Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Рішення.

Задача.

Особливості ціноутворення та калькулювання собівартості готельних послуг.

 

Відповідно до п. 3.4 Правил № 19 готель має право застосовувати вільні ціни, тарифи і систему знижок на всі надані послуги, за винятком тих, щодо яких здійснюється державна регуляція цін і тарифів.

Ціна номера (місця), вартість додаткових послуг установлюються готелем самостійно, а форма оплати обумовлюється договором між споживачем (замовником) і готелем. При цьому готелем установлюється перелік основних послуг, що входять до ціни номера (місця в номері).

Об’єктом калькуляції при наданні готельних послуг є собівартість використання одного ліжка на добу, або ліжко-доби.

Собівартість готельної послуги складається з двох основних частин:

· собівартості готельного номера;

· собівартості обслуговування.

Визначення ціни готельної послуги складається з таких етапів:

 

  1. Визначення загальної кількості ліжко-діб – це добуток кількості місць в готелі на кількість календарних днів у році, які відпрацював готель;
  2. Визначення виробничої собівартості однієї ліжко-доби – для цього розподіляють суму усіх витрат готелю, які включаються до собівартості готельної послуги, на кількість ліжко-діб;
  3. Визначення прибутку підприємства – добуток відсотка прибутку від виробничої собівартості;
  4. Визначення вільної ціни однієї ліжко-доби – підсумовуємо виробничу собівартість і прибуток;
  5. Визначення ПДВ 20% - вільну ціну множимо на 20% ПДВ;
  6. Визначення продажної ціниоднієї ліжко-доби – підсумовуємо усі визначені показники.

1. Визначити фактичну собівартість 1 ліжка –доби в готелі “Братислава”.

2. Визначити пропускну спроможність готелю (число ліжко-діб).

3. Визначити вільну ціну номера.

4. Визначити продажну ціну одного номера.

№ з/п Стаття витрат Сума витрат готелю, грн.
1. Витрати на зарплату
2. Витрати на соціальні заходи
3. Амортизація
4. Знос МШП
5. Витрати на утримання готелю
6. Аудиторські витрати
7. Прибуток 250%
8. Загальна кількість місць в готелі
9. Число календарних днів
10. Коефіцієнт завантаженості 80%
11. ПДВ 20%
1. Кількості ліжко-діб 487х80% х30днів=11688
2. Виробнича собівартість однієї ліжко-доби 30000+11250+4000+1080+400000 =38,19
3. Прибуток 38,19х250%=95,48
4. Вільна ціна однієї ліжко-доби 38,19+95,48=133,67
5. ПДВ 20% 133,67х20%= 26,73
6. Продажна ціна однієї ліжко-доби 133,67+26,73=160,40

 

  1. Документальне оформлення операцій в готелях.

З метою упорядкування і спрощення документообігу при наданні готельних послуг Державним комітетом будівництва, архітектури та житлової політики розроблено форми документів первинного обліку в готелях України та Інструкцію про порядок ведення документообігу при наданні готельних послуг. Затверджена наказом Держбуду України від 13.10.2000 р. №230 . В готелях використовують такі форми первинних документів:

Анкети мешканця (форма №1-Г)

Громадянин, який прибув до готелю, заповнює анкету мешканця в одному примірнику на підставі документа, що засвідчує особу, паспорт чи документ, що його замінює (військового квитка, прав водія), та передає портьє (адміністратору) разом з цим документом для реєстрації. Після реєстрації документ повертають власнику, а анкету заносять до картотеки. Анкети зберігаються в службі приймання та розміщення готелю в період проживання громадянина у готелі та протягом місяця з моменту його вибуття з готелю, після чого їх передають до архіву, де зберігають протягом року, а потім знищують за актом. Анкети у картотеках розміщують в алфавітному порядку.

Для зберігання анкет і роботи з ними в службі приймання та обслуговування готелю бажано створити дві картотеки: у першій зберігати анкети на громадян, які проживають у готелі, у другій - анкети на громадян, які з готелю вибули.

Реєстраційна картка (форма №2-Г)

Іноземних громадян та осіб без громадянства у готелях України поселяють на загальних підставах у разі пред'явлення національних паспортів іноземців або документів, що засвідчують їх особу (права водія тощо). Вони заповнюють реєстраційну картку (форма №2-Г) на підставі документа, що засвідчує особу, та передають портьє (адміністратору) разом з цим документом для реєстрації. Реєстраційна картка відображає відомості двома мовами: українською та англійською. Реєстраційні картки зберігають протягом двох років, після чого разом з журналом обліку іноземців та осіб без громадянства (форма №6-Г) знищують за актом.

