МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Загальні властивості рідких паливПаливо є головним джерелом енергії, воно відіграє важливу роль у розвитку виробничих сил країни. Поряд з максимальним збільшенням добування палива ставиться питання про найбільш доцільне використання всіх його видів. Шляхи економії палива і раціонального його використання в наш час такі: 1) підвищення ККД теплосилових установок шляхом вдосконалення їх конструкції; 2) заміна паросилових установок більш економічними ДВЗ у тих басейнах, де основний вид палива - нафтопродукти (широкий розвиток теплоходобудування); 3) газифікація твердого палива у газогенераторах і перехід двигунів на газоподібне паливо; 4) можлива повна хімічна переробка палива з метою отримання з нього технічно цінних продуктів і використання як палива лише решток від цієї переробки. Паливом для суднових ДВЗ служать головним чином нафтопродукти: бензин, солярове масло, моторне паливо тощо. За кордоном, у країнах, де немає своєї нафти, застосовуються також продукти перегонки кам'яного вугілля: бензол, кам'яновугільні смоли. До складу рідких палив входять: вуглеці, водень, кисень, азот, сірка. Основними з них є вуглець і водень. Середній вміст у рідкому паливі вуглецю становить 85%, водню - 13%. Вуглець, що знаходиться у сполученні з іншими елементами або у вільному стані, при повному згорянні у СО, дає 8137 кал/кг. Водень, що знаходиться у сполученні з вуглецем та іншими елементами, умовно звуть "вільним", на відміну від того, який знаходиться у сполученні з киснем, що цей називається "зв'язаним". При повному згорянні водню виділяється 34180 кал/кг. Водень у сполученні з киснем (у вигляді Н,0) не дає тепла, а навпаки, поглинає його (на випаровування води). При згорянні сірки (SO,) виділяється 2181 кал/кг. Однак сірка є шкідливою домішкою, оскільки сірчаний газ S02, який утворюється в результаті її згоряння, роз'їдає металеві частини. Потужні органічні сполуки, до складу яких входить кисень, - малогорючі, сполуки Н, О і SO, взагалі не горючі. Тому кисень вважається небажаною складовою частиною палива. Азот у складі палива є баластом. Будучи мало активним у сполученні з іншими елементами, азот при горінні легко виділяється у вільному вигляді. Мінеральні речовини, що входять до складу палива у вигляді бруду, піску та інших негорючих речовин, забруднюють фільтри і форсунки. При горінні палива мінеральні суміші утворюють золу, яка вкриває стінки циліндра нальотом у вигляді твердої кірки. Цінність будь-якого палива залежить насамперед від кількості теплової енергії, яка міститься в одиниці його ваги і виділяється при згорянні. Ця величина зветься теплопродуктивністю або теплотворною здатністю палива. За одиницю кількості рідкого палива приймають 1 кг, і теплотворна здатність у цьому випадку буде виражатися у великих калоріях. Паливо для дизелів. Внаслідок великого різноманіття у конструкціях, типах і умовах роботи дизелів для них використовується великий асортимент палив. При виборі сорту палива потрібно керуватися рекомендаціями заводу - виробника двигуна. Основним критерієм при виборі сорту палива є ступінь швидкохідності двигуна. Чим швидкохідніший двигун, тим вищими повинні бути якості палива. В залежності від числа обертів за хвилину вони можуть бути поділені на три групи: малообертні, з числом до 500 об/хв, середньоо-бертні, з числом обертів 500-1000, і високообертні з числом обертів вище 1000 за хвилину. Для кожної з вищезгаданих груп використовуються відповідні сорти палив. Паливо для малообертних дизелів. Для малообертних і всіх ка-талізаторних двигунів низького стискування (нафтянки) використовуються суміші дистилятів і залишкових нафтопродуктів, що мають назву "моторне паливо" (ГОСТ - 1667-82). Ці суміші випускаються трьох сортів під марками: М,, М4, Мг Моторне паливо марки М, застосовується в безкомпресорних дизелях з числом обертів до 500 за хвилину, а також використовується як пускове паливо при застосуванні моторного палива М5. Моторне паливо марок М4 і М, рекомендується для двигунів з числом обертів менше 300 за хвилину. Найбільш важке паливо М. внаслідок підвищеної в'язкості і високої температури застигання призначається для дизельних установок, що мають пристрій для розігріву палива парою. Моторне паливо марок М4 і М5 потребує попереднього відстою і спеціальної очистки (сепарування). Останні два сорти палива використовуються переважно у компресорних дизелях. На підставі дослідів і наступного експлуатування суднових тихообертних компресорних дизелів виявилось, що вказані типи двигунів можуть успішно працювати на мазуті прямої гонки і крекікг-мазуті, за умови попереднього відстою і сепарування палива. Паливо для середньообертних дизелів. Для дизелів з числом обертів 500-1000 за хвилину звичайно використовується солярове масло (ГОСТ - 1666-82), що є дистилятним продуктом перегонки нафти. В окремих випадках цей сорт палива застосовується і для більш швидкообертних двигунів. У випадку "жорсткої" роботи двигуна, що супроводжується металевим стуком і підвищеним тиском спалахів у циліндрах, необхідно перейти на інший сорт палива. Як один із заходів запобігання цим небажаним явищам застосовується зменшена подача насосом палива у циліндр, до приходу поршня у крайнє верхнє положення (змінюють кут випередження подачі палива). Паливо для високообертних дизелів. Для високообертних дизелів з числом обертів вище 1000 за хвилину застосовується дизельне паливо (ГОСТ - 305-82). Це паливо випускається двох сортів: літнє і зимове, які відрізняються лише температурою застигання. Для змащення ДВЗ випускається великий асортимент мастил, призначених для машин різних типів. Мастила середньообертних дизелів. При числі обертів 500-1000 за хвилину і наявності підшипників з бабіту застосовується моторне або дизельне мастило, останнє, типу М10В„ М10Г2, - краще. Читайте також:
|
||||||||
|