МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Проект закону про Державний бюджет України: порядок схвалення та матеріали, що до нього додаютьсяРозроблений Міністерством фінансів України проект закону про державний бюджет разом із додатками, пояснювальною запискою та іншими інформаційними матеріалами, обсяг яких визначено ст. 38 Бюджетного кодексу, подається Кабінету Міністрів України. Кабінет Міністрів України розглядає на своєму засіданні проект закону про Державний бюджет України на наступний рік. До схвалення проекту закону про Державний бюджет України Кабінет Міністрів України подає Раді національної безпеки і оборони України цей проект закону по статтях, пов'язаних із забезпеченням національної безпеки і оборони України (Закон України «Про Раду національної безпеки і оборони» №183/98-ВР від 05.03.1998 року). Таким чином, на завершальному етапі процесу складання проекту державного бюджету на наступний рік, як показує досвід, основна увага має приділяється наступним питанням: 1) доопрацювання відповідними департаментами і управліннями міністерства та подання на розгляд керівництву Міністерства фінансів України: а) разом із головними розпорядниками бюджетних коштів необхідних матеріалів щодо пропозицій до проекту державного бюджету на плановий рік після розгляду Кабінетом Міністрів України, подання матеріалів Управлінню державного бюджету та бюджетної політики; б) проекту Закону України «Про Державний бюджет України» на наступний рік; в) пояснювальної записки з необхідними розрахунками і обґрунтуваннями. 2) подання проекту Закону України «Про Державний бюджет України» на наступний рік із необхідними матеріалами на підпис Прем'єр — Міністру України; 3) підготовка матеріалів, що подаються разом із проектом Закону України «Про Державний бюджет України» на наступний рік до Верховної Ради України (стаття 38 БКУ); 4) доведення до Ради Міністрів АР Крим, обласних, Київської, Севастопольської, міських держадміністрацій уточнених показників, розрахунків прогнозних обсягів міжбюджетних трансфертів, методики їх визначення (Методика щорічно затверджується постановою Кабінету Міністрів України); 5) подання проекту Закону України «Про Державний бюджет України» на плановий рік до редакції центральних газет України, в першу чергу до редакції газети «Урядовий кур'єр». Завершення усієї цієї важливої роботи — процесу складання проекту державного бюджету, згідно Бюджетного кодексу України статті 37 пункту 3, — є прийняття Кабінетом Міністрів України постанови про схвалення проекту закону про Державний бюджет України і передача його разом з відповідними матеріалами Верховній Раді України та Президенту України не пізніше 15 вересня року, що передує плановому. Терміни розгляду та прийняття відповідної постанови повинні бути чітко визначені, щоб була можливість вчасного подання схваленого Урядом проекту Державного бюджету України до Верховної Ради України та Президента України не пізніше 15 вересня року, що передує плановому. Перелік матеріалів, що додаються до Проекту закону про Державний бюджет України, визначений статтею 38 БКУ, визначає основний зміст додатків до закону про Державний бюджет України, які готує та подає до Кабінету Міністрів України Міністерство фінансів України за участю інших центральних органів влади. В них містяться більш детальні статті витрат, доходів та кредитування бюджету, а також обґрунтування кошторисних витрат та їх розміри. Кабінет Міністрів України в обов'язковому порядку має подати зазначені додатки до Верховної Ради України та Президента України разом з проектом закону про Державний бюджет України. Додатки складаються з таких частин: Перша частина — це пояснювальна записка до проекту закону про Державний бюджет України. У пояснювальній записці до проекту закону про державний бюджет перш за все має бути викладено інформацію про економічне становище держави та відображено основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України та наступний бюджетний період, покладені в основу проекту Державного бюджету України. Пояснювальна записка містить прогноз основних макропоказників економічного і соціального розвитку України, складених Міністерством економіки України разом з Міністерством фінансів і схвалених Кабінетом Міністрів. Оцінка надходжень бюджету, що пропонуються для забезпечення фінансовими ресурсами витрат бюджету, дається на підставі підготовлених центральними виконавчими органами даних і схвалюється Кабінетом Міністрів України. Зокрема, Державна податкова адміністрація та Державна митна служба разом з Департаментом податкової та митної політики Міністерства фінансів України готують прогнозні розрахунки дохідної частини бюджету; Міністерство палива та енергетики, Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» розробляють розрахунки та обґрунтовують ставки рентних