Візитна картка готелю (форма №3-Г)

Після оформлення документів на проживання у готелі і оплати номера (місця) громадянину видають візитну картку готелю (форма №3-Г), яка надає йому право на отримання ключів від номера та позачергове обслуговування в підприємствах сфери послуг, розміщених у готелі. У готелях, де такі картки не застосовуються, ключ від номера видають на підставі документа про оплату проживання. На картці зазначаються обов'язкові відомості, прізвище мешканця, номер кімнати і термін проживання. Інші необхідні відомості можуть бути внесені додатково за рішенням адміністрації готелю. Заповнюється візитна картка портьє (адміністратором) на підставі анкети мешканця (форма №1-Г) чи реєстраційної картки (форма №2-Г).

Деякі готелі на зворотному боці візитної картки вміщують правила проживання в готелі та правила пожежної безпеки або ж використовують візитні картки різного кольору: окремо для чоловіків і жінок, що, на думку автора, не є порушенням.

Рахунок (форма №4-Г)

Проживання і послуги в готелях оплачуються за цінами і тарифами, що встановлюються готелями самостійно відповідно до присвоєної готелю категорії та рівня обслуговування або на договірній підставі. Термін і форма оплати за проживання і послуги встановлюються адміністрацією готелю. У готелях, підпорядкованих підприємствам, установам та організаціям, ціни і тарифи за проживання і послуги, термін і форму їх оплати встановлює власник.

Готель може застосовувати добову або погодинну оплату готельних послуг. Плата за надання готельних послуг стягується відповідно до єдиної розрахункової години - 12 годин поточної доби за місцевим часом. Плата за розміщення в готелі дітей у віці до 5-ти років не стягується за умови розміщення їх із батьками в одному номері без надання окремого місця.

При проживанні споживача в готелі менше однієї доби й у випадку раннього заїзду або пізнього виїзду готель самостійно визначає розмір плати за надання готельних послуг.

Готель не має права надавати додаткові послуги, не включені в договір, без згоди споживача (замовника). Якщо такі послуги все-таки були надані споживачу без його згоди, він може відмовитися від їхньої оплати. У випадку, якщо оплата за такі послуги вже здійснена, готель зобов'язаний повернути сплачену суму споживачу за його вимогою.

Споживач має право в будь-який час розірвати договір про надання готельних послуг за умови оплати фактично наданих готелем послуг.

В свою чергу, готель має право відмовити в поселенні або розірвати договір (здійснити виселення) споживача, якщо він неодноразово порушував внутрішні правила проживання в готелі, що призвело до матеріальних збитків, а також створював незручності для інших постояльців готелю. У зв'язку з цим виникає необхідність у поверненні коштів споживачу за неодержані (недоотримані) послуги.

Як правило, оплата готельних послуг здійснюється в перший день, тобто під час поселення мешканця. Оплата готельних послуг в останній день проживання також не є порушенням, оскільки, термін і форма оплати за проживання встановлюються адміністрацією готелю.

Під час оплати готельних послуг виписують рахунок (форма №4-Г)у двох примірниках: перший примірник видається громадянину, який проживає у готелі, другий примірник здається до бухгалтерії. Форма №4-Г "Рахунок" застосовується при оформленні розрахунків з громадянами за основні та додаткові послуги, отримані у готелі, та використовується при будь-якій формі обробки документа (електронній, ручній) та при будь-якому виді розрахунку (готівковому, безготівковому). Графа форми "Послуга" містить перелік основних та додаткових послуг готелю, наданих мешканцю за звітний період, та податків на ці послуги. Сума до сплати розраховується щодобово згідно з переліком фактично отриманих послуг разом із сумами ПДВ та всього до сплати. У рахунку сума до сплати з ПДВ вписується в гривнях.

При укладанні угод з організаціями-замовниками, я правило оплата здійснюється за безготівковим розрахунком. Для цього складають звіт про оплату проживання за безготівковим розрахунком –це фінансово-звітний документ розрахункового підрозділу на оплату проживання юридичною або фізичною особою за певний період. Також замість звіту про проживання за фактом надання послуг може складати розрахунок оплати за підготовку номерів та проживання за безготівковим розрахунком.

Журнал обліку громадян, які проживають у готелі (форма №5-Г)застосовується для обліку усіх осіб, які проживають у номерах готелю. Ведеться він в одному примірнику адміністратором на підставі анкет (форма №1-Г)та реєстраційних карток (форма №2-Г).

