Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Податкове регулювання.

Особлива роль у державному регулюванні належить податковій політиці. Податки є одним із найважливіших видів державних доходів, що їх одержує держава на підставі своїх владних повноважень.

Податок це обов'язковий платіж, який стягується до бюджету з юридичних осіб і громадян.

Основними функціями податків є:

1) фіскальна, яка полягає в тому, що податки забезпечують фінансування державних витрат;

2) соціальна, яка полягає в тому, що за допомогою податків здійснюється підтримання соціальної рівноваги через зменшення надто великої розбіжності в реальних доходах окремих соціальних груп населення;

3) регулююча, яка полягає в тому, що за допомогою податків здійснюється регулювання економічної кон'юнктури, секторної, галузевої та регіональної структури економіки, інвестиційної активності тощо.

4) стимулююча, яка полягає в тому, що податки дозволяють спрямовувати кошти на підтримку та розвиток тих або інших економічних процесів.

Сукупність податків, зборів, інших обов'язкових платежів до бюджетів і внесків до державних цільових фондів, а також сукупність державних податкових органів та їх компетенція становлять податкову систему.

Податкова система має ґрунтуватися на таких засадних принципах:

1) Принцип обов'язковості сплати податків.

2) Принцип рівності суб'єктів оподаткування.

3) Принцип соціальної справедливості

4) Принцип стабільності.

5) Принцип наукової обґрунтованості.

6) Принцип рівномірності сплати податків.

7) Принцип компетенції.

8) Принцип єдиного підходу.

9) Принцип доступності.

Податкова система складається із системи оподаткування та системи податкових органів.

Система оподаткування – це нормативно визначені органами законодавчої влади платники податків, їхні права та обов'язки, об'єкти оподаткування, види податків, зборів та інших обов'язкових платежів до бюджетів, внесків до державних цільових фондів, а також порядок стягнення встановлених податкових платежів, зборів і внесків.

Система податкових органів складається із законодавчо визначених органів Державної податкової служби, до якої входять Головна державна податкова адміністрація України, державні податкові адміністрації в областях, державні податкові інспекції в районах, а також податкова міліція України.

У той же час податкова система України характеризується низкою особливостей, що відрізняють її від податкових систем розвитих країн. До них відносяться:

– існування двох підсистем оподатковування – стандартної та спрощеної, що порушує цілісність податкової системи;

– значна нерівномірність розподілу податкового тягаря внаслідок масштабного ухиляння від сплати податків і наявності податкових пільг;

– високий рівень податкової заборгованості;

– неповна відповідність податкової системи України основним принципам оподатковування – справедливості, стабільності, доступності.

 


Читайте також:

  1. Автоматичне регулювання.
  2. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  3. Акти застосування норм права в механізмі правового регулювання.
  4. Антикризове регулювання.
  5. Базельського комітету з банківського регулювання.
  6. Бюджетне регулювання.
  7. Вади ринкового саморегулювання.
  8. Види трудових відносин та їх правове регулювання.
  9. Вплив Литовських статутів на розвиток права Речі Посполитої. Новий статут 1588 р., його структура, сфера регулювання.
  10. Грошово-кредитна політика центрального банку: суть, типи, стратегічні цілі. Інструменти грошово-кредитного регулювання.
  11. Грошово-кредитне регулювання.
  12. Економічні (непрямі) методи регулювання.




Переглядів: 385

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Бюджетний процес. | Види податків, податкові ставки, податкові шкали.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.