платежів за нафту і природний газ власного видобутку, відрахувань від плати за транзит нафти, природного газу та аміаку. Подають свої розрахунки Фонд державного майна, Міністерство охорони навколишнього природного середовища та інші центральні виконавчі органи, які відповідають за формування надходжень до бюджету. їх інформація обробляється та оцінюється Міністерством фінансів України і використовується для складання пояснювальної записки. У поясненнях до основних положень проекту закону про державний бюджет Міністерство фінансів аналізує пропонований обсяг видатків та кредитування за бюджетною класифікацією (функціональною, відомчою і програмною класифікацією видатків та кредитування бюджету, економічною класифікацією видатків бюджету) на виконання державних функцій та програм, погоджує його з Кабінетом Міністрів України та подає на розгляд Верховної Ради України. Причому на розгляд народних депутатів подаються обґрунтування бюджетних показників за три роки, а саме: за попередній бюджетний період (виконаний бюджет), поточний (бюджет поточного періоду, який тільки виконується) та наступний (показники майбутнього бюджетного періоду, які й будуть розглядатися та затверджуватися Верховною Радою). Народним депутатам надається інформація щодо врахування основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період. Ця інформація дуже важлива, оскільки розроблені Міністерством фінансів України, в першу чергу Департаментом макроекономічного прогнозування, Департаментом реформування бюджетної системи, Департаментом державного бюджету, Департаментом доходів, Департаментом місцевих бюджетів, Департаментом державного боргу і схвалені Кабінетом Міністрів України показники, які були включені до Основних напрямів бюджетної політики, розглядаються та схвалюються Верховною Радою України, тобто містять позицію Верховної Ради України щодо напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період, які відповідно мають знайти своє відображення в проекті закону про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період. Кодекс встановлює, що у пояснювальній записці до проекту закону про державний бюджет мають бути визначені базові показники та результати обрахунку індексів відносної податкоспроможності в розрізі місцевих бюджетів. Для визначення індексу відносної податкоспроможності відповідних бюджетів використовується кошик доходів місцевих бюджетів. При розрахунку індексу відносної податкоспроможності регіону в кошику доходів враховуються пільги, що надають органи державної та місцевої влади. Формально це завищує податкоспроможний потенціал регіону. Для розрахунку кошика доходів і обсягів трансфертів використовується демографічний показник. В бюджетному процесі звертається особлива увага на взаємовідносини Державного бюджету України та місцевих бюджетів. Організація цих відносин визначається спеціальним розділом Закону України «Про Державний бюджет України» на поточний бюджетний рік та додатками до нього. Особлива увага приділяється міжбюджет- ним трансфертам. Департамент місцевих бюджетів забезпечує проведення єдиної державної та фінансової політики у сфері міжбюджетних відносин, реалізуючи Державну стратегію регіонального розвитку, формуючи проект державного бюджету в частині міжбюджетних трансфертів, готуючи пропозиції щодо фінансового забезпечення розвитку регіонів, забезпечуючи удосконалення Формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів між державним бюджетом та місцевими бюджетами та готуючи проект нормативно-правового акту про її затвердження. До проекту бюджету додаються аналітичні дані, розрахунки з обґрунтуваннями особливостей міжбюджетних взаємовідносин, а саме: - детальні розрахунки прогнозного загального обсягу доходів та видатків, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів між державним бюджетом та місцевими бюджетами, за видами доходів та за функціями; - базові показники та результати обрахунку індексів відносної податкоспромож- ності в розрізі місцевих бюджетів; - детальний розрахунок розміру фінансового нормативу бюджетної забезпеченості за функціями та видами місцевих бюджетів; - детальний розрахунок коригуючих коефіцієнтів та коефіцієнта вирівнювання; - розрахунки обсягів субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам за видами пільг і допомог та детальними фінансовими та кількісними показниками. Обсяги дотації вирівнювання та коштів, що передаються до державного бюджету, визначаються за Формулою розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів між державним і місцевими бюджетами. Під час розгляду та доопрацювання Кабінетом Міністрів України проекту закону про державний бюджет можуть бути змінені показники обсягів міжбюджетних трансфертів. У таких випадках Кабінет Міністрів України повинен подати розрахунки відповідно до вимог бюджетного кодексу