Незалежно від того, у товарному обороті виникає цикл життя логістичної послуги, тобто складсько-транспортної, пакувальної, інформаційної послуги тощо.
Створення окремими сферами логістичної діяльності, такими як транспортні, складські або процес замовлень в цілому, певних вартостей складає ланцюг вартостей, які додаються до продукту під час його виробництва і дистрибуції.
Рис. 2.4. Вплив концентрації товару на логістичні витрати
Еволюція у сфері переходу від вантажу до логістичного продукту при переміщенні між виробником і споживачем здійснилась практично за останні 20 років. Вона характеризується, з одного боку, нерозлучністю фізико-хімічних і економічних рис, з іншого боку, у логістичній системі саме економічні риси товару визначають кінцеву вартість, тобто утримання логістичного продукту на ринку.
Таким, чином, товар, який є предметом цільового переміщення, називаємо вантажем. Вантаж, який у свою чергу є предметом логістичного обслуговування, називаємо логістичним продуктом, тому що цей термін є ширшим поняттям, ніж вантаж. Отже, результатом логістичного процесу є продукт, який характеризується певними рисами, що представляють конкретну вартість для клієнта.
Рис. 2.3. Структура логістичного продукту
Джерело: [81, с. 56]
Отже, логістичний продукт є комплексом акцептованих вимог клієнтів, які можуть бути реалізовані на певному рівні у логістичній системі. У зв’язку з тим фізична форма вантажу стає товаром, логістичним продуктом, центральним пунктом логістичної системи тільки тоді, коли його економічна форма дає можливість досягнення усіма ланками логістичного ланцюга запланованих прибутків [72, с. 7].
І так, наприклад, згідно Р.Г. Баллоу, коли густина логістичного продукту зростає, витрати транспортування і складування, як відсоток вартості продукту, зменшуються. Тому логістичні витрати можуть зменшуватись швидше, ніж ціна продукту [56, с. 341] (рис. 2.4).