4. Методика складання ф. №1 «Баланс (Звіт про фінансовий стан)».
Економічна сутність балансу
Баланс (Звіт про фінансовий стан) – звіт про фінансовий стан підприємства, який відображає на певну дату його активи, зобов’язання і власний капітал.
Метою складання балансу є надання користувачам повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан підприємства на звітну дату.
Порядок заповнення і зміст статей Балансу (у т. ч. додаткових) викладено в Методичних рекомендаціях щодо заповнення форм фінансової звітності,.
Для складання балансу необхідна значна підготовча робота, яка включає такі етапи:
1. Складання оборотних відомостей аналітичного обліку та відповідних рахунків синтетичного обліку з метою перевірки ідентичності записів в них.
2. Складання журналів 1 – 5 та відомостей до них.
3. Взаємоперевірка кореспондуючих рахунків у відомостях і журналах.
4. Перенесення записів з журналів у Головну книгу.
5. Складання оборотної відомості за синтетичними рахунками.
6. Заповнення ф. № 1 «Баланс (Звіт про фінансовий стан)».
Елементи балансу: визначення, класифікація
Елементами балансу є активи, зобов'язання, власний капітал.
Активи (А) = Зобов’язання (З) + Капітал (К)
Активи - ресурси, контрольовані підприємством в результаті минулих подій, використання яких, як чікується, призведе до надходження економічних вигод у майбутньому.
Зобов'язання- заборгованість підприємства, яка виникла внаслідок минулих подій і погашення якої в майбутньому, як очікується, призведе до зменшення ресурсів підприємства, що втілюють у собі економічні вигоди.
Власний капітал - частина в активах підприємства, що залишається після вирахування його зобов'язань.