України. Через трансфертну політику державою забезпечується: - компенсація бюджетам нижчого рівня затрат на організацію заходів загальнонаціонального значення вартість яких перевищує бюджетні можливості місцевого органу влади; - сприяння розв'язанню проблем, зумовлених особливостями бюджетної сфери та нерівномірністю у мобілізації доходів бюджету; - сприяння розв'язанню соціальних проблем, пов'язаних із специфікою розвитку регіонів, економічною спроможністю окремих територій; - підтримка і заохочення місцевих органів влади до проведення адміністративних чи політичних реформ. У пояснювальній записці до проекту закону про державний бюджет надається інформація щодо обсягів державного боргу, в тому числі щодо типу боргового зобов'язання, графіка його погашення, обсягів та умов державних запозичень. З іншої сторони актуальним завданням держави залишається використання державних соціальних стандартів і нормативів в усіх сферах для розрахунку видатків на соціальні цілі та формування на цій основі бюджетів усіх рівнів, соціальних фондів, міжбюджетних відносин. Одним із таких стандартів є прожитковий мінімум, величина якого теж враховується при формуванні Державного бюджету України, в розрахунках як видаткової, так і дохідної частини бюджету. До пояснювальної записки додаються обґрунтування розрахунку вартісної величини прожиткового мінімуму на відповідний бюджетний період у розрахунку на місяць на одну особу, а також окремо для основних соціальних і демографічних груп населення, розрахунки обсягу компенсації за рахунок коштів державного бюджету втрат суб'єктів господарювання внаслідок прийняття Кабінетом Міністрів України, іншими центральними органами виконавчої влади рішень щодо регулювання цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг. Кабінет Міністрів України, центральні органи виконавчої влади, приймаючи рішення щодо регулювання цін, тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг, підтримання відносно низьких роздрібних цін на окремі товари, послуги для населення спричиняють втрати суб'єктів господарювання. Підприємствам, в яких по цій причині витрати на виробництво і реалізацію продукції не покриваються отримуваними доходами, з державного бюджету виділяються відповідні суми коштів на покриття збитків. Щоб знайти цю суму, необхідно зробити розрахунок обсягу компенсації (дотації) за рахунок коштів державного бюджету. У ринковій економіці державні компенсації (дотації) обмежуються тими сферами, які не можуть ефективно регулюватися ринковим механізмом, що базується на самоокупності підприємницької діяльності. Друга частина додатків містить прогнозні показники зведеного бюджету України, які містять оцінку Державного бюджету України та місцевих бюджетів відповідно до бюджетної класифікації, а також зведений баланс фінансових ресурсів (складання якого здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.06.1995 №471 «Про організацію складання балансу фінансових ресурсів України»), тобто фінансову програму економічного і соціального розвитку держави в цілому. Такий баланс фінансових ресурсів допоможе об'єднати в єдину систему всі фінансові плани і баланси, що дасть змогу під час прийняття державного бюджету виявляти об'єктивні взаємозв'язки і довготривалі тенденції розвитку найважливіших джерел фінансових ресурсів. Третя частина додатків — це перелік пільг з податків і зборів (обов'язкових платежів) із розрахунком втрат доходів бюджету від їх надання, які надаватимуться згідно із законодавством у плановому році, необхідний для врахування при складанні бюджету, оскільки надання пільг знижує надходження податкових сум до державного і місцевих бюджетів. Міністерство фінансів України робить розрахунок втрат доходів бюджету від їх надання, а Кабінет Міністрів України, виходячи з чинного законодавства, схвалює ці розрахунки. Четвертою частиною додатків є переліки та обсяги коштів за державними цільовими програмами, які включено головними розпорядниками коштів державного бюджету до бюджетних програм, передбачених у проекті закону про Державний бюджет України. Кабінет Міністрів України керуючись положеннями Закону України "Про державні цільові програми" затверджує державні цільові програми, концепції цих програм, загальнодержавні програми, які необхідні для того, щоб підвищити ефективність, надійність державних заходів, спрямованих на вирішення проблем загальнодержавного та регіонального масштабів, покращити використання національних природних ресурсів, результатів фундаментальних та прикладних досліджень з пріоритетних напрямів економічного, соціального розвитку, системно реформувати певні системи, провести профілактичні заходи, збільшити обсяги виробництва через розвиток певних галузей та забезпечення стабільного, цілеспрямованого, раціонального, результативного використання коштів державного