МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Система місцевих бюджетів
Місцеві фінанси, будучи складовою публічних фінансів, є самостійною економічною категорією. Історично склалося так, що спочатку виникли державні фінанси, а потім від них відокремилися в самостійну економічну категорію — місцеві фінанси. Місцеві фінанси є об’єктивною формою економічних відносин, що пов’язані з розподілом і перерозподілом вартості валового внутрішнього продукту, у процесі яких відбувається формування та використання фондів коштів, призначених для задоволення потреб регіонів країни. При цьому місцеві фінанси є важливою складовою фінансової системи країни, оскільки вони беруть участь у розподілі та перерозподілі вартості валового внутрішнього продукту держави і забезпечують фінансування значної частини витрат, пов’язаних з функціонуванням виробничої і соціально-культурної сфери. Місцеві фінанси–це система формування, розподілу й використання доходів територіальними громадами й місцевими органами влади з метою виконання делегованих і закріплених за ними функцій і завдань. Структура місцевих фінансів країни: - самостійні місцеві бюджети (у 2000 р. в Україні складалося 11785 місцевих бюджетів різного рівня); - фінанси комунальних підприємств. Місцеві фінансові ресурси–це сукупність фондів грошових засобів, які створюються в процесі розподілу та перерозподілу ВВП і спрямовуються на економічний та соціальний розвиток адміністративно-територіальних одиниць.Головним напрямом використання місцевих фінансових ресурсів є фінансове забезпечення соціальної сфери та місцевого господарства. Відповідно до Конституції України (ст. 140) місцеве самоврядування–право територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в рамках Конституції та законів України. Фінансові основи інституту місцевого самоврядування визначені: 1 Конституцією України (ст. 7, статті 140-146). 2 Бюджетним кодексом України. 3 Законом України «Про місцеве самоврядування» (від 27.05.1997). 4 Податковим кодексом України. Найважливішими передумовами демократичної держави є самостійність і незалежність місцевих органів влади, початі Європейською хартією місцевого самоврядування. На сьогодні в Європейську хартію місцевого самоврядування входять понад 30 країн, до яких у 1996 р. приєдналася Україна. Європейська хартія місцевого самоврядування передбачає відокремлення місцевих органів влади від державної влади, повну їх незалежність і самостійність у виконанні делегованих і закріплених за ними функцій у границях своєї компетенції й за рахунок власних і закріплених доходів. Система місцевого самоврядування включає: ─ територіальну громаду; ─ сільську, селищну, міську раду; ─ сільського, селищного, міського голову; ─ виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; ─ районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; ─ органи самоорганізації населення. Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їх спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад. Система місцевих бюджетів складається з бюджету Автономної Республіки Крим, обласних, районних бюджетів і бюджетів місцевого самоврядування. Місцевий бюджет відповідно до Бюджетного кодексу містить надходження і витрати на виконання повноважень органів влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. Ці надходження і витрати становлять єдиний баланс відповідного бюджету. Самостійність місцевих бюджетів гарантується власними й закріпленими за ними на стабільній основі загальнодержавними доходами, а такожправом самостійно визначати напрямки використання коштів місцевих бюджетів. Місцевий бюджет може складатися із загального й спеціального фондів. Спеціальний фонд може формуватися з конкретно визначених джерел надходжень і використатися на фінансування конкретно визначених цілей. Спеціальний фонд – це класичний випадок закріплення джерела доходів за статтею видатків, при якому певні види доходів призначаються на фінансування певних видів видатків. Спеціальні фонди були введені з метою поліпшення звітності за державними коштами, які раніше спрямовувалися в численні позабюджетні фонди, тобто для підвищення прозорості у використанні державних коштів. Місцевий бюджет поділяється на поточний бюджет і бюджет розвитку. Поточний бюджет використовується для виконання як власних, так і делегованих повноважень і відображується у загальному фонді бюджету і частині спеціального фонду бюджету. Кошти поточного бюджету спрямовуються на фінансування установ і організацій виробничої й соціальної інфраструктур, які утримуються за рахунок бюджетних асигнувань, а також на фінансування заходів щодо соціального захисту населення. Бюджет розвитку місцевих бюджетів є складовою частиною спеціального фонду місцевих бюджетів. Головна мета створення бюджету розвитку – фінансування програм соціально-економічного розвитку відповідної території, пов'язаних з розширеним відтворенням. Надходження бюджету розвитку місцевих бюджетів включають єдиний податок, що зараховується до бюджетів місцевого самоврядування; дивіденди (дохід), нараховані на акції (частки, паї) господарських товариств, у статутних капіталах яких є майно АРК, комунальна власність; плата за надання місцевих гарантій; кошти від продажу комунального майна та земельних ділянок несільськогосподарського призначення; субвенції з інших бюджетів на виконання інвестиційних програм (проектів); місцеві запозичення; кошти, які передаються з іншої частини місцевого бюджету за рішенням Верховної Ради АРК, відповідної місцевої ради тощо. Напрямками витрачання коштів бюджету розвитку можуть бути такі: 1) погашення місцевого боргу; 2) капітальні видатки; 3) внески органів влади АРК та органів місцевого самоврядування до статутного капіталу суб'єкта господарювання; 4) проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, що підлягає продажу за рахунок авансу, внесеного покупцем земельної ділянки; 5) підготовка земельних ділянок несільськогосподарського призначення або прав на них державної чи комунальної власності для продажу на земельних торгах та проведення таких торгів. Капітальні видатки бюджету розвиткуспрямовуються на: соціально-економічний розвиток регіонів; виконання інвестиційних програм (проектів); будівництво, капітальний ремонт та реконструкцію об'єктів соціально-культурної сфери і житлово-комунального господарства; будівництво газопроводів і газифікацію населених пунктів; будівництво і придбання житла окремим категоріям громадян; збереження та розвиток історико-культурних місць України та заповідників; придбання вагонів для комунального електротранспорту; розвиток дорожнього господарства; придбання шкільних автобусів та автомобілів швидкої медичної допомоги; комп'ютеризацію та інформатизацію загальноосвітніх навчальних закладів; інші заходи, пов'язані з розширеним відтворенням. Поділ місцевих бюджетів на поточний бюджет і бюджет розвитку визначає порядок фінансування за умови наявності дефіциту бюджету у зв'язку з недовиконанням доходів бюджету. У такому випадку в першу чергу фінансуються витрати, включені в поточний бюджет.
Читайте також:
|
||||||||
|