Журнал обліку іноземців, які проживають у готелі (форма №6-Г),теж ведеться в одному примірнику адміністратором за формою, затвердженою МВС України, але на підставі реєстраційних карток (форма №2-Г), паспортів та віз. По закінченні журнал передається на зберігання до архіву готелю. Журнал обліку іноземних громадян повинен бути пронумерований, прошнурований, скріплений печаткою і підписом керівника готелю та зареєстрований у канцелярії. Порядковий номер запису в журналі є номером реєстрації іноземного паспорта для готелів, яким надано право реєстрації національних документів, що посвідчують особу. Усі записи в журналі повинні робитися акуратно, виправлення мають бути чіткими.

Журнал реєстрації заявок на бронювання номерів (місць) (форма №7-Г)

Готель має право укладати договір із замовником (споживачем) на бронювання номерів (місць). За наявності вільних місць адміністрація готелю приймає заявки на бронювання від юридичних та фізичних осіб у письмовій або усній формі. За бронювання під час поселення у готелі стягується плата яка встановлюється самостійно готелем, незалежно від того, за договорами, індивідуальними чи груповими заявками воно здійснюється. Під час поселення на додаткове місце плата за бронювання не стягується. Заявки на бронювання номерів (місць) у готелях для розміщення учасників масових заходів подаються замовниками у термін, визначений адміністрацією готелю, згідно з укладеним договором (контрактом).

У разі неприбуття споживача до 18.00 броня анулюється. Якщо заброньовані номери (місця) не були підготовлені вчасно та якісно до заселення, плата за їх бронювання не стягується. Портьє (адміністратор) на підставі телеграм, телефонних дзвінків, листів, що надійшли до готелю на бронювання номерів, заповнює Журнал реєстрації заявок на бронювання номерів (місць) (форма №7-Г).

Юридичними особами заявка на бронювання номерів (місць) у готелі подається у вигляді гарантійного листа довільної форми, який підписує відповідальна особа та завіряє гербовою печаткою.

Касовий звіт (форма №8-Г)

На підставі складенихрахунків (форма №4-Г) касир (портьє, який виконує розрахунки) в одному примірнику складаєкасовий звіт (форма №8-Г). В графі форми "Вид платежу" міститься перелік послуг готелю, наданих мешканцям за звітний період. Окремо за розписками підраховується повернення невикористаного авансу, а потім визначається загальна сума грошових надходжень за добу та заноситься до касового звіту. Перший примірник щоденно здається до бухгалтерії разом з іншими примірниками рахунків (форма №4-Г), контрольною касовою стрічкою ЕККА та контрольною стрічкою терміналу кредитних карток (у разі використання механізованого розрахунку). Працівник бухгалтерії повинен звірити форму №9-Г з формою №4-Г.

Відомість обліку руху номерів у готелі (форма №9-Г)

Для оперативного обліку звільнення і заселення номерів (місць) та проведення ремонтних робіт у номерах черговим адміністратором щоденно станом на 9.00 заповнюється Відомість обліку руху номерів у готелі (форма №9-Г).

Журнал осіб, які проживають на поверсі (форма №10-Г)

Для оперативного обліку осіб, які проживають на поверсі, черговий на поверсі складає форму №10-Г. Форма містить відомості, необхідні покоївкам для проведення поточних прибиральних робіт.

 

  1. Облік доходів та фінансових результатів господарської діяльності підприємств готельного і туристичного бізнесу.

Дохід – визначається тоді, коли збільшуються активи або зменшуються зобов’язання, що призводить до зростання власного капіталу при наданні готельних послуг протягом кількох звітних періодів. Дохід визначається виходячи із ступеня завершення операції з надання послуг. Послуга може враховуватися здійсненою в повному обсязі після того, як гість закінчить користування приміщенням, що надано йому готелем.

Дохід визначається при дотримані наступних умов:

· покупцеві передані ризики й вигоди, пов’язані з правом власності на готельні послуги;

· підприємство не здійснює надалі управління та контроль за наданими послугами;

· сума доходу може бути достовірно визначена;

· є впевненість, що в результаті операції відбудеться збільшення економічних вигод.

В готельному господарстві за видами діяльності розрізняють такі види доходів:

· дохід від реалізації робіт і послуг;

· фінансові доходи;

· надзвичайні доходи;

· інші операційні доходи.

Не визнається доходом передоплата, ПДВ

Головним показником обсягу готельних послуг є дохід виручка від наданих послуг, яка складається :

  • з дохід від використання номерного фонду готелю (головним показником є число ліжко-діб або номерів в готелів) на долю цієї виручки припадає 50%;

· дохід від надання послуг підприємств ГХ – 27%-30%;

· дохід від продажу напоїв у буфетах і барах – 10%-15%;

· дохід від додаткових послуг (використання телефонів, радіо, прання білизни та інше. Здача готелів іншим організаціям, медичне страхування мешканців готелю).