бюджету. П'ята частина додатків включає зведення та структуру державних боргових і гарантійних зобов'язань на поточний і наступний бюджетні періоди до повного погашення таких зобов'язань, включаючи обсяги видатків на обслуговування державного боргу. Відповідно до пункту 2 статті 18 Бюджетного кодексу загальний обсяг державного боргу та гарантованого державою боргу на кінець бюджетного періоду не може перевищувати 60 відсотків річного номінального обсягу валового внутрішнього продукту України. Верховна Рада України також може проаналізувати оптимальність співвідношення між внутрішніми та зовнішніми запозиченнями, оскільки таке співвідношення дуже важливе не тільки для побудови ефективної системи управління державним боргом, але й для забезпечення умов фінансової безпеки в країні; розглянути державний борг і податки як систему альтернативного вибору для вирішення дилеми: збільшувати податковий тягар чи залучити державні позики. Сучасні фахівці констатують, що в Україні, на жаль, немає нагально визначеної методики розрахунку боргового тягаря, тому потрібно приймати закон «Про Державний борг України» (зараз розроблено проект такого закону, в ньому зроблена спроба визначити процедуру управління державним боргом на основі певних макропоказників і їх співвідношень). Шостий додаток стосується плану державних запозичень на наступний бюджетний період, а також переліку інвестиційних програм (проектів), під які можуть надаватися державні гарантії у наступному бюджетному періоді, та включає перелік кредитів (позик) із зазначенням кредиторів, види, мету, назву валюти, строк і відсоткову ставку державних запозичень, а також стан укладання кредитних договорів; Сьомий додаток містить прогноз Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди, підготовлений відповідно до статті 21 цього Кодексу. Відповідно до пункту 1 статті 21 Бюджетного кодексу України, Міністерство фінансів України за участю Міністерства економіки України, Національного банку України, а також головних розпорядників коштів державного бюджету складає прогноз Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди, який ґрунтується на Програмі діяльності Кабінету Міністрів України, прогнозних та програмних документах економічного та соціального розвитку, державних цільових програмах. Верховна Рада України та її бюджетний комітет аналізують вищезазначену інформацію, показники і враховують їх при формуванні показників проекту державного бюджету та показників на наступні за плановим два бюджетні періоди. Особлива увага звертається на ті показники за бюджетними програмами, які забезпечують протягом декількох років виконання інвестиційних програм (проектів), державних цільових програм, в тому числі тих, що здійснюються із залученням державних кредитів від іноземних держав, банків, міжнародних фінансових організацій. Восьмий додаток — це доповідь про хід виконання Державного бюджету України у поточному бюджетному періоді підготовлена Міністерством фінансів України. Дев'ятий додаток включає пояснення головних розпорядників бюджетних коштів до проекту Державного бюджету України. Вказані пояснення подаються головними розпорядниками бюджетних коштів до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету на підставі бюджетних запитів за формою, визначеною Міністерством фінансів України. Десятий додаток — це протокол про результати консультацій Кабінету Міністрів України із всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування. Наприклад, в Україні діє Асоціації міст. Основною метою діяльності Асоціації є підтримка курсу ринкових перетворень, розширення горизонтальних зв'язків між містами на ґрунті економічного співробітництва, захист законних прав та інтересів членів Асоціації в органах влади та управління, взаємодія з владними структурами і громадськими об'єднаннями в справі перетворення України на країну з соціально орієнтованою ринковою економікою. Такі консультації необхідні для того щоб Кабінет Міністрів України володів інформацією по вищезазначених питаннях і проблемах. Одинадцятий додаток містить інформацію щодо врахування пропозицій Ради національної безпеки і оборони України до Проекту закону про Державний бюджет України по статтях, пов'язаних із забезпеченням національної безпеки і оборони України (з вмотивованим обґрунтуванням). Згідно Закону України «Про Раду національної безпеки і оборони України» (№183/98-ВР від 05.03.1998 року) дана Рада відповідно до Конституції України є координаційним органом з питань національної безпеки і оборони при Президентові України і згідно функцій, визначених цим законом, розробляє та розглядає на своїх засіданнях питання, які відповідно до Конституції та законів України, Концепції (основ державної політики) національної безпеки України (№3/97-ВР від 16.01.1997 року), Воєнної доктрини України належать до