Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



The author’s tone and attitude

Identifying the author’s tone and attitude is often required for an overall understanding of the passage. Tone questionsask you to determine the author's feelings about the topic by the language that he or she uses in writing the passage. Attitude questionsare very similar to tone questions. Again, you must understand the author's opinion. The language that the author uses will tell you what his or her position is.

You should keep in mindthat, in ESP texts,most reading passages have a neutral tone, but sometimes an author may take a position for or against some point. However, answer choices that indicate strong emotion – amused,angry, outraged, pleased, and so forth – will seldom be correct.


Читайте також:

  1. Attitude Research
  2. Attitudes to NS/NNS English in general
  3. Attitudes towards English as a Lingua Franca
  4. Behavior and attitudes
  5. Chart 1. The experts’ attitude to variants of definitions of media education
  6. Chart 2. The experts’ attitude to variants of definitions of media literacy
  7. Ex. 1 Read out the mini-dialogues conveying the suggested attitudes (use any kind of tones you learnt).
  8. Ex. 1 Show the difference in the expressiveness of speech through modifications of the speaker’s attitude and the subject matter.
  9. Ex. 4 Read out the mini-dialogues conveying the suggested attitude.
  10. Ex. 4 Read the following dialogues, using numbers at the end of phrases as a guide to decide which attitude to choose.
  11. Ex.2 Add a neutral General question to the given utterances. Express a light, matter-of-fact attitude to the subject-matter.
  12. Ex.2 Read the dialogues with Alternative and Disjunctive questions. Identify the speaker’s attitude to the listener and the situation.




Переглядів: 414

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Identify and correct errors involving verbs and verbals | Text 1-5. LANGUAGE AND SUPERDIVERSITY

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.