Класифікація спонсорування та організація маркетингових заходів зі спонсорування.
За напрямом і строком проведеннязаходів зі спонсорування фахівці класифікують його таким чином [11]:
· довготривале спонсорування різних видів діяльності — інформаційної (теле- та радіопередач, публікацій спеціальних матеріалів), громадської (розвиток клубів за інтересами, проведення благочинних акцій на допомогу постраждалим від Чорнобильської катастрофи та іншим інвалідам, дітям і людям похилого віку), спортивної (допомога спортивним асоціаціям та командам, організаціям змагань), культурної (сприяння розвиткові образотворчих і сценічних мистецтв);
· короткотривале спонсорування спеціальних заходів(фінансування участі окремих команд в Олімпійських іграх, патронат проведення деяких виставок і концертів, фестивалів і бенефісів);
· короткотривале або довготривале спонсорування соціальних заходівз проблем екології, здоров’я, освіти тощо.
Усі ці напрями спонсорування мають одну мету — фінансова підтримка в обмін на можливість демонстрування фірмової марки підприємства-спонсора.
Маркетинг заходів зі спонсорування — це комерційна діяльність, але відбувається вона у культурному та соціальному середовищі, там, де розроблено концепцію та впроваджено у практику благодійну діяльність. Дослідження показують, що значна кількість споживачів готова платити за товарну марку більше, якщо ця товарна марка підтримує певні соціальні заходи.
Благодійна діяльність підприємств може бути організована двома шляхами:
- спонсор взаємодіє з тими, кого він фінансує;
- або за допомогою благодійних компаній (фірм, трастів, фондів тощо).
Проведення кампанії зі спонсорування та прийняття рішення про