Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Fill the gaps in the text with suitable words from the box.

sense punctual confident trust initiative miserable
timid sensible sensitive shy cheerful reserved

 

I spent the weekend camping with friends but it wasn’t very successful. Sally is not very (1) ………………. and we had to wait an hour for her to turn up. Apparently she had a problem with a train, but didn’t have the common (2) ………………. to call me on my cell phone and warn me she would be late. Then, when she finally arrived, she had a friend with her, called Jill. She was quite nice, but so (3) ………………. that she didn’t really speak to anyone for the first day. She`d got a bit more self- (4) ………………. by the end of the weekend. However, she didn’t seem to have much (5) ………………. : we were only 400 meters from a farm but Jill said she couldn’t make tea because we had no water! Bill got angry at that, for no real reason, and poor Jill almost started crying. Bill`s problem was that he never really wanted to go camping in the first place, so he was pretty (6) ………………. most of the time.

19. Describing character – What`s he like? Is she nice?

a. Give the definition to every word below.

b. Use the words below to describe what your friends, family and teachers are like.

c. In pairs: one student writes down a description and the other student must guess who it is.

 

careful hard-working worried cheerful broad-minded active curious secretive aggressive tough careless practical sensible independent strong-minded stupid dull boring imaginative ambitious crafty sensitive gentle naive generous loyal self-controlled moody trusting modest tolerant friendly energetic confident selfish shy stubborn reliable clumsy intelligent

 

20. Match the following words with their equivalents:

1) a strand of hair 2) beard 3) moustache 4) mean 5) generous 6) curly 7) hazel 8) stout 9) skinny 10) plump 11) selfish 12) ambitious 13) absent-minded 14) obstinate 15) patient a) повний, огрядний b) товстий c) егоїстичний d) впертий e) пасмо волосся f) неуважний g) підлий h) вуса i) честолюбний j) кучерявий k) карі (про очі) l) спокійний m) худий n) борода o) щедрий

 

Sort out the adjectives given in the box into the columns with the name of physical features they can usually describe.

underweight overweight generous thinning turned up grey stout hazel plump slender straight square crooked chestnut dark red fat blue strong mean blond long large weak slim short wavy skinny curly pointed

 

eyes nose mouth chin hair size
           

 


Читайте також:

  1. A) COLLOQUIAL WORDS
  2. A) Match the words on the left with the expressions on the right.
  3. A) Match the words to make word combinations
  4. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  5. A) Read the words describing the qualities required for the legal profession and translate them into Russian. Use a dictionary.
  6. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  7. And write your own sentences with the same words and phrases.
  8. Archaic, obsolete and historic words
  9. B. Insert the proper words and write the questions.
  10. B. Match the definitions with the italicized words and phrases from the text.
  11. B. Match the words with their definitions.
  12. B. Match the words with their definitions.




Переглядів: 1619

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
How would you describe the person in each of these descriptions? | Divide the words given in the box below into those which usually refer to men only, women only or people of both sexes.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.