сфери національної безпеки і оборони та її складових, в тому числі економічної та фінансової безпеки. Рада національної безпеки і оборони України подає пропозиції Президентові щодо проекту Закону України «Про Державний бюджет України» по статтях, пов'язаних із забезпеченням національної безпеки і оборони України. Дані пропозиції повинні мати вмотивоване обґрунтування та відповідати також Закону України «Про основи національної безпеки» (№964-ІУ від 19 червня 2003 року), Стратегії національної безпеки України (№105/2007 від 12.02.2007 року), Методиці розрахунку рівня економічної безпеки (Наказ Міністерства економіки України №60 від 02.03.2007 року;. Пропозиції РНБО до проекту Закону України «Про Державний бюджет України» повинні сприяти захисту та подальшому розвитку найвагоміших здобутків України, визначенню стратегічних пріоритетів і цілей, відповідати викликам і загрозам сучасності, визначати принципи, пріоритети, завдання, механізми забезпечення захисту важливих інтересів особи, суспільства і держави від зовнішніх і внутрішніх загроз, конкретизувати засади політики держави у сфері національної, економічної та фінансової безпеки, контролювати вплив рівня видатків і кредитування бюджету, структуру державних боргових і гарантійних зобов'язань на поточний і наступні бюджетні періоди до повного погашення таких зобов'язань, включаючи обсяг видатків на обслуговування державного боргу на фактичні індикатори економічної безпеки України, вживати заходи щодо недопущення їх зниження до порогового та граничного значення. Дванадцятий додаток містить інформацію щодо залучення довгострокових (більше 1 року) кредитів (позик), надання гарантій, набуття прав поручителя за такими зобов'язаннями державними підприємствами, в тому числі господарськими товариствами, у статутному фонді яких державі належить 50 та більше відсотків акцій (часток, паїв). Інформація про довгострокові кредити (понад рік): - показує обсяги довгострокових кредитів, залучених державними підприємствами, строки, відсотки, мету використання, в тому числі на державні цільові програми, галузі вкладання, умови інвестування та отримання доходів, розподілу прибутків; - підтверджує, що державні підприємства, враховуючи обмеженість фінансових ресурсів на фінансовому ринку і в державному бюджеті, отримали кредити для оновлення основних фондів, нарощування інвестицій, впровадження високих технологій розширеного відтворення, що зумовить підвищення продуктивності праці, зростання обсягів випуску товарів і послуг, ВВП, підвищення надійності,ефективності, конкурентоспроможності економіки, тобто сформує інноваційну модель економічного зростання. Додаток 13 включає інші матеріали, обсяг і форму яких визначає Кабінет Міністрів України. Питання для самоконтролю 1. Чому у складанні проекту Державного бюджету України беруть участь не тільки Кабінет Міністрів, а й Міністерство фінансів та інші міністерства, відомства, центральні органи? 2. Складанню Державного бюджету України передує розробка основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку на плановий і наступний за плановим два бюджетні періоди та аналіз виконання бюджету у попередньому та поточному бюджетних періодах. Прокоментуйте, який взаємозв 'язок та взаємозалежність має вищезазначений процес із складанням проекту Державного бюджету України на наступний бюджетний період? 3. Що таке індикативні прогнозні показники? З якою метою їх визначають при складанні проекту Державного бюджету України ? 4. Прокоментуйте зв 'язок основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку України (ВВП, індекс споживчих цін, індекс цін виробників, середньомісячна зарплата працівників, платіжний баланс держави) з показниками доходної та видаткової частини проекту Державного бюджету України. 5. Яка залежність між зростанням цін на енергоресурси, невиконанням державних цільових програм і прогнозними показниками Державного бюджету України ? 6. Чому Бюджетним кодексом України узаконюється подача інформації до Кабінету Міністрів з питань, щодо яких не знайшли спільної мови Міністерство фінансів та головні розпорядники при формуванні проекту Державного бюджету? 7. Що собою являють Основні напрями бюджетної політики на наступний бюджетний період? Чому вони є основою для визначення бюджетної політики на наступний бюджетний період? 8. Наведіть аргументи важливості включення в проект Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період наступних положень: - пріоритетних завдань податкової політики; - реалізації пріоритетних державних (цільових) програм; - взаємовідносин державного бюджету з місцевими бюджетами, включаючи обґрунтування питомої ваги місцевих бюджетів у зведеному бюджеті України. 9. Чому у бюджетному процесі повинен брати участь Національний банк України ? 