Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальна частина

КАФЕДРА ГЕМАНСЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

до семінарських занять і самостійної роботи студентів з навчального модулю «Актуальні проблеми організації іншомовної освіти»

(за напрямом підготовки 6.020303 – Філологія та спеціальності 7.030502 – Мова та література (англійська)

МАКІЇВСЬКИЙ ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНИЙ ІНСТИТУТ

Макіївський економіко-гуманітарний інститут

Гуманітарний факультет

Кафедра германської філології

 

 

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

до семінарських занять і самостійної роботи студентів з навчального модулю «Актуальні проблеми організації іншомовної освіти»

(за напрямом підготовки 6.020303 – Філологія та спеціальності 7.030502 – Мова та література (англійська)

 

Затверджено

на засіданні кафедри

германської філології

Протокол № 7

від 27 лютого 2009 р.

 

 

Макіївка: МЕГІ, 2011


Методичні вказівки до семінарських занять і самостійної роботи студентів з навчального модулю «Актуальні проблеми організації іншомовної освіти» (за напрямом підготовки 6.020303 – Філологія та спеціальності 7.030502 – Мова та література (англійська) / [упоряд. В. М. Алфімов]. – Макіївка : МЕГІ, 2009. – 14 с.

 

У методичних вказівках надано тематику семінарських занять, запропоновано різнорівневі індивідуальні завдання з самостійної роботи студентів, складено список основної та додаткової літератури.

 

 

Укладач В. М. Алфімов, доктор педагогічних наук, професор,

К.В. Новикова, асистент

 

 

Рецензент Т. М. Марченко, кандидат філологічних наук, доцент

 

 

Відповідальний

за випуск О. А. Педерсен

 


Загальна частина

На початку третього тисячоліття у світовій практиці набуває поширення нова етика відносин між людьми, універсальне вираження якої оформлено у Декларації прав людини, стаття 26, прийнятої Генеральної Асамблеєю ООН у грудні 1948 року, в якій йдеться про те, що „кожна людина має право на освіту. Технічна і професійна освіта повинна бути загальнодоступною, а вища освіта повинна бути однаково доступною для всіх на основі здібностей кожного. Освіта повинна бути спрямована на повний розвиток людської особи і збільшення поваги до прав людини і основних свобод. Освіта повинна сприяти взаєморозумінню, терпимості і дружбі між усіма народами...”

Протягом останнього десятиріччя європейське освітнє співтовариство живе під знаком так званого Болонського процесу. Його суть полягає у формуванні загальноєвропейської системи вищої освіти, названої Зоною європейської вищої освіти, яка ґрунтується на спільності фундаментальних принципів функціонування.

Пропозиції, які розглянуто і які виконуються в рамках Болонського процесу, зводяться в основному до шести ключових позицій:

1. Уведення двоциклового навчання. Фактично пропонується ввести два цикли навчання: 1-й ‑ до одержання першого академічного ступеня і 2-й ‑ після його одержання. При цьому тривалість навчання на 1-му циклі має бути не менше 3-х і не більше 4-х років. Навчання впродовж другого циклу може передбачати отримання ступеня магістра (через 1-2 роки навчання після одержання 1-го ступеня) і/або докторського ступеня (за умови загальної тривалості навчання 7-8 років).

2. Запровадження кредитної системи. Пропонується запровадити у всіх національних системах освіти систему обліку трудомісткості навчальної роботи в кредитах. За основу пропонується прийняти ECTS, зробивши її нагромаджувальною системою, здатною працювати в рамках концепції «навчання впродовж усього життя».

3. Контроль якості освіти. Передбачається організація акредитаційних аґентств, незалежних від національних урядів і міжнародних організацій. Оцінка буде ґрунтуватися не на тривалості або змісті навчання, а на тих знаннях, уміннях і навичках, що отримали випускники. Одночасно будуть встановлені стандарти транснаціональної освіти.

4. Розширення мобільності. На основі виконання попередніх пунктів передбачається істотний розвиток мобільності студентів. Окрім того, ставиться питання про розширення мобільності викладацького й іншого персоналу для взаємного збагачення європейським досвідом. Передбачається зміна національних законодавчих актів у сфері працевлаштування іноземців.

5. Забезпечення працевлаштування випускників. Одним із важливих положень Болонського процесу є орієнтація вищих навчальних закладів на кінцевий результат: знання й уміння випускників повинні бути застосовані і практично використані на користь усієї Європи. Усі академічні ступені й інші кваліфікації мають бути затребувані європейським ринком праці, а професійне визнання кваліфікацій має бути спрощене. Для забезпечення визнання кваліфікацій планується повсюдне використання Додатка до диплома, який рекомендований ЮНЕСКО.

6. Забезпечення привабливості європейської системи освіти. Одним із головних завдань, що має бути вирішене в рамках Болонського процесу, є залучення в Європу більшої кількості студентів з інших реґіонів світу. Вважається, що введення загальноєвропейської системи гарантії якості освіти, кредитної нагромаджувальної системи, легко доступних кваліфікацій тощо, сприятиме підвищенню інтересу європейських та інших громадян до вищої освіти.

Це є важливим орієнтиром для України, де сьогодні відбуваються трансформації суспільного розвитку та радикальні перетворення в галузі освіти, які намагаються вийти на рівень європейських та світових стандартів і приєднатися до болонської конвенції. Такий стан інтеграційних процесів у напрямку європейських визначається обов’язковим реформуванням мовної освіти, що може мати місце в Україні лише з урахуванням основних досягнень європейських країн. Взаєморозуміння та співробітництво щодалі стає зростаючою потребою суспільства, ідеї мовної політики Ради Європи знаходять все ширшу реалізацію у розбудові єдиного загальноєвропейського простору.

Для ефективного вивчення та викладання іноземних мов Комітетом Сучасних Мов Ради Європи створенні Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти, які визначають основні критерії для розробки навчальних планів, типових програм, підручників тощо. Рекомендації Ради Європи мають не тільки загально-професійне, але і політичне та полікультурне значення. Основні принципи освіти третього тисячоліття – її базування на засадах демократизму, самоорганізації навчання, фундаментальності підготовки фахівців, сприяння створення умов для індивідуального розвитку та самореалізації людини, розвитку інноваційного мислення.

 


Читайте також:

  1. I. Вступна частина
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II Основна частина
  4. II Основна частина
  5. II Основна частина
  6. II частина
  7. II частина.
  8. II. Основна частина
  9. II. Основна частина
  10. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  11. III Заключна частина
  12. III Заключна частина




Переглядів: 356

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінка 4 (добре) | ЛІТЕРАТУРА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.