колективна діяльність, яка включає:педагогічно організовану навчальну діяльність, ігрову діяльність, індивідуальну роботу з тими, хто виконує ті чи інші доручення колективу. 6.5 Педагогічне керівництво колективом учнів в ПТНЗ здійснюється як два взаємозалежних процеси: 1) збір інформації про учнівський колектив і особистостей, що входять до нього; 2) організація впливів, що мають за мету удосконалювати сам колектив і оптимізувати вплив його на кожну окрему особистість. Правила оптимального керування учнівським колективом: – розумно поєднувати педагогічне керівництво з природним прагненням учнів до самостійності, незалежності, ініціативності та самодіяльності; – враховувати зміни колективу як динамічної системи, що постійно розвивається, міцніє; – організовувати і координувати всі виховні впливи; – надавати кваліфіковану педагогічну допомогу кожній особистості в колективі; – впливати на окрему особистість через колектив; – використовувати вертикально-горизонтальну структуру контролю і корекції; – враховувати міжособистісні стосунки між членами колективу; – враховувати можливості і інтереси самих особистостей в колективі; – контролювати фактори, що впливають на місце кожної особистості в системі внутрішньо колективних відносин; – піклуватися про зміну характеру і видів колективної діяльності, що дозволяє вводити членів колективу в нові відносини. Читайте також:
|
||||||||
|