10. Які і чому монетарні показники особливо важливі при складанні проекту Закону про Державний бюджет України ? 11. Чому для підготовки проекту Державного бюджету України потрібні інструкції з підготовки бюджетних запитів ? 12. Що таке організаційні фінансові обмеження, яких зобов 'язані дотримуватись усі розпорядники бюджетних коштів у процесі підготовки бюджетних запитів ? Які причини їх запровадження ? 13. Сутність бюджетних запитів та їх зв'язок зі звітом про виконання паспортів бюджетних програм. 14. Бюджетний кодекс України вимагає, щоб головні розпорядники бюджетних коштів забезпечували своєчасність та достовірність бюджетних запитів. Чим це можна пояснити ? 15. Згідно з Бюджетним кодексом зміст бюджетних запитів має включати всю інформацію, необхідну для аналізу показників проекту Державного бюджету України, індикативних прогнозних показників Державного бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди. Прокоментуйте, чому має право на життя дана вимога Бюджетного кодексу України. 16. Які умови потрібно виконати, щоб міністр фінансів включив бюджетний запит до проекту Державного бюджету України перед поданням його на розгляд Кабінету Міністрів? 17. Міністерство фінансів під час підготовки проекту Державного бюджету України розглядає та вживає заходів щодо усунення розбіжностей з головними розпорядниками бюджетних коштів. Поясніть, як і для чого проводиться дана процедура ? 18. Кабінет Міністрів подає проект закону про Державний бюджет України до його схвалення Раді національної безпеки і оборони України по статтях, пов 'язаних із забезпеченням національної безпеки і оборони. Які найважливіші статті сюди можна віднести? Яка роль в даній ситуації РНБО? 19. До проекту закону про Державний бюджет України додається пояснювальна записка. Яку інформацію містить даний документ ? Чому саме ця інформація є важливою для депутатів Верховної Ради при розгляді та прийнятті закону про Державний бюджет України? 20. Оцінка надходжень бюджету, що пропонується для забезпечення фінансовими ресурсами витрат бюджету, дається на підставі підготовлених даних. Прокоментуйте, чому це повинно відбуватися саме так? 21. Міністерство фінансів аналізує пропонований обсяг видатків та кредитування за функціональною, відомчою, програмною класифікацією видатків та кредитування бюджету, економічною класифікацією видатків бюджету на виконання державою функцій. Чим особлива кожна з вищеназваних класифікацій видатків та кредитування ? Поясніть, чому аналіз видатків та кредитування потрібно робити саме по цих напрямах класифікації? 22. Дуже важливо, що народним депутатам при розгляді проекту закону про Державний бюджет України надається інформація щодо врахування Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період. Поясніть, чому це повинно відбуватися саме так? 23. Чому в пояснювальній записці до проекту закону про Державний бюджет України мають бути визначені базові показники та результати обрахунку індексів відносної податкоспроможності в розрізі регіонів? 24. Що таке міжбюджетні трансферти?Які види трансфертів використовуються в бюджетних відносинах та в чому їх суть? 25. Які субвенції в даний час набувають особливого значення? 26. До проекту Державного бюджету України додаються детальні розрахунки: а) розміру фінансового нормативу бюджетної забезпеченості за функціями і видами місцевих бюджетів; б) коригуючих коефіцієнтів; в) коефіцієнтів вирівнювання. Прокоментуйте сутність та важливість цих розрахунків при прийнятті закону про Державний бюджет України. 27. Що таке прожитковий мінімум та мінімальний споживчий кошик ? Яке відношення ці фінансово-економічні категорії мають до формування видаткової частини проекту закону про Державний бюджет України ? 28. Що таке державна цільова програма, з якою метою вона формується і яку структуру вона має, хто її схвалює та затверджує? Яка взаємозалежність існує між такою програмою та державним бюджетом? 29. Підприємствам яких сфер, галузей і чому переважно надають державні компенсації (дотації)? 30. Чому при складанні проекту Державного бюджету України та прийнятті закону про даний бюджет потрібен чіткий перелік пільг з податків та зборів (обов'язкових платежів) ? 31. Для чого при розгляді проекту закону про Державний бюджет України потрібні дані про державні боргові та гарантійні зобов 'язання ? 32. Які позитиви має у бюджетному процесі наявність прогнозів Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди ? 33. Поясніть, з якою метою для розгляду проекту закону про Державний бюджет України у Верховній Раді додаються: - доповідь про хід виконання Державного бюджету України у поточному бюджетному періоді; - пояснення головних розпорядників бюджетних коштів до проекту Державного бюджету України. Прокоментуйте мету та завдання управління державним боргом у 2010-2013 роках, окреслені Урядом України. Читайте також:
|
||||||||
|