Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Parts of an Abstract

Despite the fact that an abstract is quite brief, it must do almost as much work as the multi-page paper which it covers. In a computer architecture paper, this means that it should in most cases include the following sections. Each section is typically a single sentence, although there is room for creativity. In particular, the parts may be merged or spread among a set of sentences. Use the following as a checklist for your next abstract:

Motivation:

Why do we care about the problem and the results? If the problem isn't obviously "interesting" it might be better to put motivation first; but if an article describes intermediate progress on a problem that is widely recognized as important, then it is probably better to put the problem statement first to indicate which piece of the larger problem the author is breaking off to work on. This section should include the importance of the author’s work, the difficulty of the area, and the impact it might have if successful.

Problem statement:

What problem is the author trying to solve? What is the scope of her/his work (a generalized approach, or for a specific situation)? Be careful not to use too many special terms. In some cases it is appropriate to put the problem statement before the motivation, but usually this only works if most readers already understand why the problem is important.

Approach:

How does the author go about solving or making progress on the problem? Does s/he use simulation, analytic models, prototype construction, or analysis of field data for an actual product? What is the extent of her/his work? What important facts does s/he control, ignore, or measure?

Results:

Specifically, most papers conclude that something is so many percent faster, cheaper, smaller, or otherwise better than something else. If possible, put the result there, in numbers. Avoid vague, hand-waving results such as "very", "small", or "significant."

Conclusions:

What are the implications of the author’s research? Is it going to change the world (unlikely), be a significant "win", be a nice hack, or simply serve as a road sign indicating that this path is a waste of time (all of the previous results are useful). Are the author’s results general, potentially generalizable, or specific to a particular case?

Unit 2-21. NEW TECHNOLOGIES FOR NEW CULTURE OF TEACHING AND LEARNING ESP


Читайте також:

  1. ABSTRACT
  2. Abstract 2.
  3. Abstract writing
  4. B) Read the sentences. Make sure you use the weak forms of the verbs, and the Low Wide Rise in unfinished parts of utterances.
  5. B) Skim the text and divide it into the logical parts. Entitle them.
  6. Classifications of Parts of Speech.
  7. Compose a written report about the airplane parts. Use this visual to describe the functions of airplane parts. Organize your material into a definite structure.
  8. Computer Parts
  9. Divide the text into logical parts.
  10. Divide the text into logical parts.
  11. Divide the text into logical parts.
  12. Divide the text into logical parts.




Переглядів: 397

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The future of intercultural business communication | Guidelines for extensive reading of ESP texts on the use of English for European business

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.