Щоденно в бухгалтерію надходить інформація про доходи від реалізації готельних послуг за касовим звітом та звітом про проживання за безготівковим розрахунком з доданими до них рахунками, розписками про повернення невикористаного авансу, акти про відшкодування понесених втрат.

Облік доходу від реалізації готельних послуг ведеться на рахунку 703 «Дохід від реалізації робіт і послуг».

По дебету рахунка 703 відображається зменшення доходу від реалізації послуг, а по кредиту рахунка 703 відображається збільшення доходу від реалізації послуг.

 

  1. Звітність підприємств готельного господарства.

Звітність є завершальною стадією та метою бухгалтерського обліку діяльності підприємства.

Звітність повинна бути повною і правдивою і надаватися користувачам зовнішнім і внутрішнім. Відповідальність за достовірність та своєчасність подання фінансової звітності несе керівник і головний бухгалтер.

Звітним періодом для складання звітності є рік. Вона складається помісячно або щоквартально наростаючим підсумком з початку року.

Підприємствами готельного господарства складається:

· Фінансова звітність;

· Статистична ;

· Внутрішня.

Основними формами фінансової звітності є:

Баланс – відображає на певну дату активи, зобов’язання і власний капітал підприємства.

Звіт про фінансові результати відображає доходи, витрати і фінансові результати діяльності підприємства за звітний період.

Звіт про рух грошових коштів – відображає надходження і видаток грошових коштів у результаті діяльності підприємства.

Звіт про власний капітал - відображає зміни у складі власного капіталу підприємства протягом звітного періоду.

Статистична звітність подається органам державної статистики за результатами звітного періоду, щоквартально.

Основною формою статистичної звітності готелю є форма № 1-готель (річна) «Звіт про роботу готелю». Мета його складання – одержання повної інформації щодо діяльності готельних господарств всіх типів, вивчення розвитку та впливу туризму на економічний стан регіонів.

При заповнені такого звіту використовують такі документи:

· Форми 1-г по 9-г;

· Технічний паспорт готелю станом на кінець звітного періоду;

· Статут готелю.

Звіт про роботу готелю - містить інформацію про виробничі потужності підприємства, обсяги наданих послуг та основні фінансово-економічні показники.

Звіт складається з 5 розділів:

· Розділ 1 «Характеристика підприємства»- загальна площа, місткість і кількість номерів, кількість працівників;

· Розділ 2 «Структурні підрозділи сфери сервісу» - данні про кількість структурних підрозділів сфери сервісу , які входять до його складу;

· Розділ 3 «Діяльність підприємства» - кількість приїжджаючих, за категоріями (громадянство, вік, час перебування);

· Розділ 4 «Основні фінансові показники» - доходи від основних послуг (плата за проживання) та додаткових, витрати і фінансові результати;

· Розділ 5 «Довідка» - тип підприємства, категорія.

Внутрішня звітність необхідна для задоволення потреб внутрішніх користувачів – менеджерів та оцінки якості виконання управлінських рішень, ця інформація конфіденційна.

Зміст, форма та структура внутрішніх звітів самостійно визначається готелем. Вона може класифікуватися за такими ознаками:

· за підрозділами готелю; за функціями управління; за періодичністю подання; за призначенням ; за видами показників; за видами вимірювачів; за способом подання.

Відповідальність за достовірність інформації несе особа, яка готувала звіт і засвідчила його підписом.


Читайте також:

  1. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  2. Виконання рішення.
  3. Домогосподарства як суб’єкт економічної теорії: проблеми та способи їх вирішення.
  4. Завдання вибору критеріїв обґрунтування рішення.
  5. Збори як форма прийняття колективного рішення. Нарада. Дискусія
  6. Класифікація глобальних проблем та проблема їх вирішення.
  7. Контроль еиконання управлінського рішення.
  8. Міжнародні економічні аспекти вирішення економічних, продовольчих і ресурсоенергетичних проблем. Шляхи їх вирішення.
  9. Недоліки кінцево-різницевих формул Ейлера та можливі шляхи вирішення.
  10. Педагогічні конфлікти і шляхи їх вирішення.
  11. Перешкоди у розвитку підприємництва в Україні та шляхи їх вирішення.
  12. Поняття про алгоритм прийняття управлінського рішення.




Переглядів: 1792

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація витрат за статтями | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.027 сек.