МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Етап - Визначення структури каналів розподілу.Визначення структури каналів розподілу передбачає розробку 4 видів рішень: 1) перше рішення: здійснювати прямий збут чи користуватися послугами посередників. Для обґрунтування і прийняття цього рішення необхідно ознайомитись з перевагами і необхідністю використання опосередкованого розподілу: - скорочення кількості контактів між учасниками обміну; - економія на масштабі: скорочуються витрати на виконання функцій розподілу посередником; - підвищення рівня обслуговування цільового ринку посередниками завдяки накопиченому досвіду; - зменшення функціональної невідповідності між обсягами виробництва товарів і обсягами замовлень споживачів; - нестаток коштів у підприємств-виробників на здійснення прямого розподілу; - недоцільність використання прямого розподілу у відношенні окремих товарів; - виробники надають перевагу вкладенню коштів у виробництво товарів, яке є більш прибутковим ніж торгівля. Отже, залучення посередників до розподілу товарів має вигоди як для виробників, так і для споживачів. Вигоди від наявності посередників для підприємств-виробників: посередники більш ефективно, ніж виробники, виконують операційні, логістичні і забезпечуючі функції. Вигоди від посередників для споживачів: Ø корисність володіння – надання споживачам необхідного асортименту товарів; Ø часова корисність – можливість одержати товар у термін, коли він потрібен; Ø просторова корисність – наявність товару у вигідному місці. Таким чином, завдяки залученню посередників розподіл товарів стає більш ефективним, що видно з рисунку 6.3.
Рис. 6.3 – Порівняльна характеристика розподілу прямого та через посередників 2) друге рішення: якщо прийнято рішення про використання послуг посередників, то визначають довжину каналу розподілу. Довжина каналу визначається кількістю рівнів каналу, які, в свою чергу, залежать від виду товару (споживчі товари, послуги), галузевої приналежності, розмірів ринку. Короткі канали легше контролювати, оскільки вони містять менше посередників. 3) третє рішення щодо інтенсивності розподілу. Підприємству необхідно вирішити, скільки посередників воно буде використовувати на кожному рівні каналу розподілу, тобто визначити ширину каналу. Існують три види розподілу для вирішення цієї проблеми: ексклюзивний, селективний та інтенсивний. При ексклюзивному розподілі (на правах винятковості) кількість посередників, які працюють безпосередньо з товарами або послугами виробника, жорстко обмежена. Такий тип розподілу застосовується тоді, коли виробнику необхідно встановити контроль над діяльністю продавців і рівнем сервісу. Найчастіше при цьому встановлюються ексклюзивні дилерські угоди, відповідно до яких підприємства-продавці зобов'язуються не здійснювати реалізацію товарів конкуруючих марок. Надавши право ексклюзивного розподілу, виробник сподівається на організацію більш агресивного і вмілого збуту. Ексклюзивний розподіл застосовується в торгівлі новими легковими автомобілями, деякими великими електропобутовими приладами, окремими моделями жіночого одягу. При селективному (вибірковому) розподілі використовується більше посередників, ніж при ексклюзивному, але усе ж не максимальна їх кількість. Цей метод застосовується як у діючих підприємствах, так і в нових, які шукають дистриб’юторів. Селективний розподіл дає виробнику можливість домогтися необхідного охоплення ринку при більш жорсткому контролі і менших витратах, ніж при інтенсивному розподілі. Цей тип розподілу застосовується для споживчих товарів тривалого користування, які реалізуються на неексклюзивній основі. Інтенсивний розподіл передбачає, що виробник прагне забезпечити наявність своїх товарів у максимально великій кількості торговельних підприємств. Це важливо, коли споживачі приділяють особливу увагу зручності розташування роздрібних підприємств. Інтенсивний розподіл найчастіше застосовується при збуті товарів повсякденного попиту, тютюнових виробів, мила, продуктів харчування, жувальної гумки. Виробники часто намагаються перейти від ексклюзивного і селективного розподілу до інтенсивного з метою збільшення частки ринку та обсягів продажів. Такі дії, як правило, мають короткостроковий ефект і згодом лише знижують загальну ефективність 4) четверте рішення: вибір конкретних посередників за певними критеріями. На сучасному етапі існують різні типи посередників (таблиця 6.1). Таблиця 6.1 – Характеристика типів посередників
Продовження таблиці 6.1
Найбільш важливим критерієм при виборі посередників є їх спроможність охопити цільовий ринок та здійснювати торгові функції з оптимальними витратами. Додаткові критерії при виборі оптових і роздрібних посередників: фінансове становище, ресурси, досвід, охоплювані ними географічні ринки, рівень сервісу і виконання замовлень, перспективи зростання діяльності, знання продукції і репутація в галузі, управління, кваліфікація торгового персоналу. 5 етап - Забезпечення співробітництва учасників каналу розподілу.Після вибору конкретного посередника виробник повинен забезпечити співробітництво учасників каналу. Визначений ступінь співробітництва диктується загальними цілями: забезпечення одержання прибутку, доступу до продукції та послуг, ефективності розподілу та збуту, лояльності споживачів. Проте одночасно зі співробітництвом іноді виникають конфлікти в результаті розходження поглядів учасників каналу на методи ведення справ для досягнення цілей, несумісності цілей учасників каналу розподілу, нечіткого визначення прав і ролі учасників, сильної залежності посередників від виробника, різного сприйняття дійсності, конкуренції між лідером каналу розподілу і посередниками при виконанні функцій розподілу та розбіжності інтересів посередників, контролю за різними каналами, роботою посередників з боку лідера каналу розподілу, неузгодженістю у роботі учасників каналу. Для уникнення конфліктів доцільно: Ø розвивати партнерські взаємовідносини, які передбачають підтримку у здійсненні товарної, цінової, комунікаційної політики посередника, проведенні маркетингових досліджень, фінансову підтримку; Ø забезпечити співпрацю шляхом створення вертикальної, багатоканальної маркетингових систем; Ø визначити сфери впливу на ринок посередників, закріпивши за ними певні території або клієнтів. Для вирішення конфліктів слід вжити коригуючих заходів: пошук взаємовигідних рішень, удосконалення роботи посередника, примусове вирішення конфлікту. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|